Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S 1991] Auto nie pali po przekręceniu kluczyka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

[B3 1.8S 1991] Auto nie pali po przekręceniu kluczyka

Post autor: morris4life » 02 sty 2011, 13:59

Dzień dobry wszystkim.
Na początku powiem jaki mam autko - moja niunia to Audi B3 1.8S 66kW z 1991 roku, skrzynia automat (3-biegowa).

Otóż, w długi sylwestrowy weekend zabrałem się za wymianę nagrzewnicy. Wszystko poszło ok (z jej wymianą) poza jednym, końcowym efektem.
Po złożeniu wszystkiego spowrotem razem (podłączyłem wszystko jak było - oprócz chyba jednego kabelka o czym za chwilę dalej), autko nie chce mi odpalać, tzn. jak przekręcam kluczyk to świecą się kontrolki na zegarach tak jak poprzednio, słychać jak pompa się załącza, ale jak przekręcam dalej to jest cisza - nic się nie dzieje, nic nie kręci, ani aparat zapłonowy ani rozrusznik.

Wracając do tego kabelka to mam pytanie do czego on i gdzie się go podłącza bo nie mam bladego pojęcia i mam białą plamę skąd go mogłem wypiąć, a coś mam mocne przeczucie że to że autko mi nie odpala to może być kwestia jego odłączenia.
kabelek wychodzi z pęku kabli, które idą do stacyjki - jeden z nich jest cały brązowy a drugi zielono brązowy, jak na zdjęciu:

Obrazek

Szukam jakiejkolwiek pomocy. Szukałem też forum, ale niestety nie znalazłem podobnego wątku. Błagam o pomoc.

P.S. i jeszcze tak przy okazji zapytam. Obok dźwigni ręcznego mam odłączoną czarną kostkę (jakby sterownik czy coś takiego) - jak go podłączę to on cały czas brzęczy. Dodam, że od świateł włączonych to raczej nie jest bo są wyłączone a drzwi są zamknięte.

z góry dziękuję za odpowiedzi...

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 02 sty 2011, 15:24

ten brązowy kabelek zakonczony wsuwką jest od ssania, tam z tylu z lewej strony dzwigienki go wepnij. A drugi tez tam idzie, tylko juz nie pamietam z ktorej strony, zobacz tam to bedziesz wiedzial.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 sty 2011, 16:18

Co do nieodpalania to może niepodłączyłeś kostki przy dźwigni zmiany biegów i masz blokadę rozrusznika włączoną.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 02 sty 2011, 17:50

aldi - co do nieodpalania - faktycznie to było to - wielkie dięks ;)

co do tych kabelków - hmmm to nie wiem, o którą "dźwigienke" chodzi? Szukałem w sumie gdzie mogą być jakieś wolne styki do podłączenia tego ale niczego nie było.
Może jakieś bliższe wskazówki?

a wie kto coś nt. tej kostki co piszczy obok ręcznego?

Awatar użytkownika
Afdi87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 590
Rejestracja: 23 paź 2008, 07:33
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Afdi87 » 02 sty 2011, 19:16

morris4life pisze:nie wiem, o którą "dźwigienke" chodzi
dzwignie od ssania - jest bezpośrednio pod stacyjką

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 03 sty 2011, 09:43

hmmm - niestety nie mam takiej dźwigienki (laikiem jestem w takich sprawach, ale pewno mam automatyczne ssanie wtedy).

Ale tak - autko już pali, aldi jeszcze raz dzięki za pomoc. Z nową nagrzewnicą jest extra ciepełko w środku - więc już można spokojnie nią jeździć.

Podziękowania również dla Afdi87 za odpowiedzi.

pozdrowionka i najlepszego w nowym roku 2011.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 sty 2011, 15:00

Jeśli nie masz ręcznego ssania to możesz mieć wiązkę elektryczną montowaną także do aut z ręcznym ssanie a ten przewód jest po prostu niewykorzystany w tej sytuacji.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 08 sty 2011, 20:51

P.S. i jeszcze tak przy okazji zapytam. Obok dźwigni ręcznego mam odłączoną czarną kostkę (jakby sterownik czy coś takiego) - jak go podłączę to on cały czas brzęcz
pytanie mam jeszcze czy ktoś wie co to za kostka/sterownik?
dodam że ta kostka znajduje się pod obudową.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sty 2011, 23:16

Masz jakieś jego zdjęcia? Najlepiej aby było widać numery i kolory kabli.

Pierwsze raz słyszę o czymś takim w tym miejscu.

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 11 sie 2011, 14:50

A więc tak,

wytłoczone opisy tego przekaźnika to:

hella 12V VWAudi
3SB
004 885-02
Made in Germany
443 951 307 B

Nadrukowane ma dwa dodatkowe numery - na tych wytłoczonych numerach ma żólte numery 292 natomiast po lewej stronie obudowy ma na czarno nadrukowany numer 460.
Kostka posiada 4 wtyki 85, 58, 86 i R.
Kolor kostki czarny. Posiada szczelinę z lewej strony (za jej pomocą był zamontowany w uchwycie w aucie).

Ta kosta zaczyna brzęczeć gdy tylko wrzucę któryś z biegów: 1,2,D,R,N natoamiast na parkingowym (P) jest cicho.

Dodam że to nie jest brzęczyk świateł, ponieważ brzęczyk świateł mam zamontowany nad nogami kierowcy (tam mi brzęczy).

Niestety nie zapisałem kolorów kabli, ale jeśli będzie to pomocne to podejdę i je sfotografuję

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 11 sie 2011, 15:45

ta kostka o nr 292, jak piszesz jest uzywana jako brzeczyk, wyglada na to ze ktos zrezal sobie taki odstraszacz dla zlodzieji

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl