Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B3 1.6td RA] uszczelka pod glowica

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 gru 2010, 09:53

Jak tylko podaje możliwe rozwiązania :-)

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 11 gru 2010, 10:17

I chwala ci za to kolego :mrgreen: ale chyba jednak zostane przy niesmiertelnym SB bo patrzac jak pali 1Z mojego brata bo jakis czujnik nie sprawny nie przekonuje mnie ta konstrukcja 8-) no i moj ladnie dymi jak sie daje w palnik a tam nic to co to za diesel hehe zrobie glowice i bede dalej meczyl silnik 1,5 barowym cisnieniem ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 gru 2010, 15:34

Fighter001 pisze:bo patrzac jak pali 1Z mojego brata bo jakis czujnik nie sprawny
Dlatego są mTDI, Direct Injection Full Mechanic <ok>
Generalnie są to stare gruźliki tylko z wtryskiem bezpośrednim bez komory wirowej, reszta sterowana linkami i śrubkami.
Zobaczymy ile jeszcze mój 1.6 TD pociągnie bo u mnie głowica również ledwo zipie (mega luzy na prowadnicach i nietrzymające zawory)... do tego roczna uszczelka pod głowicą puszcza bo mechanik źle ją dokręcił. Ehh... młody i głupi byłem, że dałem komuś dotknąć mój samochód.
Ale silnik jeszcze pali, jeździ i ma o dziwo mały apetyt na ON. Pewnie to zasługa tej wielkiej lochy - pompy wtryskowej. Już prawie ją dograłem z silnikiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 12 gru 2010, 11:01

Znalazlem nie daleko mnie na zlomie caly silnik 1.6d od golfa jutro pojade i zrzuce glowice i jak bedzie w dobrym stanie to dam ja do regeneracji i bedzie igla :mrgreen: mTDI to za duze koszta jak na razie i zle warunki (zimaaa)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 gru 2010, 11:12

Komory wirowe, prowadnice zaworów oraz same zawory w 1.6D wykonane są z innych materiałów niż w 1.6 TD, ale taka głowica na rok, dwa pałowania ciśnieniem 1.5bar wystarczy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 12 gru 2010, 11:44

A myslalem ze to jest to samo. To mnie teraz kolego zalamales heh no to trzeba bedzie wywalic jednak ok. 600zl na remont jednej z moich. A nie orientujesz sie ile wyniesie remont dolu silnika? Mowie tu o pierscieniach panewkach itp. bez szlifu. Bo jednak oba silniki sa w podobnym stanie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 gru 2010, 13:21

Te elementy, które wymieniłem wykonane są z elementów mniej odpornych termicznie. W sumie 54 a 80KM z tego samego silnika to jednak jest różnica ;-) Kto wie czy u mnie ktoś nie wsadził głowicy od D i dlatego poszła się paść... Bo tak to wiesz, pęknięcia między zaworami są cieniutkie jak włos, innych pęknięć nie ma a na prowadnicach luz pod 2mm :shock: I słychać jak zawory klepią o gniazda bo się nie mieszczą...

A remont dołu to nie wiem ile wynosi. Ale też pewnie parę stówek.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 12 gru 2010, 13:22

Ja mam głowice z 1.6d ma pekniecia medzy zaworami reszta ok jeszcze moge spr oddam w dobrej cenie. Tylko nie ma wałka i panewek i popychaczy. Gwarncja też chyba rok jakos ja już tam robiłem kilka głowic i z zadna nie było problemow.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 28 gru 2010, 18:13

Witam zalozylem dzisiaj nowa glowice po regeneracji na metalowej uszczelce od 1.9. Na pierwszy rzut oka jest konkretniejsza, jedyna roznica to to ze dziury na tloki sa minimalnie wieksze no ale to w koncu od 1.9 czy to ma jakies znaczenie? I nastepne pytanie czy szpilki od glowicy nalezy dociagac po jakims tam przebiegu?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 gru 2010, 18:30

Jaką założyłeś grubość?
Gdzie regenerowałeś głowicę, co było w niej robione i jaki koszt takiej przyjemności?
Z tego co się orientuję to metalowych uszczelek się nie dociąga.
Większy otwór na tłoki nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 29 gru 2010, 11:14

Grubosci nie znam bo kumpel mechanik mi zamawial i jest posrednia zeby nie stracic kompresji. Glowice kupilem po regeneracji nowe jest wszystko oprocz tlokow. Koszt takiej glowicy to 650zl i 6miesiecy gwarancji. Dobrze ze wiekszy otwor nie ma znaczenia bo przy zakladaniu mialem mieszane uczucia co do tego :mrgreen: Dzisiaj postaram sie zlozyc reszte pierdol i uruchomic auto. Czyli moge pokrywe zaworow sklejac na silikon bo uszczelki nie trzeba dociagac? Uszczelke dokrecalem tak jak bylo na opakowaniu najpierw 30Nm pozniej 60Nm i dwa razy po 90 stopni.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 gru 2010, 12:16

Pierścionki też wymieniałeś? Jaki koszt tego?

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 30 gru 2010, 17:09

Hehe strzelilem gafe mialem na mysli zawory nie tloki :oops: dol nie ruszany bo znajomi koledzy mechanicy stwierdzili ze wielkigo luzu tloki nie maja to pierscionki powinny byc ok, ale to wyjdzie w praniu no i jak bedzie pozeral jakies dziwne ilosci oliwy to zrobie i dol.

Panowie czy jest mozliwe zeby ciekl olej z walka rozrzadu? Bo nie mialem uszczelki pod pokrywe zaworow i zrobilem na sam silikon i nie wiem czy to z pod klawiatury cieklo czy z walka. Czy jest opcja zeby tam przepuszczalo wyciek byl z przodu przy krancu pokrywy tam gdzie jest takie U i idzie pomaranczowa uszczelka dodatkowa.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 17:34

Fighter001 pisze:Czy jest opcja zeby tam przepuszczalo
Tak. Wałek ma oring uszczelniający.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 30 gru 2010, 17:41

Jak to sprawdzic czy z tamtad cieknie? Bo w sumie nie dokrecilem jednej srubki wlasnie przy samym rogu gdzie cieklo i moze nie dociaglo tego silikonu tak sie teraz ludze. Jutro kupie uszczelke i zaloze no i mnie nerwy chyba zabija jak bedzie jednak walic z walka. A tak na wszelki to ile taki oring moze kosztowac?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl