Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 PP] Ssanie, dziura w gazie, niskie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

[b3 1.6 PP] Ssanie, dziura w gazie, niskie obroty

Post autor: deusx » 25 gru 2010, 23:39

Witam !

Mam z moją beczką trzy w miarę denerwujące (choć nie tragiczne) problemy.

Mam silnik 1.6 z gaźnikiem pierburg 2ee:

1. Brak ssania
Dałem do dość dobrego mechanika, jedyne co "poradził" to coś porobił z przepustnicą, oraz kazał wymienić czujnik temp wody (wymieniłem na nowy). Na "komputerze" nie ma już żadnych błędów, ssania jak nie było tak niema (żadna kontrolka się nie zapala, silnik ledwo ciągnie przy minusowej temp po odpaleniu, musi się troszkę ogrzać).

2. Dziura w gazie
Co za to odpowiada, co może być przyczyną ? Zaznaczę, że dzieje się to tylko na biegu (na luzie niema żadnej dziury, obrony podnoszą się normalnie bez względu na to, czy wciskam powoli czy od razu do dechy), z tym, że np na lodzie (śliskiej powierzchni) wciskając pedał do dechy również dziura nie występuje, koła od razu zaczynają buksować. Zaznaczę, że mechanik (ten sam, co w ad 1) usunął prawie do minimum tą dziurę (tylko na drugim biegu występowała), lecz po wymianie skrzyni problem powrócił, a nawet się powiększył.

3. Za niskie obroty silnika
Czy na tym elektronicznym gaźniku da się regulować obroty na biegu jałowym ? Podręcznik pisze, że nie - ale wiadomo, czasem da się coś zrobić. Muszę dać na prawdę sporą podkładkę (bo regulacja na lince się skończyła), aby obroty były w granicy 950 - 1100 (brak obrotomierza :P ), obecnie zastosowana gumowa podkładka spadła (zniknęła ? :D), obroty są tak niskie, że na biegu jałowym auto gaśnie (zazwyczaj gaśnie wciśnięciu dość głęboko pedału gazu, gdy obroty spadają to już do 0; gdy lekko się go pokręci do 1500 obrotów, silnik próbuje dość długo chodzić - ma tak, że chodzi fajnie, nagle go coś przyćmi i zgaśnie), naciśnięcia hamulca powoduje wręcz natychmiastowe wyłączenia silnika.


Auto będzie w poniedziałek przez szwagra robione więc chciał bym panowie zasięgnąć małych porad.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 gru 2010, 11:44

W FAQ masz cały rozdział poświęcony temu gaźnikowi:
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm

Ad. 1 Który czujnik wymieniłeś? Jeszcze spróbuj odłączyć czujnik temperatury powietrza na kolektorze ssącym i zobacz jak będzie chodził.

Ad. 2 Potencjometr czujnika położenia przepustnicy albo źle działająca przesłona wstępna (ta na górze).

Ad. 3 Oryginalnie nie da się tego regulować trzeba właśnie coś zakombinować.

Tutaj masz link do książki o tym gaźniku: http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 gru 2010, 12:12

Co do ssania to siłownik przepustnicy rozruchowej może być uszkodzony
co do wolnych obrotów czujnik położenia przepustnicy lub czujnik w kolektorze ssącym jeszcze co do ssania sciągnij osłone filtra powietrza niech ktoś przytka ci przepustnice ssania ręką a ty odpal zimny silnik jak odpali i będzie pracował na wysokich obrotach to wina leży po stronie siłownika co odpowiada za ssania jednym słowem ten gaznik to jedna wielka zagadka najlepiej kupić drugi ale koszta 400 zł ja też zrobiłem jakiś czas temu z dwóch jeden i znowu na ciepłym silniku obroty mi falują bardzo mocno ale śmigam na gazie także sobie to na razie odpuściłem

Thauri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2009, 17:38
Lokalizacja: RZL

/B3 1.6 PP/Ssanie,dziura w gazie,niskie obroty

Post autor: Thauri » 28 gru 2010, 11:41

Sposob sprawdzania nastawnika ssania mozesz wykonac nastepujaco-jesli jest napiecie we wtyczce nastawnika ssania/ sprawdzic je/ to wystarczy przelaczyc stacyjke w pozycje zapalenia sie kontrolelek /do obserwaji wykorzystac druga osobe/ wykonac na zimnym silniku
Sposob sprawdzania -jedna osoba przelacza stacyjke ,druga przy zdjetym filtrze powietrza obserwuje przeslone nastawnika ssania ,w momencie przelaczenia kluczyka ma nastapic ruch przeslony nastawnika ssania i zaraz jej powrot do pozycji pion.
Moment dzialania rozrusznika - w trakcie zapalania ruch rozrusznika w polaczeniu z urzadzeniem sterujacym powoduje zamykanie sie przeslony /calkowicie/
Zapalony silnik- w miare nagrzewania przeslona ssania stopniowo sie otwiera
Jesli brak napiecia we wtyczce nastawnika ssania mozna podlaczyc sam nastawnik nast.+ akumulatora do + nastawnika, - akumulatora do - nastawnika ma byc slychac buczenie silnika nastawnika i ruch przeslony ssania.

[ Dodano: 2010-12-28, 11:53 ]
P3 - w gazniku 2ee nie ma regulacji wolnych obrotow .Mozna doraznie wkrecic mocniej srube ustalajaca co spowoduje mocniejsze otwarcie sie klapki przepustnicy 1- szego przeplotu w trakcie wolnych obrotow i po wylaczeniu silnika.Spotkalem sie tez z takim przypadkiem ,ze wiertlem 1mm robi sie otwor w klapce przepustnicy / tej od spodu gaznika/ , w niektorych przypadkach to pomaga jesli chodzi o gasniecie silnika.

[ Dodano: 2010-12-28, 12:08 ]
P2 - na cieplym silniku zdejmij wtyke nastawnia ssani i sprawdz czy wymienione objawy ustapia ,jesli nie to odlacz dodatkowo lambde i czujnk sterujacy temperatury ten na dole jesli w ktoryms z tych przypadkow objawy ustapia bedziesz wiedzial ,ktora z wymienionych rzeczy masz do wymiany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl