Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6] sciąga w lewo - czy to maglownica?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
Kontakt:

[B4 2.6] sciąga w lewo - czy to maglownica?

Post autor: -pawlo111 » 30 gru 2010, 21:29

to przeczytajcie moje problemy:

problem jest z tym że ściąga mnie w lewo.

Od razu napiszę co było sprawdzane i robione żeby wyeliminować niepotrzebne odpowiedzi.

Wymieniłem Amortyzatory i sprężyny ( 2 komplet) - przód i tył
dla pewności jeszcze poszły na nowe tulejki tylnej belki
nowe sworznie
brak luzów w zawieszeniu
nowe opony ( i na starych i nowych to samo, tak samo na zimówkach)
zbieżność z kątami 3 razy.

1 raz miałem laserami i po 2 krotnych ustawianiu ( przy kierownicy na wprost autko samo skręca w lewo powoli do pewnego moment) i jadac prosto kiera nie była super prosto. Ale tam fachowcy polegli.

2 raz na starych innych przyrządach ( bliska ideałowi) jest lepiej bo jak jadę prosto to mam i kierownicę prosto, ale po za tym nic się nie zmieniło.

Dodam że opon mi nie tnie a km mam już zrobione sporo.


Gdzieś kiedyś przeczytałem że może to być problem z maglownicą

Dodam że pompa nic nie wyje, nic nie cieknie itp.

Mam też takie spostrzeżenie że:

przy skręcie w lewo lżej mi się kierownicą kręci a w prawo ciężej.


Dodam że autko już takie kupiłem tylko nie było to tak odczuwalne bo jeździłem na felgach 17 cala i oponie 245 to przy naszych drogach i koleinach co chwila mnie sciagało to w lewo to prawo.

Zmieniłem koła na 15 calowe i oponki na 195/50/15 i zacząłem to odczuwać.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 gru 2010, 13:14

maglownica raczej nie ma z tym nic wspolnego bo to jest tylko swego rodzaju amortyzator ktorego lage wyciagamy krecac kierownica i dziala na oba kola ideantycznie... ciezka sprawa bo wszsytko wymieniles, jedyne pierwsze co mi przyszlo na mysl to to ze auto bylo mega bite, ale nie mi oceniac bo nie widzialem auta na oczy...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 31 gru 2010, 13:25

Kolczat pisze:pierwsze co mi przyszlo na mysl to to ze auto bylo mega bite
Skoro geometria wychodzi, to ewentualna przeszłość powypadkowa, nie ma tu żadnego znaczenia.

Przyjrzałbym się dokładniej tulejkom wahaczy i skontrolował zaciski hamulcowe.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 gru 2010, 13:26

-pawlo111 pisze:1 raz miałem laserami i po 2 krotnych ustawianiu ( przy kierownicy na wprost autko samo skręca w lewo powoli do pewnego moment) i jadac prosto kiera nie była super prosto. Ale tam fachowcy polegli.
skoro przy mojej glebie nie bylo problemu to dalczego tutaj byl?

Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » 02 sty 2011, 15:28

oglądałem autko przed zakupem, fakt kilka elementów było podmalowywanych ale zero jakich kolwiek śladów ingerencji w podłużnicę czy inne sprawy, jeszcze ma wszystkie szyby originalne :-|

tak jak piszę na oko nic nie widać, ale możliwe że jakieś małe ukrzywienie może robić tak istotną robotę?

no i co z tym wspomaganiem że w lewo mi lżej kierownica chodzi niż w prawo... oczywiście na postoju kręcąc nie czuć różnicy ale już skręcając na zakrętach czuć że jest lżej i cięzej.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 02 sty 2011, 18:57

z tym ciezej mocniej mialem w astrze kiedys, jak wparowalem na kraweznik wyzszy od kola... mozliwe ze same auto nie dostalo szlagu, ale zawias mogl kiedys cos nie milego przezyc iwtedy travers mogl by sie obruszyc, ale powinni to ustawic na zbieznosci...

Awatar użytkownika
-pawlo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 28 sty 2009, 14:02
Lokalizacja: Podkarpacie/RKL
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » 03 sty 2011, 19:07

hmmmmmmm no to uwaga:


zmierzyłem po obu stronach odległości od opony do progu i :roll: po lewej stronie (po tej w którą mi ściąga) mam 1cm bliżej do progu niż po prawej. Oczywiście auto postawione na wprost i kierownica na wprost....

na oko nie było nic widać. I co to może być :?:

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 03 sty 2011, 19:22

pawlo 111 nawet jezeli masz tak ze jedno kolo cofniete o 1 cm i jest ustawiona geometria dokladnie to powinno jechac prosto auto.przypomne ze mi czy to nowy sprzet laserowy czy starszy nie potrafili ustawic i auto latalo po drodze.
W koncu znalazl sie magik od geometrii ktory ustawia nie tak oby sie tylko w tolerancji miescily ustawienia a perfekcyjnie i auto od tamtego czasu jezdzi prosciutko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl