Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Wyciek oleju spod uszczelka pod głowicą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 lis 2010, 22:35

shellah pisze:prędzej po rozgrzaniu silnika zacznie ci cieknąć niż na postoju na zimnym i to jest oczywiste
To nie jest takie oczywiste, ponieważ na rozgrzanym silniku lekkie wycieki płynu parują, więc nie można stwierdzić w sposób oczywisty wycieków płynu. Dlatego właśnie wszelkie wyciekiz układu chłodzenia sprawdza się najlepiej rano, po nocy, na zimnym silniku (a tu kolega napisał że nie cieknie). Wg mnie bardziej prawdopodobna jest uszczelka, no ale to oczywiście wymaga to sprawdzenia organoleptycznego.

U mnie też sie lekko poci uszczelka ze strony zewnetrznej (nie ma to nic wspolnego z cylindrami na szczescie) ale zamierzam tak jezdzic póki nie padnie całkiem, skoro nie daje innych objawów.

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 03 lis 2010, 23:42

W nawiązaniu do mojego wczorajszego posta mam kilka pytań do klubowiczów. Jeśli się delikatnie poci uszczelka pod głowicą, to czy można bez problemów tak jeździć bez żadnych konsekwencji dla silnika?. I jaka mogła być przyczyna tego pocenia. Czy to normalne ze po latach eksploatacji mogło bez powodu dojść do tej sytuacji, czy raczej była to konsekwencja np. przegrzania silnika czy temperatury spalania np. benzyny E98 Nadmienię że termostat u mnie działa bez problemów, i nie mam instalacji gazowej a uszczelka pod głowicą jest oryginalna.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 lis 2010, 10:18

skibi pisze:uszczelka pod głowicą jest oryginalna.
Hmm... to wydaje mi się, że to pocenie jest właśnie tym spowodowane <ok> .
U mnie głowica też nie była nigdy teoretycznie ruszana (auto z 1989 roku).
Problem pojawił się jednak po wymianie termostatu, kiedy silnik zaczął się prawidłowo nagrzewać.
percevalle pisze:U mnie też się lekko poci uszczelka ze strony zewnętrznej (nie ma to nic wspólnego z cylindrami na szczęście) ale zamierzam tak jeździć póki nie padnie całkiem, skoro nie daje innych objawów.
Czyli tak samo jak u mnie. Niedługo zrobię około 400km na raz, jeśli pocenie nie przerodzi się w wyciek, to tego nawet teraz nie robię. W końcu chyba lepiej dolać od czasu do czasu z 50-100ml płynu lub oleju niż 1000zł za remont góry, tym bardziej przed zimą.
Natomiast myślę nad zakupem drugiej głowicy oddaniem jej do szlifu i wstawieniem do garażu gdzie przez zimę wymienię sobie uszczelniacze, simering na wałek rozrządu, dotrę zaworki :mrgreen: , czyli jednym słowem zrobię ją na błysk. Przyjdzie lato: kupię nową uszczelkę pod głowicę i pokrywę rozrządu... do tego dwa <piwo> i klucz dynamometryczny. Myślę, że dzięki temu nie stracę za dużo money :roll: , a będę mieć natomiast pewność, ze motorek będzie "cacy" <ok> .

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 04 lis 2010, 15:50

skibi, jeżeli nie tracisz na mocy, nie widzisz żeby ci płyn dostawał się do oleju to trochę możesz na tym jeździć, ja zrobiłem jakieś 2,5 tyś nim wymieniłem u siebie, ale miałem też zawirowania z termostatem i w ciągu m-ca uzupełniłem 20 l płynu , wtedy miarka się przebrała. Jeśli silnik będzie ci się przegrzewał to wtedy będą większe problemy, bo może paść głowica, i cała reszta. Nie ma objawów takowych to na razie obserwuj.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 18 lis 2010, 19:49

u mnie też się poci uszczelka i doszłem do tego dla czego.
miałem ubytki płynu z krucców i płyn wyżarl uszczelkę dlatego się poci.
wymieniłem oringi i jednak poci sie uszczelka pod głowicą.
niestety będę musiał to zrobić teraz bo jak nie wymienię to pokrzywić morze głowicę
a w najgorszym przypadku blok i wtedy wszystko do rozbiórki i blok do szlifu.
dlatego nie będę żałował 600zł na remont uszczelki jak później może paść mi blok.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 sty 2011, 00:34

No i niestety przez 2 miesiące jeżdżenia niunią (około 800km), dolałem 5 litrów leju. Na co dzień jeżdżę delikatnie nie wkręcając zbytnio silnika na wysokie obroty (1800-2500obr/min), jednak ostatnio kawałek ładnej suchej drogi i nie mogłem się powstrzymać :oops: .
Po chwili woń palonego oleju. Patrzę pod machę a tam duży olejowy zaciek.
W dodatku poci się simering na wałku rozrządu (choć zawsze to lepiej, że to olej cieknie niż woda, bo przynajmniej smaruje łożysko wałka <ok> .
A tak na poważnie, orientowałem się, że ta naprawa będzie mnie kosztować minimum 500zł, wraz z planowaniem głowicy. Jednak biorąc pod uwagę wiek mojego motoru (1989) może się okazać, że głowica jest popękana. I co wtedy? Jestem w plecy za demontaż głowicy i sprawdzanie plus ewentualna lawet itd.
Więc myślę cały czas nad zmianą silnika. Pytanie tylko jaką jednostkę mógłbym do siebie wsadzić. Najlepiej, żeby mechanik tylko mi ją wsadził i połączył ze skrzynką biegów, a ja sobie już resztę po podłączam ;-) . Coś na zasadzie "plug & play". Nie będę ukrywał, że chciałbym pójść po kosztach.

[ Dodano: 2011-01-03, 23:37 ]
Korci mnie, żeby wlać do oleju jakiś ceramizer 8-) :roll: ... kiedyś bym nie uwierzył w te słowa :-o

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 sty 2011, 01:53

Patrique pisze:Korci mnie, żeby wlać do oleju jakiś ceramizer ... kiedyś bym nie uwierzył w te słowa
Równie dobrze możesz wlać tu modny ostatnio "metakrzemian sodowy" <ok>
Przestań sie łudzić, czeka Cie remont silnika (głowice możesz zdemontować sam, oddajesz ją potem do szlifierni do sprawdzenia) albo jego wymiana. 5l. / 800km to już moja łazienkowa spłuczka bierze mniej ;-)

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 04 sty 2011, 04:12

percevalle pisze:5l. / 800km to już moja łazienkowa spłuczka bierze mniej ;-)
A żebyś wiedział :-o ... jeszcze bym rozumiał gdyby silnik przepalał ten olej. Ale żeby tak sobie po prostu ciekł to nieco wytrąca z równowagi.
Bo jakby na to nie patrzeć to na 800km oprócz paliwa trzeba doliczyć 5L oleju (70zł) :-/
Zawsze pozostaje zrobić pod silnikiem jakąś miskę na spływający po silniku olej :mrgreen:
...tam na dole jakaś dodatkowa pompka która zasysałaby olej z powrotem do silnika <ok>
....to tak żartem.
Ale masz rację. Sam wymontuje tą głowicę; myślę, że wtedy mi coś taniej policzą za jej zrobienie <osohozi> . No i przy okazji zrobię uszczelniacze na zaworach 8-)

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 04 sty 2011, 21:24

proponuje wsadzić silnik 2.0 ABK najbardziej bezawaryjny.
jest na elektrycznym wtrysku i spisuje się rewelacyjnie.
ja miałem do swojej b3 wkładać go ale kupiłem b4 i nie zdążyłem, polecam.

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 05 sty 2011, 16:41

mati86, a gdzie wyczytałeś, że ABK jest najmniej awaryjny? bo go masz? najmniej awaryjne są najprostrze jednostki na monowtrysku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl