[Wszystkie] cieknacy akumulator
[Wszystkie] cieknacy akumulator
witam problem polega na tym ze sniedzieje mi klema minusowa, pod nia na aku saczy sie kwas. Ma ktos pomysl jak to uszczelnic?? Przez to mam spadek napiecia na aucie.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 15:55 przez keyo, łącznie zmieniany 1 raz.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
kiedy ostatnio dolewales wody destylowanej, jesli tak to jaki byl poziom elektrolitu i czy wogule sprawdzales stan poziomu elektrolitu,
odsloniete plyty szybko sie zasiarczaja i gdy je zapozno zalejesz nie sa nic juz warte, pyl opadajacy z plyt robi zwarcie na dnie aku i powstje gotowanie aku
nie napecznial ci czasem? i czy wogule trzyma
odsloniete plyty szybko sie zasiarczaja i gdy je zapozno zalejesz nie sa nic juz warte, pyl opadajacy z plyt robi zwarcie na dnie aku i powstje gotowanie aku
nie napecznial ci czasem? i czy wogule trzyma
elektrolitu mam powyżej minimum
to wygląda tak jak gdyby była "obruszana" klema jest wilgotna od kwasu
i przez to śniedzieje mi klema
np. jak mierzyłem napięcie na aku to miałem coś ponad 13V
ale jak "minus" woltomierza dotkłem do nadwozia to miałem już trochę ponad 12V.
akumulator jest sprawny
trzyma prad ale martwi mnie to napiecie
to wygląda tak jak gdyby była "obruszana" klema jest wilgotna od kwasu
i przez to śniedzieje mi klema
np. jak mierzyłem napięcie na aku to miałem coś ponad 13V
ale jak "minus" woltomierza dotkłem do nadwozia to miałem już trochę ponad 12V.
akumulator jest sprawny
trzyma prad ale martwi mnie to napiecie
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
podczas pracy silnika czy na wylaczonym silniku, niecale 13v ma aku na wylaczonym silniku, to ze klema sniedzieje to normalne, musisz lekko na oliwic ja i bedzie grac, wiekszosc aku ma otwory po bokach z ktorych podczas ladowania wydobywa sie siarkowodor i powinien byc wezykiem odprowadzony poza nadwozie, w audi 80 jest na to sposob bo zrobili do tego wezyk ktory wyprowadza gazy po za komore akumulatorakeyo pisze:jak mierzyłem napięcie na aku to miałem coś ponad 13V
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Tu macie linka
http://www.spawarkidoplastiku.pl/?gclid ... 3godcAg6og
Generalnie sprawa jest prosta jak konstrukcja młotka. Na obudowie aku powinien być znak z jakiego materiału jest zrobiony. Prawdopodobnie to PE - polietylen. Chodzi o to że ten materiał nie boi się substancji agresywnych chemicznie i jest bardziej odporny na ujemne temperatury niż PVC. Żeby naprawić takie uszkodzenie trzeba mieć kawałek takiego samego materiału w postaci paska i rozgrzać oba elementy do temperatury ok. 200 - 210 st. Taka jest temperatura uplastyczniania się PE która pozawala na wiązania się struktur obu elementów. Po prawidłowym zgrzaniu nie widać łączenia.
http://www.spawarkidoplastiku.pl/?gclid ... 3godcAg6og
Generalnie sprawa jest prosta jak konstrukcja młotka. Na obudowie aku powinien być znak z jakiego materiału jest zrobiony. Prawdopodobnie to PE - polietylen. Chodzi o to że ten materiał nie boi się substancji agresywnych chemicznie i jest bardziej odporny na ujemne temperatury niż PVC. Żeby naprawić takie uszkodzenie trzeba mieć kawałek takiego samego materiału w postaci paska i rozgrzać oba elementy do temperatury ok. 200 - 210 st. Taka jest temperatura uplastyczniania się PE która pozawala na wiązania się struktur obu elementów. Po prawidłowym zgrzaniu nie widać łączenia.