Witam !
Mam z moją beczką trzy w miarę denerwujące (choć nie tragiczne) problemy.
Mam silnik 1.6 z gaźnikiem pierburg 2ee:
1. Brak ssania
Dałem do dość dobrego mechanika, jedyne co "poradził" to coś porobił z przepustnicą, oraz kazał wymienić czujnik temp wody (wymieniłem na nowy). Na "komputerze" nie ma już żadnych błędów, ssania jak nie było tak niema (żadna kontrolka się nie zapala, silnik ledwo ciągnie przy minusowej temp po odpaleniu, musi się troszkę ogrzać).
2. Dziura w gazie
Co za to odpowiada, co może być przyczyną ? Zaznaczę, że dzieje się to tylko na biegu (na luzie niema żadnej dziury, obrony podnoszą się normalnie bez względu na to, czy wciskam powoli czy od razu do dechy), z tym, że np na lodzie (śliskiej powierzchni) wciskając pedał do dechy również dziura nie występuje, koła od razu zaczynają buksować. Zaznaczę, że mechanik (ten sam, co w ad 1) usunął prawie do minimum tą dziurę (tylko na drugim biegu występowała), lecz po wymianie skrzyni problem powrócił, a nawet się powiększył.
3. Za niskie obroty silnika
Czy na tym elektronicznym gaźniku da się regulować obroty na biegu jałowym ? Podręcznik pisze, że nie - ale wiadomo, czasem da się coś zrobić. Muszę dać na prawdę sporą podkładkę (bo regulacja na lince się skończyła), aby obroty były w granicy 950 - 1100 (brak obrotomierza ), obecnie zastosowana gumowa podkładka spadła (zniknęła ? ), obroty są tak niskie, że na biegu jałowym auto gaśnie (zazwyczaj gaśnie wciśnięciu dość głęboko pedału gazu, gdy obroty spadają to już do 0; gdy lekko się go pokręci do 1500 obrotów, silnik próbuje dość długo chodzić - ma tak, że chodzi fajnie, nagle go coś przyćmi i zgaśnie), naciśnięcia hamulca powoduje wręcz natychmiastowe wyłączenia silnika.
Auto będzie w poniedziałek przez szwagra robione więc chciał bym panowie zasięgnąć małych porad.
[b3 1.6 PP] Ssanie, dziura w gazie, niskie obroty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W FAQ masz cały rozdział poświęcony temu gaźnikowi:
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
Ad. 1 Który czujnik wymieniłeś? Jeszcze spróbuj odłączyć czujnik temperatury powietrza na kolektorze ssącym i zobacz jak będzie chodził.
Ad. 2 Potencjometr czujnika położenia przepustnicy albo źle działająca przesłona wstępna (ta na górze).
Ad. 3 Oryginalnie nie da się tego regulować trzeba właśnie coś zakombinować.
Tutaj masz link do książki o tym gaźniku: http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar
https://audi80.pl/najczesciej-zadawa ... t34013.htm
Ad. 1 Który czujnik wymieniłeś? Jeszcze spróbuj odłączyć czujnik temperatury powietrza na kolektorze ssącym i zobacz jak będzie chodził.
Ad. 2 Potencjometr czujnika położenia przepustnicy albo źle działająca przesłona wstępna (ta na górze).
Ad. 3 Oryginalnie nie da się tego regulować trzeba właśnie coś zakombinować.
Tutaj masz link do książki o tym gaźniku: http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Co do ssania to siłownik przepustnicy rozruchowej może być uszkodzony
co do wolnych obrotów czujnik położenia przepustnicy lub czujnik w kolektorze ssącym jeszcze co do ssania sciągnij osłone filtra powietrza niech ktoś przytka ci przepustnice ssania ręką a ty odpal zimny silnik jak odpali i będzie pracował na wysokich obrotach to wina leży po stronie siłownika co odpowiada za ssania jednym słowem ten gaznik to jedna wielka zagadka najlepiej kupić drugi ale koszta 400 zł ja też zrobiłem jakiś czas temu z dwóch jeden i znowu na ciepłym silniku obroty mi falują bardzo mocno ale śmigam na gazie także sobie to na razie odpuściłem
co do wolnych obrotów czujnik położenia przepustnicy lub czujnik w kolektorze ssącym jeszcze co do ssania sciągnij osłone filtra powietrza niech ktoś przytka ci przepustnice ssania ręką a ty odpal zimny silnik jak odpali i będzie pracował na wysokich obrotach to wina leży po stronie siłownika co odpowiada za ssania jednym słowem ten gaznik to jedna wielka zagadka najlepiej kupić drugi ale koszta 400 zł ja też zrobiłem jakiś czas temu z dwóch jeden i znowu na ciepłym silniku obroty mi falują bardzo mocno ale śmigam na gazie także sobie to na razie odpuściłem
/B3 1.6 PP/Ssanie,dziura w gazie,niskie obroty
Sposob sprawdzania nastawnika ssania mozesz wykonac nastepujaco-jesli jest napiecie we wtyczce nastawnika ssania/ sprawdzic je/ to wystarczy przelaczyc stacyjke w pozycje zapalenia sie kontrolelek /do obserwaji wykorzystac druga osobe/ wykonac na zimnym silniku
Sposob sprawdzania -jedna osoba przelacza stacyjke ,druga przy zdjetym filtrze powietrza obserwuje przeslone nastawnika ssania ,w momencie przelaczenia kluczyka ma nastapic ruch przeslony nastawnika ssania i zaraz jej powrot do pozycji pion.
Moment dzialania rozrusznika - w trakcie zapalania ruch rozrusznika w polaczeniu z urzadzeniem sterujacym powoduje zamykanie sie przeslony /calkowicie/
Zapalony silnik- w miare nagrzewania przeslona ssania stopniowo sie otwiera
Jesli brak napiecia we wtyczce nastawnika ssania mozna podlaczyc sam nastawnik nast.+ akumulatora do + nastawnika, - akumulatora do - nastawnika ma byc slychac buczenie silnika nastawnika i ruch przeslony ssania.
[ Dodano: 2010-12-28, 11:53 ]
P3 - w gazniku 2ee nie ma regulacji wolnych obrotow .Mozna doraznie wkrecic mocniej srube ustalajaca co spowoduje mocniejsze otwarcie sie klapki przepustnicy 1- szego przeplotu w trakcie wolnych obrotow i po wylaczeniu silnika.Spotkalem sie tez z takim przypadkiem ,ze wiertlem 1mm robi sie otwor w klapce przepustnicy / tej od spodu gaznika/ , w niektorych przypadkach to pomaga jesli chodzi o gasniecie silnika.
[ Dodano: 2010-12-28, 12:08 ]
P2 - na cieplym silniku zdejmij wtyke nastawnia ssani i sprawdz czy wymienione objawy ustapia ,jesli nie to odlacz dodatkowo lambde i czujnk sterujacy temperatury ten na dole jesli w ktoryms z tych przypadkow objawy ustapia bedziesz wiedzial ,ktora z wymienionych rzeczy masz do wymiany
Sposob sprawdzania -jedna osoba przelacza stacyjke ,druga przy zdjetym filtrze powietrza obserwuje przeslone nastawnika ssania ,w momencie przelaczenia kluczyka ma nastapic ruch przeslony nastawnika ssania i zaraz jej powrot do pozycji pion.
Moment dzialania rozrusznika - w trakcie zapalania ruch rozrusznika w polaczeniu z urzadzeniem sterujacym powoduje zamykanie sie przeslony /calkowicie/
Zapalony silnik- w miare nagrzewania przeslona ssania stopniowo sie otwiera
Jesli brak napiecia we wtyczce nastawnika ssania mozna podlaczyc sam nastawnik nast.+ akumulatora do + nastawnika, - akumulatora do - nastawnika ma byc slychac buczenie silnika nastawnika i ruch przeslony ssania.
[ Dodano: 2010-12-28, 11:53 ]
P3 - w gazniku 2ee nie ma regulacji wolnych obrotow .Mozna doraznie wkrecic mocniej srube ustalajaca co spowoduje mocniejsze otwarcie sie klapki przepustnicy 1- szego przeplotu w trakcie wolnych obrotow i po wylaczeniu silnika.Spotkalem sie tez z takim przypadkiem ,ze wiertlem 1mm robi sie otwor w klapce przepustnicy / tej od spodu gaznika/ , w niektorych przypadkach to pomaga jesli chodzi o gasniecie silnika.
[ Dodano: 2010-12-28, 12:08 ]
P2 - na cieplym silniku zdejmij wtyke nastawnia ssani i sprawdz czy wymienione objawy ustapia ,jesli nie to odlacz dodatkowo lambde i czujnk sterujacy temperatury ten na dole jesli w ktoryms z tych przypadkow objawy ustapia bedziesz wiedzial ,ktora z wymienionych rzeczy masz do wymiany