Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3] Rzuca kierownicą przy skręcie, dziwny problem.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[b3] Rzuca kierownicą przy skręcie, dziwny problem.

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 14:27

Witam.

Dzisiaj miałem takie zdarzenie. Jechałem samochodem ok 90km/h, zaczęło bić nieco LP koło ale zaraz przestało. Później nic się nie działo, nagle po wyjściu z jednego zakrętu zaczęło ściągać w lewo ale bez przesady, dało się poprostu zauważyć że nie trzyma swojego kursu. Na wprost i skręcając w lewo nic się nie działo, skręcając w prawo przy prędkości 70km/h nie dało się kierownicy utrzymać, kręciło nią na boki o dobre 10cm w sumie, także odczucia bardzo nieprzyjemne... Ale co dziwne, kierownicą rzuca a samochodem nie.
Później wjechałem w mniej uczęszczaną drogę a tam wiadomo, trzy koleiny w lodzie. Chcąc się minąć z samochodem trzeba było z nich wyjechać, po wyjechaniu problem na pewien czas ustał.
Po pewnym czasie znów się pojawił ale nie w takim natężeniu. Zauważyłem, że najprawdopodobniej jadąc na luzie problem bicia ustaje. Piszę najprawdopodobniej bo na luzie nigdy nie jeżdzę, zawsze silnikiem hamuje ale ten jeden raz wbiłem z ciekawości.
Co to może być? Gałka padła? W sumie nie zaszkodzi mi jej wymieć bo mam jedną nową w garażu a obecna ma już nalatane.
Ale to wbicie na luz nie daje mi spokoju... przegub wewnętrzny czy mechanizm różnicowy?
Ostatnio zmieniony 30 gru 2010, 16:24 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

Młody440
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 10 lis 2010, 14:57

Post autor: Młody440 » 30 gru 2010, 15:18

Któryś drążek gdzieś ma luz ewentualnie maglownica ale mało prawdopodobne..Bije kierownica na biegu bo przy jeździe działa na nie siła napędowa lub jakiś tam moment hamujący tocząc się na luzie koło niema żadnych oporów.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 16:23

Byłem teraz w mieście i kierownica bije przy skręcie w oby dwie strony. Pasażer siedzący obok powiedział, że nic nie czuje a więc wibracje i bicie występują tylko na kole kierownicy.
A nie mam wspomagania.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 30 gru 2010, 16:57

Może to dziwnie zabrzmi ale masz śruby dokręcone w kołach/kole ? Kuzyn miał podobne objawy i co się okazało- ktoś poluzował śruby, prawdopodobnie próba kradzieży spod pewnego hotelu w górach...

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2010, 17:28

Poluzowane koło raczej nie jest w stanie telepać kierownicą aż po 10cm na boki, niemniej jednak idzie je od razu wyczuć, ja tak raz miałem, że albo zapomniałem dokręcić przednie lewe koło, albo ktoś złośliwy mi je poluzował i jak jechałem to było czuć telepanie kierownicą, ale nie było problemu z utrzymaniem toru jazdy. Niemniej jednak od razu się zatrzymałem, obejrzałem wszystko uważnie i wtedy natrafiłem właśnie na poluzowane koło. Dobrze że nie odpadło :evil:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 17:33

Może to dziwnie zabrzmi ale masz śruby dokręcone w kołach/kole ?
Wiem jak się jedzie z niedokręconym kołem :mrgreen: I to niestety nie jest to...

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 30 gru 2010, 18:10

sprawdz czy masz cały przegłob - chodzi mi o osłone z przegłubu czy ona jest cała bo może dostała ci się tam woda i śnieg i takie rzeczy się dzieją.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 18:59

Najprawdopodobniej poszedł mi tłumik drgań układu kierowniczego. Tak stwierdziłem z ojcem na podstawie ucha i patyka ;-)

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 30 gru 2010, 19:37

Najprawdopodobniej poszedł mi tłumik drgań układu kierowniczego
Ale jego zużycie, nie powinno powodować ściągania. Kiedy ostatnio zmieniałeś tulejki wahaczy?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 19:53

IC69 pisze:Kiedy ostatnio zmieniałeś tulejki wahaczy?
Jeszcze nie zmieniałem. Na wiosnę, jak się zrobi ciepło, mam zaplanowane odnowienie wahaczy (obczyszczenie z rdzy, zakonserwowanie) i wymiane i tak czy siak tulei.
Więc u mnie mogły się nałożyć na siebie dwa niedomagania zawieszenia/układu kierowniczego.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 30 gru 2010, 19:58

trepek pisze:Jeszcze nie zmieniałem. Na wiosnę, jak się zrobi ciepło, mam zaplanowane odnowienie wahaczy
Oj, coś mi się zdaje, że do wiosny nie dojeździsz na tych starych. Sprawdź przy okazji stan sworzni zwrotnicy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 gru 2010, 20:07

IC69 pisze:Oj, coś mi się zdaje, że do wiosny nie dojeździsz na tych starych.
Czemu tak sądzisz? Samochód zacznie tak pływać, że niemożliwym będzie zapanowanie nad nim?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 30 gru 2010, 22:51

trepek pisze:Czemu tak sądzisz? Samochód zacznie tak pływać, że niemożliwym będzie zapanowanie nad nim?
Zacznie?
trepek pisze:po wyjściu z jednego zakrętu zaczęło ściągać w lewo ale bez przesady, dało się poprostu zauważyć że nie trzyma swojego kursu.
Z tego co piszesz, to już zaczynają się takie objawy.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 30 gru 2010, 23:07

Przepraszam że sie podłączę pod temat, ale mam pytanie związane właśnie z tulejami wahaczy. Czy to możliwe aby tak nagle rozwaliły się tak, że da się odczuć znaczne pogorszenie prowadzenia auta ?
Ja miałem zerwaną jedną tuleje zupełnie, a samochód nie nosił po jezdni, jedynie troche sciągał na lewo przy hamowaniu i na prawo przy przyspieszaniu, ale nie było to jakieś mocne "noszenie" po jezdni :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 gru 2010, 10:02

pawelrybak15 pisze: mam pytanie związane właśnie z tulejami wahaczy. Czy to możliwe aby tak nagle rozwaliły się tak, że da się odczuć znaczne pogorszenie prowadzenia auta ?
Możliwe ,mozliwe :mrgreen: szczególnie zimą w mrozy ,guma twardnieje i jest mniej elastyczna co powoduje że szybciej się zrywa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl