[Audi B4 1.9tdi] szarpie kierownica przy dodawaniu gazu
[Audi B4 1.9tdi] szarpie kierownica przy dodawaniu gazu
Witam, od niedlugiego czasu w mojej audi B4 1.9tdi 1z pojawil sie problem. Podczas jazdy - zaznacze, ze nie zawsze - szarpie kierownica, nie sa to drgania, lecz szarpanie...
Zawieszenie zostalo kompletnie wymienione, caly przod. Opony sa cale, bez znieksztalcen, felgi wywazone, bez lodu itp. sciezke zdrowia auto przeszlo pomyslnie 2x.
Kierownica szarpie najczesciej w lewa strone, przy jezdzie na wprost sa szarpania, mocniejsze przy skrecie w prawa strone, gdy skrecam w lewo wszystko jest idealnie. Ciekawostka jest to, ze gdy upuszcze gazu spod nogi, wszystko sie stabilizuje. Z wlasnych obserwacji rowniez chcialbym dodac, ze gdy temperatura na dworze jest powyzej 0 jest ok... ponizej, w/w problem sie pojawia. Ale dodam raz jeszcze, nie jest to regularne...
Macie jakies pomysly?
Zawieszenie zostalo kompletnie wymienione, caly przod. Opony sa cale, bez znieksztalcen, felgi wywazone, bez lodu itp. sciezke zdrowia auto przeszlo pomyslnie 2x.
Kierownica szarpie najczesciej w lewa strone, przy jezdzie na wprost sa szarpania, mocniejsze przy skrecie w prawa strone, gdy skrecam w lewo wszystko jest idealnie. Ciekawostka jest to, ze gdy upuszcze gazu spod nogi, wszystko sie stabilizuje. Z wlasnych obserwacji rowniez chcialbym dodac, ze gdy temperatura na dworze jest powyzej 0 jest ok... ponizej, w/w problem sie pojawia. Ale dodam raz jeszcze, nie jest to regularne...
Macie jakies pomysly?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sprawdź przeguby. Jeśli gumy na przegubach będą ok, to trzeba byłoby je zdjąć i zajrzeć do środka przegubu. Starszy miał coś podobnego, z tym że u niego było to znacznie silniejsze. Przy skręcie prawie że wyrywało kierownicę z rąk. Okazało się że smar w przegubie zrobił się twardy i osadził się na gumie a w samym przegubie zebrała się woda powodując jego korozję - a wszystko to przy 100% sprawnej osłonie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja wymieniałem na lemfordy zgodnie z opinia z forum wymiana w sierpniu tego roku w listopadzie byłem na przeglądzie 2 gumy w sankach z prawej strony do wywalenia. albo trafiłem na pecha z tymi gumami, ale dałem je do sklepu spowrotem facet marudził ale wkońcu wymienił na nowe wszystkie 4ry, objawy delikatnie mi szarpało kołem jak się rozpędzałem , dziś rozbieraliśmy auto kolegi bo kierownicą szarpało, okazało się nazbierał się snieg i woda w przegłubie która dostawała się przez mały otwór , były momenty że jak się jechało na wprost to kierownicy nie szło utrzymać tak szarpało jakby koło odkręcone i krzywe a przegłub zasyfiony lodem i sniegiem i to był powód.Labiel pisze:diablo228 napisał/a:
sprawdź też gumy w sankach
Kolega pisze że całe zawszenie było wymieniane.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ani drgnela... wszystko chodzilo idealnie, nawet trasa miedzy praca a domem minela spokojnie bez szarpan, dopiero chwilke przed domem przy skrecie w prawa strone (łuk) odczuwalem delikatne szarpniecia na kierownicy...
Tak jak w pierwszym poscie napisalem, nie jest to regularne...
Rozumiem, ze to moga byc poczatki zacierajacego sie przegubu?
Tak jak w pierwszym poscie napisalem, nie jest to regularne...
Rozumiem, ze to moga byc poczatki zacierajacego sie przegubu?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam ponownie... Szczerze powiem, ze w audi po dziś dzień nic nie zrobiłem (wymieniłem) :->
Audi pojechało w góry na zabawę sylwestrowa, wróciło. Objaw się nie pojawiał, tylko raz lekko przy podjeździe pod stromą górę lekko kierownica odbiła przy skręcie w prawą stronę, ale jechałem na 4-biegu, bagażnik był zapakowany po dach i jechały 4 osoby ..po powrocie z wycieczki wjechałem na podnośnik, rozebrałem każdy przegub z osobna, wewnętrzne i zewnętrzne... została zdjęta każda osłona (wszystkie cale), na żadnej z osłon nie było znaku smaru, wszystkie przeguby były czyste, bez śladów wody, korozji i innych ciał obcych smar był czysty.. wiec nie wymieniałem, bo musiałbym wymienić wszystkie 4, chcąc mieć pewność ze wymieniłem ten właściwy tak wiec dałem tylko nowy smar, nowe osłony i auto jedzie jak po sznurku...
Także powód bliżej nieokreślony.. druga sprawa, to to, że szarpanie występowało przy bardzo silnych mrozach, także - może - jednak była woda, która zamarzała i blokowała któryś z przegubów..
Świat jest pełen zagadek a Audi jest częścią świata :->
Audi pojechało w góry na zabawę sylwestrowa, wróciło. Objaw się nie pojawiał, tylko raz lekko przy podjeździe pod stromą górę lekko kierownica odbiła przy skręcie w prawą stronę, ale jechałem na 4-biegu, bagażnik był zapakowany po dach i jechały 4 osoby ..po powrocie z wycieczki wjechałem na podnośnik, rozebrałem każdy przegub z osobna, wewnętrzne i zewnętrzne... została zdjęta każda osłona (wszystkie cale), na żadnej z osłon nie było znaku smaru, wszystkie przeguby były czyste, bez śladów wody, korozji i innych ciał obcych smar był czysty.. wiec nie wymieniałem, bo musiałbym wymienić wszystkie 4, chcąc mieć pewność ze wymieniłem ten właściwy tak wiec dałem tylko nowy smar, nowe osłony i auto jedzie jak po sznurku...
Także powód bliżej nieokreślony.. druga sprawa, to to, że szarpanie występowało przy bardzo silnych mrozach, także - może - jednak była woda, która zamarzała i blokowała któryś z przegubów..
Świat jest pełen zagadek a Audi jest częścią świata :->