Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Wszystkie] cieknacy akumulator

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

[Wszystkie] cieknacy akumulator

Post autor: keyo » 04 sty 2011, 12:35

witam problem polega na tym ze sniedzieje mi klema minusowa, pod nia na aku saczy sie kwas. Ma ktos pomysl jak to uszczelnic?? Przez to mam spadek napiecia na aucie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 sty 2011, 15:55 przez keyo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 sty 2011, 13:05

Jak zaczyna ciec to aku do wymiany będzie niestety.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 sty 2011, 13:18

kiedy ostatnio dolewales wody destylowanej, jesli tak to jaki byl poziom elektrolitu i czy wogule sprawdzales stan poziomu elektrolitu,
odsloniete plyty szybko sie zasiarczaja i gdy je zapozno zalejesz nie sa nic juz warte, pyl opadajacy z plyt robi zwarcie na dnie aku i powstje gotowanie aku
nie napecznial ci czasem? i czy wogule trzyma

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 sty 2011, 13:22

_uwaga

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keyo » 04 sty 2011, 16:04

elektrolitu mam powyżej minimum
to wygląda tak jak gdyby była "obruszana" klema jest wilgotna od kwasu
i przez to śniedzieje mi klema

np. jak mierzyłem napięcie na aku to miałem coś ponad 13V
ale jak "minus" woltomierza dotkłem do nadwozia to miałem już trochę ponad 12V.
akumulator jest sprawny
trzyma prad ale martwi mnie to napiecie

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 sty 2011, 16:40

keyo pisze:jak mierzyłem napięcie na aku to miałem coś ponad 13V
podczas pracy silnika czy na wylaczonym silniku, niecale 13v ma aku na wylaczonym silniku, to ze klema sniedzieje to normalne, musisz lekko na oliwic ja i bedzie grac, wiekszosc aku ma otwory po bokach z ktorych podczas ladowania wydobywa sie siarkowodor i powinien byc wezykiem odprowadzony poza nadwozie, w audi 80 jest na to sposob bo zrobili do tego wezyk ktory wyprowadza gazy po za komore akumulatora

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keyo » 04 sty 2011, 22:03

czy to jest normalne sniedzienie klemy??
Obrazek

dodam ze miesiac temu ja wymienialem

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 04 sty 2011, 22:32

Posmaruj ją wazeliną techniczną jak wyczyścisz lub dasz nową. Aku w tym miejscu co klema siedzi jest szczelny :?:

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keyo » 04 sty 2011, 22:58

joandaw pisze:Posmaruj ją wazeliną techniczną jak wyczyścisz lub dasz nową. Aku w tym miejscu co klema siedzi jest szczelny :?:
wlasnie saczy sie tam kwas,
czym to uszczelnic??

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 04 sty 2011, 22:59

a gwarancje masz na niego? jak nie to kiepska sprawa

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 04 sty 2011, 23:04

Jak już leci z tego bolca co klema siedzi to ciężko będzie coś z ty zrobić,możesz jedynie poeksperymentować jakiś klej silikon.Najlepsze rozwiązanie to nowy aku i masz pewność że nie będzie jakiejś niespodzianki przy odpalaniu ;-)
Wrzuć fotkę tego miejsca z kąd leci ;-)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 sty 2011, 23:22

Skoro leci "kwas" to jaki klej i silikon pomoże? Silikon nie sprawdza sie nawet w kobecej chirurgii wiec nie sprawdzi się i tutaj. Kolego, szykuj kaske moim zdaniem bo nowy i dobry aku to inwestycja która posłuży ci znacznie dłużej i masz gwarancje że nie siedzisz na bombie zegarowej. Czas start...

Awatar użytkownika
keyo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 21 lip 2010, 00:36
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: keyo » 04 sty 2011, 23:32

hehe nie leci a saczy jutro pokombinuje z zywica epoksydowa niby jej nie ruszy
i natrafilem w necie ze ktos "lutowal" aku plastykiem i ze sie udalo
a kaski to mi narazie na wszytko brak do wakacji musze jezdzic na tym i tym co mam

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 05 sty 2011, 14:28

Kiedyś spotkałem się ze koleś spawał plastikiem i właśnie aku. Miał coś w stylu grzałki/opalarki i brał kawałki plastiku, a następnie przykładał aż sie zgrzało

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 05 sty 2011, 15:16

Tu macie linka

http://www.spawarkidoplastiku.pl/?gclid ... 3godcAg6og

Generalnie sprawa jest prosta jak konstrukcja młotka. Na obudowie aku powinien być znak z jakiego materiału jest zrobiony. Prawdopodobnie to PE - polietylen. Chodzi o to że ten materiał nie boi się substancji agresywnych chemicznie i jest bardziej odporny na ujemne temperatury niż PVC. Żeby naprawić takie uszkodzenie trzeba mieć kawałek takiego samego materiału w postaci paska i rozgrzać oba elementy do temperatury ok. 200 - 210 st. Taka jest temperatura uplastyczniania się PE która pozawala na wiązania się struktur obu elementów. Po prawidłowym zgrzaniu nie widać łączenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl