Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[abk]Falujace obroty przy zalaczonych wentylatorach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

[abk]Falujace obroty przy zalaczonych wentylatorach

Post autor: sebson » 02 sty 2011, 14:12

Witam serdecznie,walcze juz jakis czas z falujacymi obrotami,sprawdzalem przeplywomierz-podmieniajac od kolegi a on ma sprawny nie ma roznicy na jego przeplywomierzu tez faluja,na zimnym silniku tak sie nie dzieje,dzis zauwazylem ze jak temp.mam ok 94-98 stopni i zalaczaja sie wentylatory wtedy falowanie jest non-stop,od 850-1400,i tak bez przerwy,jak przestana chodzic a nie zbija jeszcze calej temp.jest tak samo,do 90 paru stopni nie faluja chociaz nieraz sie zdarzy ale rzadko,jazda zaczyna sie przy tych wlasnie wentylatorach,ma ktos moze jakis pomysl co to moze byc?przekaznik 30 wymieniony,czujnik niebieski wymieniony,przeplywomierz podmieniony,regulator wolnych obrotow sprawny,jeszcze jedna rzecz a mianowicie kolega z forum tomek1982(dziekuje za pomoc)zauwazyl przetarte przewody od potencjometra przepustnicy,zaizolowalismy i przeczyscilismy je jak i czujnik bo byl usyfiony olejem ale brak poprawyna VAG-u wyszedl blad czujnika zasysanego powietrza dlatego postanowilismy przelozyc przeplywke ale nic to nie dalo na jego sprawnej tez falowaly,najsilniej odczuwa sie ten objaw podczas wlaczenia i pracy wentylatorow macie jakies pomysly?pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2011, 11:50

Brudny zaśniedziały styk w instalacji. Spadki napięcia.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 sty 2011, 12:09

instalacja jest ok. przeglądałem dokładnie.Vag nie wykazal nic niepokojącego parametry przeplywki silniczka krokowego sa oki,podejrzewam czujnik polozenia przepustnicy,ktory na dniach tez zamienimy i sprawdzimy jak bedzie sie sprawowal w jego aucie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 sty 2011, 13:01

A czujnik położenia przepustnicy nie idzie na vagu sprawdzić?

A jak z alternatorem? ładowanie w porządku? daje pełną moc nie ma skoków napięć?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 sty 2011, 19:11

jarewa alternator odpada jeszcze zamienie krokowca i czujnik polozenia przepustnicy

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 06 sty 2011, 16:00

problem rozwiazany,kolega tomek1982 znalazl przyczyne i okazalo sie ze winny byl czujnik polozenia przepustnicy,dzieki Tomku jeszcze raz,pozdrawiam

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 06 sty 2011, 16:48

Off-Topic:
A czy przy silnikach z gaźnikiem występuje też czujnik położenia przepustnicy(konkretnie przy gaźniku Keihin I)?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sty 2011, 17:13

No to super że się udało tylko troche dziwi mnie to że mu vag nic nie pokazał.

Awatar użytkownika
sebson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 15 lip 2007, 21:08
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: sebson » 06 sty 2011, 18:35

no wlasnie nie pokazal,ale przelozylismy czujnik od tomka i nic,cisza,czekalismy az zalacza sie wentylatory i jak sie zalaczyly wskazowka od obrotomierza nawet nie drgnela,zadnych falowan i innych niepokojacych rzeczy

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 sty 2011, 15:35

jarewa a czy vag zawsze musi pokazac błąd czesci ktora ma usterke? wydaje mi sie ze nie.czujnik w jakims stopniu jeszcze dzialal poniewaz odpiecie wtyczki powodowalo podskoczenie obrotow do gory ponowne podpiecie opuszczalo obroty,wiec czujnik w jakims stopniu jeszcze dzialal.Vag pokaze blad jezeli jest przerwane napiecie lub uszkodzony czujnik calkowicie

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sty 2011, 17:14

Nie jeszcze jest coś takiego jak błąd sporadyczny czyli niepełne uszkodzenie vag powinien to przechwycić. Tym bardziej że mu silnik fiksował.

Po drugie na pewno w blokach pomiarowych są dane z czujnika położenia przepustnicy (Potencjometr) bo chyba to on był winowajcą.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 sty 2011, 12:23

o
wchodzilem w bloki i vag nie pokazal nic zlego pomiary byly ok

grzywa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:12
Lokalizacja: Żuromin

Post autor: grzywa » 12 sty 2011, 21:28

Witam chciałbym podpiąć się do tematu.
A mianowicie u mnie objawy są podobne dziś zaczęły się dziać dziać dziwne rzeczy że nie da rady jeździć .
1. sprawa to że nawet na zimnym silniku załącza się wentylator ,wystarczy że włączę zapłoni już się kręci.
2.sprawa to że na benzynie falują obroty po odpaleniu od 800 obrotów do jakieś 1500, a jak przełączy na gaz to wtedy obroty wchodzą ponad 2200 obr. i niekiedy spadną troszkę , a niekiedy rosną do 4000 a nawet i wyżej ,tak że w czasie jazdy sam systematycznie zaczyna przyśpieszać .
3. jest jeszcze jedno jak te obroty tak rosną , lub tylko po przekręceniu zapłonu to także hałasuje chyba silniczek krokowy tak jakby coś tam nie chciało się załączyć (jakby jakieś zwarcie ,czy coś takiego podobnego tak "charczy")
Pozdrawiam , myślę że nie zanudziłem.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 sty 2011, 23:18

1- termisor w chłodnicy (czujnik temperatury)
2- nieszczelny dolot
3- uszkodzony TPS

grzywa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:12
Lokalizacja: Żuromin

Post autor: grzywa » 15 sty 2011, 14:08

Dzięki Jarewa wymieniłem ten termisor w chłodnicy i jest ok. a co do tych falujących obrotów to jednak silniczek krokowy ,wymieniłem i też jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl