Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Co wstawić zamiast katalizatora ?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 25 paź 2010, 20:42

Sam ostatnio taki wstawiłem, kat dzwonił mi na zimnym jak grzechotnik jak się rozgrzał ciut mniej, ale denerwowało mnie to strasznie. Wraz z montażem u tłumikarzy i gwarancja na 2lata zapłaciłem 140zł, kata który był w 2 częściach sprzedałem za 150zł od ręki więc jeszcze zostało na piwo :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pablo_SC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 29 mar 2008, 20:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Pablo_SC » 31 paź 2010, 04:52

Gdzie to się sprzedaje katy stare bo słyszałem, że skupują żeby platynę wyskrobać? Na złomach czy musi być specjalny punkt? Jak tyle dostałeś to gra warta świeczki, chyba że takiego frajera znalałeś ;-) Też mi dzwoni potwornie i mam zamiar wstawić "tłumik przedni" Bosala, w IC taki jest, to będzie chyba najcichsze rozwiązanie poza nowym katem. I mam nadzieje, że podejdzie jakoś bez spawary. O przegląd się nie martwie, bo jeżdże od kilku lat do tego samego gościa i co prawda mierzy mi spaliny, ale że stały klient wraca to nawet podbił mi kiedyś z pękniętą przednią szybą ;-) (tylko śmiał się trochę, że optymista ze mnie :-P ).

pawel_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 416
Rejestracja: 20 sty 2010, 18:14
Lokalizacja: Łuków

Post autor: pawel_m » 31 paź 2010, 12:49

Czasami w regionalnych gazetach z ogłoszeniami, swoje namiary zamieszczają goście, który skupują katalizatory. Cena to pewnie ok. 100zł(przynajmniej tak jest u mnie). Warto podzwonić. Tylko różnie może być, bo jak mają daleko, to nie będzie chciało im się jechać po jednego kata....

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 01 lis 2010, 11:16

Wystarczy poszperać po niecie wpisać: "Skup Katalizatorów" i twoje miasto przynajmniej ja tak znalazłęm. Na dzień dobry wyskoczyły mi dwa punkty z tego odrazu wybrałem jeden, który był na sąsiedniej dzielnicy. Pojechałem i od ręki dostałem pieniążki, gdyby kat był w całośći dostałbym więcej, ale jak by nie było kupno i montaż przelotówki zwróciła się, zostało na piwko i grzechotnik zamilkł :mrgreen:

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 03 lis 2010, 13:15

marcinGD, Marcinie, czy to grzechotanie nasilało się przy dodawaniu gazu na niższych biegach, a na luzie było dość cicho. Też podejrzewam w mojej OOOO koniec katalizatora i dlatego pytam?!

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 03 lis 2010, 20:07

ciechan pisze:marcinGD, Marcinie, czy to grzechotanie nasilało się przy dodawaniu gazu na niższych biegach, a na luzie było dość cicho. Też podejrzewam w mojej OOOO koniec katalizatora i dlatego pytam?!
Grzechotanie było słyszalne na biegu jałowym i w czasie jazdy praktycznie porównywalnie. Jednak na postoju można było łatwo zdiagnozować, że to katalizator ponieważ owy dźwięk dochodził z pod auta. Kiedy auto się rozgrzało grzechotnik trochę się uspokajał :mrgreen: Jest to raczej charakterystyczny metaliczny dźwięk Piotrze ;-)

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 05 sty 2011, 17:53

A czy zauważyliście chociaż małe zwiększenie mocy po usunięciu katalizatora, lub czy czuć że silnik lżej pracuje?

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 05 sty 2011, 18:16

Karol_90, po wyrzuceniu kata nie przybędzie Ci mocy może delikatnie zmienić się moment obrotowy bo jednak kat bardzo hamuje spaliny ale żeby odczuć różnicę musiałbyś zmienić cały układ wydechowy od początku do końca najlepiej z małą ilością tłumików :mrgreen: czasem też ale nie przy wszystkich silnikach wzrasta zużycie paliwa ;-)

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 05 sty 2011, 20:03

Arturo997 pisze:Karol_90, po wyrzuceniu kata nie przybędzie Ci mocy może delikatnie zmienić się moment obrotowy bo jednak kat bardzo hamuje spaliny ale żeby odczuć różnicę musiałbyś zmienić cały układ wydechowy od początku do końca najlepiej z małą ilością tłumików :mrgreen: czasem też ale nie przy wszystkich silnikach wzrasta zużycie paliwa ;-)

I guzik prawda ja u siebie wywalilem kata *poniewaz sie rozlecial *wstawilem
tlumik przelotowy http://img09.allegroimg.pl/photos/64x48 ... 1394145498
i efekt odczuwalny juz po pierwszej jezdzie szzczegolnie czuc poprzekroczeniu3000obr/min i lepiej sie wkreca na obroty
2.0 abt +lpg 2ga generacja landi
a co do spalania jakos nie zauwazylem zadnej ruznicy <ok>

Awatar użytkownika
Karol_90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 27 mar 2010, 19:59
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Karol_90 » 05 sty 2011, 21:10

Nie chodzi mi o jakiś duży przyrost, tylko chodziło mi właśnie o to hamowanie spalin. ABT to straszny muł i już się z tym pogodziłem, chodziło mi bardziej o tą pracę silnika :-D

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 05 sty 2011, 22:13

fox33 pisze:
I guzik prawda ja u siebie wywalilem kata *poniewaz sie rozlecial *wstawilem
tlumik przelotowy http://img09.allegroimg.p...4/54/1394145498
i efekt odczuwalny juz po pierwszej jezdzie szzczegolnie czuc poprzekroczeniu3000obr/min i lepiej sie wkreca na obroty
2.0 abt +lpg 2ga generacja landi
a co do spalania jakos nie zauwazylem zadnej ruznicy <ok>
Jak miałeś zatkany katalizator albo był w kiepskim stanie to wiadomo że odczułeś różnice bo spaliny wreszcie mogły się wydostać... ale niech nikt mi tu nie piszę że w starym ABT który po wyjeździe z fabryki ma 90km po wstawieniu strumienicy czy innych wynalazków tego typu przybyło mu koni... słyszałem że ponoć najlepsza jest rurka zamiast kata ale każdy mówi co innego... ja nigdy nie uwierzę że po wstawieniu strumienicy, tłumika czy czegoś podobnego przybędzie mu koni... moment faktycznie mógł się zmienić i lepiej się wkręcać ale nic więcej...
Karol_90, z muła nie zrobisz rakiety :mrgreen:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2011, 11:36

Z ciekawostek ostatnio widziałem takie urządzenie które ma zniwelować negatywny wpływ braku katalizatora. Szczególnie gorszą elastyczność i moc silnika przy niskich obrotach.
W tym urządzenie można z zewnątrz przekręcać tą "podkładkę" aby zmienić ilość odbijanych spalin i dostroić aby uzyskać najlepszy efekt.

Obrazek

fox33
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 18 wrz 2010, 18:11

Post autor: fox33 » 06 sty 2011, 11:45

Arturo997 pisze:
fox33 pisze:
I guzik prawda ja u siebie wywalilem kata *poniewaz sie rozlecial *wstawilem
tlumik przelotowy http://img09.allegroimg.p...4/54/1394145498
i efekt odczuwalny juz po pierwszej jezdzie szzczegolnie czuc poprzekroczeniu3000obr/min i lepiej sie wkreca na obroty
2.0 abt +lpg 2ga generacja landi
a co do spalania jakos nie zauwazylem zadnej ruznicy <ok>
Jak miałeś zatkany katalizator albo był w kiepskim stanie to wiadomo że odczułeś różnice bo spaliny wreszcie mogły się wydostać... ale niech nikt mi tu nie piszę że w starym ABT który po wyjeździe z fabryki ma 90km po wstawieniu strumienicy czy innych wynalazków tego typu przybyło mu koni... słyszałem że ponoć najlepsza jest rurka zamiast kata ale każdy mówi co innego... ja nigdy nie uwierzę że po wstawieniu strumienicy, tłumika czy czegoś podobnego przybędzie mu koni... moment faktycznie mógł się zmienić i lepiej się wkręcać ale nic więcej...
Karol_90, z muła nie zrobisz rakiety :mrgreen:

Zatkany ani brudny nie byl tylko odkleil sie od obudowy(prawdopodobnie jazda na lpg przyczynila sie do tego stanu9 latek LPG) i pomiedzy1700/2400 denerwujaco dzwonil
a co do mocy ta sama tylko lepiej ,szybciej sie wkreca na obr.gdyz brak 1 blokady spalin :mrgreen:

AAA zadna strumienica zwykly tlumik przelotowy( zamiennik kata) z allegro za 70 zeta!!
robiony do audi80 ABT http://img09.allegroimg.pl/photos/64x48 ... 1394145498

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 06 sty 2011, 13:00

Nie ma co liczyć na jakąś strasznie odczuwalną poprawę osiągów auta po wywaleniu kata. W mojej Audi również katalizator zastąpił dedykowany tłumik i z odczuć po wymianie to: na plus... nie ma plusów, na minus bardziej metaliczny dźwięk z przodu auta i głośniej na zewnątrz. Więc jeśli kat jest sprawny, nie dzwoni itp to wg mnie nie ma sensu się go pozbywać.
Kata wywaliłem po uderzeniu w studzienkę, pękł tak że nie bardzo był sens i możliwość pospawania.

SOLEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 28 lip 2007, 14:09

Post autor: SOLEK » 07 sty 2011, 22:09

aldi ,
gdzie widziales to ustrojstwo.
Tak na marginesie kumpel z warsztatu wymienia kata we wszystkich sprowadzanych bmk-ach . Twierdzi ze poprawa dynamiki jest zawsze.

NA co wymienic kata w ABK z lipca 95?.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl