tak napisałem branie, bo nie znalazłem innego odpowiedniego słowa :mrgreen:Labiel pisze:To nie jest żadne branie.
[B4 1.9 AAZ] Silnik bierze olej... duze ilosci. Pomocy :(
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
no i dupa... przejechałem ponad 200 km i oleju nadal ubywa silnik suchy wszystko sprawdzane pare tysiecy razy he trochę mniej mi sie zdaje ze bierze na tej turbinie ale to może tylko wrażenie takie mam... albo niewiem chyba turbine można już wykluczyć ?? i na tej duzo słabsza jest na tamtej idzie jak rakieta
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolego, ja już dawno pisałem że nie sądzę aby to była turbina. Piszesz że bierze ci około od max do mini (to jest litr) na 400 km, to daje 2,5l na 1000km. Gdyby całość łykała turbina i byłoby to po stronie gorącej to z tyłu za autem miałbyś białą chmurę tak że świata byś nie widział. Gdyby turbo puszczało po stronie gorącej (na co mógłby wskazywać niebieski dym - czyli przepalony olej) to z ICka wylałbyś spore ilości oleju, a podczas twojego testu z turbiną z tej dykty ciekły by strugi oleju a nie te drobinki które są przy każdej turbinie - bo nie ma turbo które nie puszcza ani grama oleju. Przyczyn szukałbym w samym silniku. No ale to oczywiście tylko moje zdanie i mogę się mylić.
- Norbas
- Forum Audi 80
- Posty: 727
- Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
- Imię: Norbert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Lubuskie
jak pierscienie to chyba zgarniające...gibaj pisze:a może pierścienie?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217324
może coś pomoże
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kumpel miał przypadek w Omedze. Z dnia na dzień zaczęła brać mu duże ilości oleju (znaczy się większe niż zwykle bo od lat silnik miał spore wycieki :mrgreen: ). Wyjął świece i z jednego z cylindrów wyjął resztki pierścienia. Nie wiem którego bo silnika nie rozbierał. Jeździł tak dalej jeszcze długi czas. Silnik chodził normalnie tylko brał 1,5l oleju co tankowanie gazu :lol: Później kumpel lał już nawet przepalony olej z tirów :lol: Przy mocnym deptaniu na gaz z rury szedł czarny dym jak z diesla, ale przy spokojnej jeździe jedynie delikatny niebieski. Wbrew pozorom silnik się nie rozleciał, chodził aż do czasu wymiany na nowy.
jakis paprak mechanik powiedział mi ostatnio ze to moze tez być trochę wina kątu wtrysku he troche sie usmiałem ale juz w tej sytuacji sam niewiem... silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ? Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy ale w którą strone sie przyspiesza a w którą opóźnia moze to bym jeszcze sprawdził
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Już koledzy przełozyli ,tyle że tak jakoś mało zrozumiale nie wspomnieli o podstawowej róznicy ,czyli sposobie wtrysku paliwa .TDI -wtrysk bezpośredni w wytłoczenie w tłoku .TD -wtrysk posredni do komory wstepnej w głowicy .Tdi -dzięki bezpośredniemu wtryskowi duża sprawność ,przy małych stratach cieplnych(cięzko dziada zagrzać :mrgreen: szczególnie zimą ) .TD -mniejsza sprawność ,większe straty cieplne ,do tego td wiecznie musi podgrzewać tą komorę wstępną i grzeje swiece cały rok ,czy to lato czy zima , praktycznie poniżej zera nie odpali bez świec żarowych .W tdi świece grzeją tylko gdy temp.spadnie do .ok.5 stopni ,co nie znaczy że w mrozy nie odpali przy spalonych wszystkich świecach .Dodatkowo pompa w tdi sterowana kompem ,pompa w td mechanicznie linką.Powiem krótko ,miałem AAZ -ta i mam 1Z .1Z jest de best i nie zamienił bym go na żaden inny ,czego nie mogę powiedzieć o AAZ z racji choćby jego fabrycznej wady ,klina na wale ,choć ja nie miałem z tym problemu ,to zakończyła ona przedwczesnie żywot nie jednego AAZ -taArteriusz pisze:a na czym polega różnica pomiędzy 1Z a AAZ? niech mi ktoś przełoży na nasze.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 22:35 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.