Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b3 LPG]:Znikający płyn chłodniczy, problem z obiegiem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

[ b3 LPG]:Znikający płyn chłodniczy, problem z obiegiem

Post autor: manioswir » 02 sty 2011, 17:15

Witam forumowiczów. Posiadam Audi80 B3 1.8s I proszę o pomoc bo mam dziwny problem. szukałem coś w necie ale nie znalazłem takiego samego problemu. Otóż mam problem z znikającym płynem chłodniczym. Co więcej nie otwiera mi się termostat mimo tego że jest nowy. Po jego zamontowaniu auto długo chodziło na wolnych obrotach i się otworzył, wiatrak się włączył wiec wszystko ok. Jednak następnego dnia po przejechaniu ponad 30 km nie otworzył się.Teraz w ogóle się nie otwiera. Chodzi tylko mały obieg. Silnik się nie gotuje. Po 3 dniach miałem już pusty zbiorniczek wyrównawczy. Poszła uszczelka?? Pomóżcie proszę
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 20:59 przez manioswir, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 02 sty 2011, 17:28

Dymi na biało , sprawdź czy z bagnetu po oleju nie wydobywa się para. Jak termostat się nie otworzył to mogłeś przegrzać motor i niewykluczone że uszczelka poszła,a ten termostat co to za badziew wywal go zmień ;-)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 sty 2011, 17:30

czasem nowy termostat i jest do bani :-/

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 02 sty 2011, 17:38

mialem juz mkilka termostatów zawsze sie cos waliły. nie otwierały sie

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 02 sty 2011, 17:39

jakby poszła uszczelka to płyn by ci poszedł do oleju a stan oleju ok?

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 02 sty 2011, 19:31

A nie gubisz gdzieś płynu? Pęknięty króciec, lub gdzieś z węża? Popatrz pod autem czy nie ma śladów wycieku.

Jak jest takie tempo wycieku to muszą gdzieś ślady być, chyba, że faktycznie poszła uszczelka :-/

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 02 sty 2011, 19:38

Jutro dam znać co i jak. Za dnia zobacze jak wygląda stan oleju i kolor dymu. Nie wiem czy to ważne ale nawiew nie specjalnie grzeje. Raczej letnio daje

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 sty 2011, 20:06

_uwaga

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 03 sty 2011, 13:48

A więc: Autko dymi na Biało(na LPG sprawdzałem), Zauważyłem że po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego coś jak by się zassało bądź puściło powietrze, oleju jest tyle co było. Co dziwne w wężyku od odmy który idzie do filtra powietrza jest woda. Obawiam sie że jednak poszła uszczelka... :-( . Korek też jest chyba popsuty :?:

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 sty 2011, 14:11

wychodzi na to ze uszczelka ci puscila. jak bedziesz to robil zrobi od razu planowanie glowicy :P

manioswir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 06 maja 2010, 11:52

Post autor: manioswir » 03 sty 2011, 14:22

A orietujesz się Canibal jaki jest koszt uszczelki i planowania :?:

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 03 sty 2011, 17:16

nie róbcie od razu uszczelki; może masz gdzieś wyciek i dlatego tak Ci sie dzieje; wywalisz kase na darmo;w Audi uszczelka jest nie do zdarcia przegrzac ; musisz chyba albo motor przegrzać albo go tak żyłować ze szok; sprawdz wszystkie możeliwe połączenia węży!!

Awatar użytkownika
majekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 06 cze 2010, 19:50
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: majekk » 03 sty 2011, 17:26

Jest zimno więc na biało dymić będzie szczególnie zaraz po odpaleniu, to niekoniecznie musi być płyn w silniku tylko para wodna.


Sprawdzaj węże i króćce. U mnie też płyn uciekał bardzo szybko i już prawie nową uszczelkę kupiłem bo zacieki na silniku wyglądały jakby szło pod uszczelką...... dopiero po bardzo dokładnych oględzinach jak silnik był nagrzany zauważyłem, że z króćca ucieka.

Tak więc musisz prześwietlić auto dokładnie zanim wydasz wyrok i kupisz nową uszczelkę. ;-) Nie ma co pochopnie wydawać oceny, szkoda jakbys w niepotrzebne koszty poszedł :-)

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 03 sty 2011, 17:35

pisał ze kopci mu na biało :) nie napisal jak bardzo mu kopci . Chyba potrafi odroznic pare od bialej chmury ? :) Sprawdz krociec na glowicy z tyłu miedzy glowica a scianka grodziowa. W odmie woda hmm poszukaj przyczyny ......Moze robisz krotkie trasy ? i jaki olej masz zalany ? i kiedy go zmieniales ?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 03 sty 2011, 19:12

witam, rozwniez nie obstawialbym od razu uszczelki, jak koledzy pisza najpierw dokladnie posprawdzaj czy nie masz gdzies wycieku, dywaniki w samochodzie tez sprawdz bo moze poszla nagrzewnica, mi kiedys tez wydmuchalo bardzo mocno uszczelke ale tak szybko plynu nie ubywalo bo caly zbiorniczek to duzo, to ze dymi na bialo nie oznacza ze poszla uszczelka
skoro nawiew cieply ledwo dziala zastanawiam sie czy nie zapowietrza sie uklad.
\wiem kolega pisal ze odpowietrzyl ale glupie pytanie kiedy juz wlaczyly sie wentylatory i silnik ostygl czy zbiorniczek byl uzupelniony do poziomu max plynem? bo przeciez kiedy sie odpowietrzyl to wessalo plyn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl