Witam!
Mam ostatnio problem ze ślizgającym się paskiem. Nie wiem czy to wina tego, że jest słabo naciągnięty, czy to może coś innego. Ślizganie występuje tylko wtedy gdy koła są skręcone na maxa. Na forum znalazłem u kogoś podobny problem i wtedy było mówione, że to pompa wody mu pada. Wolałbym, żeby w moim przypadku nie był to problem z pompą.
Niżej przedstawiam zdjęcie, na którym pokazuję koło pasowe, które przy skręconych kołach zatrzymuje się na moment i właśnie po nim ślizga się pasek. Czy to koło, ma coś wspólnego z pompą wody?
Dodam jeszcze, że pasek ugina się na ok 2~3cm, a więc może trochę za bardzo. Nie próbowałem go jeszcze mocniej naciągnąć, bo teraz nie ma trochę do tego warunków. Samochód stoi pod chmurką, a temperatura w ciągu dnia spada do -10 więc ręce grabieją, poza tym szybko robi się ciemno
[B3 JK] Ślizgający się pasek - za słabo napięty?
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Nie, to koło pompy wspomagania.towerone pisze:Czy to koło, ma coś wspólnego z pompą wody?
Racja, troche za bardzo, powinien ok 1cm.towerone pisze:pasek ugina się na ok 2~3cm, a więc może trochę za bardzo.
Nie tylko ręce Olej w pompie wspomagania robi się gęsty podczas takich temperatur i na dodatkowo skręconych kołach pompa ma duże obciążenie. Nie skręcaj kół maksymalnie jak palisz auto na mrozie.towerone pisze:temperatura w ciągu dnia spada do -10 więc ręce grabieją
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
albo pompa wspomagania mówi pa pa (ta co zaznaczyłeś na zdjęciu) spróbuj wymienić płyn do wspomagania jak to nie pomoże to szukaj pompy(chyba że podciągniesz pasek i będzie dobrze)
[ Dodano: 2010-12-28, 12:35 ]
[ Dodano: 2010-12-28, 12:35 ]
czyli pompa wspomagania siada lub trzeba tylko wymienić płyn bo teraz jest zimno i płyn jest gęsty i dlatego pompa się przycina :!: zmieniałeś kiedyś ten płyn?Niżej przedstawiam zdjęcie, na którym pokazuję koło pasowe, które przy skręconych kołach zatrzymuje się na moment i właśnie po nim ślizga się pasek. Czy to koło, ma coś wspólnego z pompą wody?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może masz taką maglownicę która zatyka odpływ oleju gdy jest skręcone na max. U mnie w B3 było tak od zakupu że gdy skręciło się do ogranicznika to silnik zatrzymywało i jak pasek się poluzował to piszczał. Po 60 tyś. km sprzedałem auto i było tak samo ale wspomaganie działało.
Żeby nie było tego efektu po prostu nie trzymałem kół skręconych na ograniczniku, tylko cofałem kilka milimetrów. Nawet w jakiejś książce pisało żeby nie trzymać skręconych kół na organiczniku dłużej niż 5 sekund.
W B4 jak się skręci do ograniczenia to nie słychać aby pompa próbowała zatrzymać silnik.
Żeby nie było tego efektu po prostu nie trzymałem kół skręconych na ograniczniku, tylko cofałem kilka milimetrów. Nawet w jakiejś książce pisało żeby nie trzymać skręconych kół na organiczniku dłużej niż 5 sekund.
W B4 jak się skręci do ograniczenia to nie słychać aby pompa próbowała zatrzymać silnik.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu