Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B2 1,6D] Problem z silnikiem

zomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2011, 01:33
Lokalizacja: Kraków

[B2 1,6D] Problem z silnikiem

Post autor: zomo » 04 sty 2011, 21:56

Witam posiadam audi 80 b2 1979 r z silnikiem 1.6d i niestety po odrestaurowaniu karoserii okazało się że padła głowica. I tutaj pojawił się problem po mechanik stwierdził że silnik to składak z benzyniaka i że wypadało by wsadzić nowy silnik bo taniej wyjdzie. i tu sie pojawia moje pytanie jaki silnik będzie pasował do mojego modelu bo słyszałem że np od golfa II. I czy w audi b3 stosowano taki sam silnik?
Ostatnio zmieniony 05 sty 2011, 09:32 przez zomo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 sty 2011, 23:35

A co jest nie tak z tą głowicą i po czym mechanik stwierdził że to składak?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 sty 2011, 00:18

Na głowicy z benzyny byś nie odpalił, bo jak.

Odpalałeś kiedys ten silnik?

krisch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 04 cze 2007, 23:00
Lokalizacja: Scięgny

Post autor: krisch » 05 sty 2011, 06:13

Dobre :
zomo pisze:mechanik stwierdził że silnik to składak z benzyniaka
Pół benzyna pól diesel i jeszcze gaz bym dołożył. Ale pewnie powiedział ci że wie kto ma taki silnik ? Bo za stodołą stoi !
A na poważnie to golf , jetta i audi 1 i 2 miały te same silniki tylko osprzętem się mogły lekko różnić .

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 sty 2011, 09:18

po słuchasz idiotów?ja p.... pół diesel pół benzyna :mrgreen: :mrgreen: jeszcze tego nie było <mur> <rotfl2> <rotfl2> <rotfl2> spytaj tego mechanika czy nie p... go jakaś felga w głowę :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2011, 09:26

Bloki w PB i ON są bardzo podobne, jeśli nie takie same ale cała reszta jest już inna, mocniejsze wały, tłoki, głowice, inna kompresja itp więc nie wiem o co biegało temu mechanikowi.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 05 sty 2011, 09:31

moj znajomy kiedys włąsnie ba bloku z ON zbudował benzyne, tzn załozył czapke z benzyniaka. wszystko normlanie chulało więc jeżeli chodzi o dół silnika to sie moge zgodzić, ze taka kombinacja jest mozliwa.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2011, 09:36

icemerc pisze:moj znajomy kiedys włąsnie ba bloku z ON zbudował benzyne, tzn załozył czapke z benzyniaka. wszystko normlanie chulało więc jeżeli chodzi o dół silnika to sie moge zgodzić, ze taka kombinacja jest mozliwa.
W tą stronę to jeszcze pół biedy bo PB ma mniejsze wymagania wytrzymałościowe niż ON ale i tak się zastanawiam jak to mu chodziło skoro ON ma znacznie większą kompresję. Występowałoby wtedy spalanie stukowe czy jakoś tak. No chyba że kombinował coś z pierścieniami aby zmniejszyć kompresję.

zomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2011, 01:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomo » 05 sty 2011, 13:55

Poczekajcie poczekajcie po 1 głowica była 3 razy planowana i podobno 4 raz juz ciężko a na dodatek jest pęknięta. a co do 50/50 d i pb to już dawno o tym słyszałem że wystarczy kilka przeróbek i z benzyny da się zrobić diesla (nie jestem mechanikiem wiec mogę się mylić i chodzi o zmianę własnie głowicy) więc dlatego szukam nowego sinika.

Bardzo proszę o konkretne podpowiedzi jakie siniki pasują do mojego audi czyli audi b2 rocznik 1979 chodzi o silnik 1.6 d

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sty 2011, 15:18

zomo pisze:a na dodatek jest pęknięta
W którym miejscu? Jeśli są to pęknięcie między zaworami to nie przejmuj się. Ten typ tak ma. U mnie w 1,6TD też były tam pęknięcia, u starszego w 1,6D też są. Generalnie wszystkie 1,6D/TD mają tam pęknięcia. Jeśli oczywiście głowica jest pęknięta gdzie indziej to już problem bo trzeba byłoby ją spawać a tu koszty będą przekraczać zakup nowego silnika.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 05 sty 2011, 16:15

Bardzo proszę o konkretne podpowiedzi jakie siniki pasują do mojego audi czyli audi b2 rocznik 1979 chodzi o silnik 1.6 d
w sumie każdy który podejdzie do skrzyni , na zasadzie wymiany z B3 i B2 VW

zomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2011, 01:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomo » 05 sty 2011, 17:56

http://allegro.pl/silnik-audi-80-b3-1-6 ... 08321.html czyli coś takiego jestem wstanie tam wsadzić bez jakiego wspawywania mocowań i tego typu komplikacji>?

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 06 sty 2011, 17:50

ja bym się nie pchał w wolnossaka jak bym miał zmieniać silnik tylko TD ( abo mTDI) także przemyśl to

zomo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 sty 2011, 01:33
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomo » 06 sty 2011, 20:57

Kwietniu pisze:ja bym się nie pchał w wolnossaka jak bym miał zmieniać silnik tylko TD ( abo mTDI) także przemyśl to
No też o tym myślałem ale chce zachować to autko w możliwie maksymalnie oryginalnym stanie bo jak by na to nie patrzeć to 32 latka mu stuknęły a w rodzinie jest od dawna:)
wygląda tak https://audi80.pl/audi-80-b2-1979r-vt50457.htm jest zrobiona blacharka teraz planuje zrobić/kupić silnik a na końcu środek

Awatar użytkownika
Kwietniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 322
Rejestracja: 26 mar 2009, 18:32
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kwietniu » 06 sty 2011, 22:03

oryginalny tzn? z gratów oooo czy originalny ze jak go wypuściła fabryka ?
jak wrzucisz 1.6 TD to przynajmniej nie będziesz bał wyprzedzać :D
chociaż ja lubie dreszczyk emocji, krzyk pasażerów: "zabijesz nas, zwolnij, hamuj "
ps. rozbuduj opis w swoim temacie "moja 80"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl