Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 1.9tdi] szarpie kierownica przy dodawaniu gazu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
fafkulce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2010, 10:54

[Audi B4 1.9tdi] szarpie kierownica przy dodawaniu gazu

Post autor: fafkulce » 26 gru 2010, 18:01

Witam, od niedlugiego czasu w mojej audi B4 1.9tdi 1z pojawil sie problem. Podczas jazdy - zaznacze, ze nie zawsze - szarpie kierownica, nie sa to drgania, lecz szarpanie...
Zawieszenie zostalo kompletnie wymienione, caly przod. Opony sa cale, bez znieksztalcen, felgi wywazone, bez lodu itp. sciezke zdrowia auto przeszlo pomyslnie 2x.
Kierownica szarpie najczesciej w lewa strone, przy jezdzie na wprost sa szarpania, mocniejsze przy skrecie w prawa strone, gdy skrecam w lewo wszystko jest idealnie. Ciekawostka jest to, ze gdy upuszcze gazu spod nogi, wszystko sie stabilizuje. Z wlasnych obserwacji rowniez chcialbym dodac, ze gdy temperatura na dworze jest powyzej 0 jest ok... ponizej, w/w problem sie pojawia. Ale dodam raz jeszcze, nie jest to regularne...
Macie jakies pomysly?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 gru 2010, 13:58

Sprawdź przeguby. Jeśli gumy na przegubach będą ok, to trzeba byłoby je zdjąć i zajrzeć do środka przegubu. Starszy miał coś podobnego, z tym że u niego było to znacznie silniejsze. Przy skręcie prawie że wyrywało kierownicę z rąk. Okazało się że smar w przegubie zrobił się twardy i osadził się na gumie a w samym przegubie zebrała się woda powodując jego korozję - a wszystko to przy 100% sprawnej osłonie.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 28 gru 2010, 14:40

przegłuby to popierwsze, a nie strzela ci jak skręcasz kołami ?? sprawdź też gumy w sankach

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 gru 2010, 17:27

diablo228 pisze:sprawdź też gumy w sankach
Kolega pisze że całe zawszenie było wymieniane.

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 28 gru 2010, 21:57

Labiel pisze:diablo228 napisał/a:
sprawdź też gumy w sankach


Kolega pisze że całe zawszenie było wymieniane.
ja wymieniałem na lemfordy zgodnie z opinia z forum wymiana w sierpniu tego roku w listopadzie byłem na przeglądzie 2 gumy w sankach z prawej strony do wywalenia. albo trafiłem na pecha z tymi gumami, ale dałem je do sklepu spowrotem facet marudził ale wkońcu wymienił na nowe wszystkie 4ry, objawy delikatnie mi szarpało kołem jak się rozpędzałem , dziś rozbieraliśmy auto kolegi bo kierownicą szarpało, okazało się nazbierał się snieg i woda w przegłubie która dostawała się przez mały otwór , były momenty że jak się jechało na wprost to kierownicy nie szło utrzymać tak szarpało jakby koło odkręcone i krzywe a przegłub zasyfiony lodem i sniegiem i to był powód.

Awatar użytkownika
fafkulce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2010, 10:54

Post autor: fafkulce » 29 gru 2010, 01:30

Dziekuje koledzy za naswietlenie tematu :-) opinie jednoznacznie wskazuja na przeguby..
Pytanie tylko czy wewnetrzny czy zewnetrzny? Jest jakas medota by to sprawdzic? i oczywiscie strone...
Jezdzilem na pelnym skrecie, w lewo i prawo, przeguby nie strzelaja, nie wydaja z siebie zadnego dzwieku..

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 gru 2010, 09:46

fafkulce pisze:Jezdzilem na pelnym skrecie, w lewo i prawo, przeguby nie strzelaja, nie wydaja z siebie zadnego dzwieku..
A szarpało kierownicą jak jeździłeś na tym skręcie?

Awatar użytkownika
fafkulce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2010, 10:54

Post autor: fafkulce » 29 gru 2010, 09:59

Ani drgnela... wszystko chodzilo idealnie, nawet trasa miedzy praca a domem minela spokojnie bez szarpan, dopiero chwilke przed domem przy skrecie w prawa strone (łuk) odczuwalem delikatne szarpniecia na kierownicy...
Tak jak w pierwszym poscie napisalem, nie jest to regularne...
Rozumiem, ze to moga byc poczatki zacierajacego sie przegubu?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 gru 2010, 10:03

Trochę to dziwne że czasem szarpie a czasem nie, ale z tego co pamiętam to u starszego na początku chyba też tak było. Najpierw dość słabo i nie zawsze, a potem jak już przegub w środku nieźle zaszedł rdzą to nie szło ujechać.

Awatar użytkownika
fafkulce
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 21 kwie 2010, 10:54

Post autor: fafkulce » 14 sty 2011, 10:06

Witam ponownie... Szczerze powiem, ze w audi po dziś dzień nic nie zrobiłem (wymieniłem) :->
Audi pojechało w góry na zabawę sylwestrowa, wróciło. Objaw się nie pojawiał, tylko raz lekko przy podjeździe pod stromą górę lekko kierownica odbiła przy skręcie w prawą stronę, ale jechałem na 4-biegu, bagażnik był zapakowany po dach i jechały 4 osoby :-P ..po powrocie z wycieczki wjechałem na podnośnik, rozebrałem każdy przegub z osobna, wewnętrzne i zewnętrzne... została zdjęta każda osłona (wszystkie cale), na żadnej z osłon nie było znaku smaru, wszystkie przeguby były czyste, bez śladów wody, korozji i innych ciał obcych :-) smar był czysty.. wiec nie wymieniałem, bo musiałbym wymienić wszystkie 4, chcąc mieć pewność ze wymieniłem ten właściwy :-) tak wiec dałem tylko nowy smar, nowe osłony i auto jedzie jak po sznurku...
Także powód bliżej nieokreślony.. druga sprawa, to to, że szarpanie występowało przy bardzo silnych mrozach, także - może - jednak była woda, która zamarzała i blokowała któryś z przegubów..
Świat jest pełen zagadek a Audi jest częścią świata :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl