Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Etapy nagrzewania się węży chłodzenia - jakie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 14 gru 2010, 20:25

Przemo80b3 pisze:Najlepiej by było, żeby na postoju zostawić uruchomiony silnik i czekać aż się nagrzeje do takiej temp. aż dolny wąż będzie ciepły, gorący i wtedy zobaczyć na wskaźnik przy jakiej temp. ten wąż będzie ciepły gorący. A może jest tak, że gdy silnik pracuje, nagrzewa się, termostat otwiera się ale pompa wody nie da rady tłoczyć płynu i dlatego nie ma obiegu płynu i cały dolny wąż nie jest ciepły :?:
No właśnie stał sobie po wymianie termostatu z dobre 30 minut i czekałem co się będzie działo, ale stała temperatura na jakiś 91* (wg wskaźnika) i tyle, w czasie jazdy jest podobnie - już nie wiem, o co biega.

Zauważyłem, że jest czasem tak (np. po jeździe), że dolny wąż zimny, dolna część głodnicy też ale za to górna ciepła (od górnego węża się powoli nagrzewa). Czy to normalny efekt w przypadku zimnego dolnego?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 14 gru 2010, 20:27

Tak, to normalny efekt, że górny wąż jest ciepły i razem z nim góra chłodnicy, dół chłodnicy powinien się nagrzewać po otwarciu termostatu.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 14 gru 2010, 20:29

A czy jest jakiś sposób na ocenienie, czy pompa wody działa/pompuje bez jej rozbierania?

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 14 gru 2010, 20:44

Bez rozbierania to niewiem, można zdjąć pasek i pokręcić ręką, i poruszać kołem góra-dół, może łożysko pada, ale najczęściej łopatki w pompie ulegają uszkodzeniu. Najlepiej jak jest wyjęty termostat to wtedy widać łopatki w pompie.

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 14 gru 2010, 20:56

Przemo80b3 pisze:Najlepiej jak jest wyjęty termostat to wtedy widać łopatki w pompie.
Szkoda, że przy wymianie nie zajrzałem. Ale pozostaje chyba jeszcze raz rozebrać i się przyjrzeć.

A czy to, że górny wąż przy krućcu (bliżej bloku) jest czasami gorący a bliżej chłodnicy letni, to może świadczyć o braku pompowania wody? Bo tak się zastanawiam, czy nie powinien nagrzewać się w miarę jednorodnie. BO na chwilę obecną wygląda to tak, jakby nagrzewało się w silniku, a resztą się nagrzewała pod wpływem czasu, właśnie jakby nie było cyrkulacji. Tylko nie wiem, czy to z tym wężem górny, to normalne czy nie. Bo po dłuższej chwili jest cały gorący...

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 14 gru 2010, 21:08

U mnie też tak jest, że przy króćcu jest gorący, że ręki na nim nie można utrzymać, a przy chłodnicy nie jest już tak gorący. Więc myślę, że jest to normalne.

[ Dodano: 2010-12-14, 21:10 ]
Najpierw zdejmij pasek z koła pompy i pokręć kołem, proste rozwiązania są zawsze najlepsze, a na trudniejsze będzie jeszcze czas ;-)

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 14 gru 2010, 21:17

No to nic, narazie dziękuje za pomoc Przemku i innym również i coś trzeba będzie działać :) Pozdrawiam

swip
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2008, 07:30
Lokalizacja: Legnica

Post autor: swip » 14 gru 2010, 21:22

przeciez termostat na dole jest zamkniety wiec nie ma obiegu wody w chlodnicy wiec woda nie plynie z gory na dol.

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 07 sty 2011, 15:32

KrYdE pisze:
No właśnie stał sobie po wymianie termostatu z dobre 30 minut i czekałem co się będzie działo, ale stała temperatura na jakiś 91* (wg wskaźnika) i tyle, w czasie jazdy jest podobnie - już nie wiem, o co biega.

Zauważyłem, że jest czasem tak (np. po jeździe), że dolny wąż zimny, dolna część głodnicy też ale za to górna ciepła (od górnego węża się powoli nagrzewa). Czy to normalny efekt w przypadku zimnego dolnego?

jak widzę takie wypowiedzi to nie mogę wytrzymać z braku rozumowania podstawowych zasad działania układu chłodzienia po tylu uwagach innych kolegów

silnik na postoju nagrzewa sie do optymalnej temperatury i ona nie wzrasta jak silnik nie dostaje w "dupe", dopiero jak zwiększysz obroty to temp. wzrośnie

natomiast podczas jazdy pęd powietrza chłodzi płyn w chłodnicy i temperatura też jest w granicach 90, chyba że dajesz ostro gaz w podłogę i wtedy temperatura wzrośnie i chłodnica i dolny wąż będą cieplejsze

Twoje objawy są prawidłowe, masz 91 stopni na postoju i w czasie jazdy więc jest wszystko w porządku

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 sty 2011, 15:41

No nie tak do końca jest to prawdą co piszesz . Obecnie przy temperaturach ujemnych trzeba więcej czasu żeby nagrzać na silnik i chłodnicę ( przede wszystkim robić to przy zamkniętej masce ) . A objawy jakie są u kolegi wskazują na bardzo wydajną chłodnicę . W celu sprawdzenia proponuję po trasie zatrzymać się i zostawić autko na wolnych obrotach . Powinien dolny wąż powoli się nagrzać do pełnej temperatury aż do włączenia wentylatora na chłodnicy .

KrYdE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 14:25
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: KrYdE » 07 sty 2011, 15:43

Tak, wydaje się wszystko OK. W święta zaliczył trasę 1500 km (Frankfurt nad Menem) i wszystko było w normie. Max do 94-95 dochodził gdy był piłowany. Ubyło mi też troszkę płynu, więc być może się jeszcze porządnie odpowietrzył po drodze. Dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość :)

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 07 sty 2011, 17:53

marko pisze:No nie tak do końca jest to prawdą co piszesz . Obecnie przy temperaturach ujemnych trzeba więcej czasu żeby nagrzać na silnik i chłodnicę ( przede wszystkim robić to przy zamkniętej masce ) .
a gdzie napisałem że ma to robić z otwartą maską :lol: <ok> jak i również nie napisałem ile czasu to zajmie :-P

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 sty 2011, 21:28

Kokos pisze:

silnik na postoju nagrzewa sie do optymalnej temperatury i ona nie wzrasta jak silnik nie dostaje w "dupe", dopiero jak zwiększysz obroty to temp. wzrośnie
Wybacz kolego , ale ni chcę być upierdliwy .

Awatar użytkownika
Kokos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 lis 2009, 17:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kokos » 08 sty 2011, 11:38

to dziwne bo mi jakoś się nigdy wentylatory na postoju nie włączyły i nigdy się nie zagrzał powyżej 95 stopni czy nawet w czasie jazdy też nie, wiec u mnie jest raczej wszystko w porządku jak silnik trzyma swoja temp.

w czasie jazdy po kilku km się nagrzewa i trzyma cały czas temperaturę

i tak mam ja, mój tata, szwagier więc albo my wszyscy mamy źle pracujący układ chłodzenia albo się mylisz.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 sty 2011, 22:02

Kolego , mogę tylko pogratulować Wam silników o bardzo małych stratach i super wydajnych układach chłodzenia .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl