Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2011, 21:11

[center]Fotostory nr 29

Wymiana wahacza nośnego - 04.01.2011
[/center]

Nowy rok przyniósł niestety nowe wydatki. Po powrocie z sylwka w Poznaniu pojawiło się u mnie dość mocne piszczenie w przednim lewym kole, podczas skręcania kierownicą. Piszczenie pojawiło się w zasadzie z dnia na dzień :shock: 31 grudnia było jeszcze ok, auto postało dwa dni na parkingu i po tych dwóch dniach stania taka oto niespodzianka.

Dzisiaj wprowadziłem auto na kanał bo w zasadzie nie dało się już jeździć - to znaczy auto zachowywało się normalnie ale przy każdym skręcie kierownicą coś tak strasznie piszczało że aż ciarki mnie przechodziły. Na pierwszy rzut oka wszystko było ok. Źródło dźwięku pochodziło z jednej z końcówek dolnych wahaczy. Najpierw pomyślałem o "bananie" który nie tak dawno był wyciągany. Wybiłem więc końcówkę ale była ok. Nie było więc innego wyjścia jak wyciągnąć wahacz nośny i sprawdzić jego końcówkę.

PS: Sorki za bark fotek, ale nie miałem pod ręką aparatu. Będę posiłkował się ETKĄ.

W pierwszej kolejności kiedy auto stało jeszcze na kołach odkręciłem dolną śrubę mocującą łącznik do stabilizatora. Przy podniesionym aucie byłby problem bo łącznik prężyłby dość mocno.

[center]Obrazek[/center]

Następnie można podnieść auto na lewarek (docelowo opieramy auto na jakimś pieńku bo będzie trochę szarpania) i zdjąć koło.

No i trochę odkręcania:

[center]Obrazek[/center]

1. Odkręcamy końcówkę wahacza nośnego. Później będzie trzeba jeszcze ją wybić - przyda się ściągacz.
2. Mocowanie amortyzatora.
3. Mocowanie wahacza do sanek.
4. Popuszczamy też śrubę drugiego wahacza aby nie prężył nam.
5. Jak ktoś nie ma podłogi pod silnikiem to może pokusić się o odkręcenie łącznika od sanek. Znacznie ułatwia to później wyjęcie wahacza - ja miałem podłogę i nie chciało mi się jej ściągać przez co trzeba było się trochę nagimnastykować ale też dało radę.

Po wyjęciu wahacza sprawdziłem końcówkę. Wydawała się ok, chodziła dość ciężko i nie czułem luzu. Zdjąłem więc osłonkę a tam rdza :shock: Osłonka była cała więc nie wiem skąd się to wzięło. W sumie starszy miał coś takiego z przegubem.

Była rdza więc wiedziałem że nie jest dobrze. Stąd pewnie te piski :-? Chciałem jeszcze zobaczyć czy coś będzie z tego wahacza. Usunąłem tyle rdzy ile się dało i przesmarowałem końcówkę, ale to spowodowało iż dostała ona luzów - tak jak się spodziewałem. Tak więc trzeba było wstawić nowy wahacz.

Montaż w odwrotnej kolejności z tym że trzeba pamiętać iż śruby 2, 3, 4 dokręcamy jak auto stoi już na kołach.

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 04 sty 2011, 21:56

Ojciec miał to samo tylko on wziął szczykawke i do każdego wd40 i pomogło jeździł tak dość długo potem wymienił komplet wachaczy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2011, 23:00

matt1988 pisze:Ojciec miał to samo tylko on wziął szczykawke i do każdego wd40 i pomogło jeździł tak dość długo potem wymienił komplet wachaczy.
U mnie już raczej był nie do odratowania. To znaczy na upartego można byłoby jeździć, ale co to za jazda jak końcówka miała by jakieś luzy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 05 sty 2011, 15:50

A mówiłem wymień całe zawieszenie na raz i sie nie dotykasz tak jak ja :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2011, 16:31

A mówiłem wymień całe zawieszenie na raz i sie nie dotykasz tak jak ja :-D
I wypłacie powiedzieć pa pa <ok> Nie ma tak dobrze. Będę tłukł je tak długo jak się ta i wymieniał tylko to co nawali :-P

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 05 sty 2011, 16:42

Cos ostatnio masz duzo nie przewidzianych niespodzianek, ja na szczescie mam spokój z zawiechą jedynie zabieram sie za ta nieszczesna końcówke juz 2 miesiace

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2011, 16:54

WOJTEK26 pisze:Cos ostatnio masz duzo nie przewidzianych niespodzianek
No kurcze żebyś wiedział. Chyba za dużo je przechwalałem. Ale w sumie 30 tyś po Polskich drogach wytrzymało bez większych prac.

Teraz przyszła zima więc sypie się to co było już nieco słabsze. Gdybyś wiedział jak teraz wygląda dojazd na moje działki to byś się za głowę złapał. Generalnie główne drogi mam ok, ale jakieś 500m pod samą chatę to ma lodowe koleiny/wyboje głębokie na 20 cm. Dlatego do chaty podjeżdżam z drugiej strony, drogą prawie że przez pole - ale tam jest przynajmniej równo.

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 05 sty 2011, 20:26

Labiel pisze:Po wyjęciu wahacza sprawdziłem końcówkę. Wydawała się ok, chodziła dość ciężko i nie czułem luzu. Zdjąłem więc osłonkę a tam rdza :shock: Osłonka była cała więc nie wiem skąd się to wzięło
Czy tą osłonkę da się zdjąć bez jej uszkodzenia i tak samo założyć?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2011, 20:41

Czy tą osłonkę da się zdjąć bez jej uszkodzenia i tak samo założyć?
Tak. Jest z tym trochę kombinacji, bo te osłonki/gumki są ściskane takimi metalowymi pierścieniami zaciskowymi (czy jakoś tak) i trzeba uważać aby nie uszkodzić nimi tych gumek. Ale da radę to zrobić. Robiłem tak już nie raz szczególnie w A80 kiedy kupowało się tańsze części to zawsze wymieniałem gumki na te używane które miałem z ori części. Bo jeśli chodzi o tańsze firmy końcówek drążków itp to nie tyle że same końcówki są aż takie słabe co te gumki które pękały po 2-3 miesiącach. A wiadomo, jak kumka pęknie... :lol:

Awatar użytkownika
plastuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 05 wrz 2010, 22:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: plastuch » 06 sty 2011, 12:48

ja u mojego papy będe wymieniał teraz ten nośny wachacz napewno teen opis sie przyda :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2011, 12:59

Jak by co to wal śmiało.

Awatar użytkownika
plastuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 05 wrz 2010, 22:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: plastuch » 06 sty 2011, 13:04

Labiel pisze:Jak by co to wal śmiało.
Tylko ja nie mam kanału więc będzie trocze trudniej :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2011, 13:13

plastuch pisze:Tylko ja nie mam kanału więc będzie trocze trudniej
Y, no to będzie wyzwanie. Może być problem z odkręceniem wahacza od sanek tak bez kanału. No i po całej wymianie wszystko trzeba dokręcić w pozycji pracy czyli auto musi być opuszczone na koła.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 09 sty 2011, 11:21

Piękna Wisienka :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2011, 11:39

JanekAudi pisze:Piękna Wisienka :)
Dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl