Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] Silnik bierze olej... duze ilosci. Pomocy :(

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 05 sty 2011, 22:32

Labiel pisze:To nie jest żadne branie.
tak napisałem branie, bo nie znalazłem innego odpowiedniego słowa :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2011, 22:34

NorbertGSX pisze:tak napisałem branie, bo nie znalazłem innego odpowiedniego słowa
Hmy, może "zużywa", albo "eksploatuje" :lol:

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 05 sty 2011, 22:48

Labiel pisze:"zużywa"
dobrze niechaj będzie :lol:

JanekAudi no to patrzeć teraz jak jest po zamontowaniu innej turbiny, a od spodu patrzyłeś silnik jak wygląda, na pewno suchy?

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 06 sty 2011, 00:17

no i dupa... przejechałem ponad 200 km i oleju nadal ubywa silnik suchy wszystko sprawdzane pare tysiecy razy he trochę mniej mi sie zdaje ze bierze na tej turbinie ale to może tylko wrażenie takie mam... albo niewiem chyba turbine można już wykluczyć ?? i na tej duzo słabsza jest na tamtej idzie jak rakieta :)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2011, 01:15

Kolego, ja już dawno pisałem że nie sądzę aby to była turbina. Piszesz że bierze ci około od max do mini (to jest litr) na 400 km, to daje 2,5l na 1000km. Gdyby całość łykała turbina i byłoby to po stronie gorącej to z tyłu za autem miałbyś białą chmurę tak że świata byś nie widział. Gdyby turbo puszczało po stronie gorącej (na co mógłby wskazywać niebieski dym - czyli przepalony olej) to z ICka wylałbyś spore ilości oleju, a podczas twojego testu z turbiną z tej dykty ciekły by strugi oleju a nie te drobinki które są przy każdej turbinie - bo nie ma turbo które nie puszcza ani grama oleju. Przyczyn szukałbym w samym silniku. No ale to oczywiście tylko moje zdanie i mogę się mylić.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 06 sty 2011, 01:21

Labiel pisze: ICka wylałbyś spore ilości oleju.
nie mam ICka ;p no niewiem audi pewnie pójdzie na handel... albo kupie drugi silnik... moze 1Z...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 06 sty 2011, 16:17

a może pierścienie? :roll:

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 06 sty 2011, 16:56

gibaj pisze:a może pierścienie?
jak pierscienie to chyba zgarniające...

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=217324
może coś pomoże

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 sty 2011, 19:01

Pierścienie zużywają się równomiernie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2011, 19:09

Kumpel miał przypadek w Omedze. Z dnia na dzień zaczęła brać mu duże ilości oleju (znaczy się większe niż zwykle bo od lat silnik miał spore wycieki :mrgreen: ). Wyjął świece i z jednego z cylindrów wyjął resztki pierścienia. Nie wiem którego bo silnika nie rozbierał. Jeździł tak dalej jeszcze długi czas. Silnik chodził normalnie tylko brał 1,5l oleju co tankowanie gazu :lol: Później kumpel lał już nawet przepalony olej z tirów :lol: Przy mocnym deptaniu na gaz z rury szedł czarny dym jak z diesla, ale przy spokojnej jeździe jedynie delikatny niebieski. Wbrew pozorom silnik się nie rozleciał, chodził aż do czasu wymiany na nowy.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 06 sty 2011, 20:01

jakis paprak mechanik powiedział mi ostatnio ze to moze tez być trochę wina kątu wtrysku he troche sie usmiałem ale juz w tej sytuacji sam niewiem... silnik chodzi jak hm mercedes ma taką inna barwe niz inne aaz i chodzi dosc głosno... ale pali od strzała wiec niewiem czy to wina kątu wtrysku a pozatym jak to sie ma do spalania oleju ? Im kąt wcześniejszy tym silnik głośniejszy ale w którą strone sie przyspiesza a w którą opóźnia moze to bym jeszcze sprawdził :)

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 06 sty 2011, 20:40

a na czym polega różnica pomiędzy 1Z a AAZ? niech mi ktoś przełoży na nasze.

Awatar użytkownika
JanekAudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2009, 19:23
Lokalizacja: Bydgoszcz / Sierpc

Post autor: JanekAudi » 06 sty 2011, 20:51

1Z to jest silnik TDI moce od 90 km a AAZ to zwykły prostak TD :) o Mocy 75 km

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 sty 2011, 21:40

JanekAudi pisze:1Z to jest silnik TDI moce od 90 km a AAZ to zwykły prostak TD :) o Mocy 75 km
A jeszcze inaczej. AAZ to młot i kowadło. 1Z to też młot i kowadło tyle że dodatkowo z czujnikami elektroniką co by młot bardziej precyzyjnie uderzał w to kowadło :-P

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2011, 22:25

Arteriusz pisze:a na czym polega różnica pomiędzy 1Z a AAZ? niech mi ktoś przełoży na nasze.
Już koledzy przełozyli ,tyle że tak jakoś mało zrozumiale ;-) nie wspomnieli o podstawowej róznicy ,czyli sposobie wtrysku paliwa .TDI -wtrysk bezpośredni w wytłoczenie w tłoku .TD -wtrysk posredni do komory wstepnej w głowicy .Tdi -dzięki bezpośredniemu wtryskowi duża sprawność ,przy małych stratach cieplnych(cięzko dziada zagrzać :mrgreen: szczególnie zimą ) .TD -mniejsza sprawność ,większe straty cieplne ,do tego td wiecznie musi podgrzewać tą komorę wstępną i grzeje swiece cały rok ,czy to lato czy zima , praktycznie poniżej zera nie odpali bez świec żarowych .W tdi świece grzeją tylko gdy temp.spadnie do .ok.5 stopni ,co nie znaczy że w mrozy nie odpali przy spalonych wszystkich świecach .Dodatkowo pompa w tdi sterowana kompem ,pompa w td mechanicznie linką.Powiem krótko ,miałem AAZ -ta i mam 1Z .1Z jest de best i nie zamienił bym go na żaden inny ,czego nie mogę powiedzieć o AAZ :-/ z racji choćby jego fabrycznej wady ,klina na wale ,choć ja nie miałem z tym problemu ,to zakończyła ona przedwczesnie żywot nie jednego AAZ -ta
Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 22:35 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl