Popieram, te sprawdzanie nie jest wiarygodne, pokarze nam tylko czy termostat w ogóle się otwieraskoti pisze:Tak sprawdziłem we wrzątku w garnku, chociaż takie spr. to o kant dupy rozbić stary też spr. i tak samo jak ten nowy się otwierał
[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Czyli tak naprawdę nie wiesz przy jakiej temperaturze sie zaczyna otwierać czy jest to 87*C czy może 97*C . Podobne objawy miałem przy zapowietrzaniu się głowicy . Nie wiem dokładnie co się wówczas dzieje w układzie chłodzenia ale powietrze w głowicy podwyższa znacznie ciśnienie i w jakiś sposób blokuje termostat . Jak nie mam pojęcia . wiem tylko , że po odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczyn termostat zaczynał puszczać duży obieg . Skończyło się to u mnie na diagnozie - uszczelka głowicy . W poniedziałek jestem umówiony na naprawę i regenerację głowicy . Stwierdzili mi dwutlenek węgla w układzie chłodzenia - oczywiście oprócz innych objawów ( jedna świeca rudo - pomarańczowa , pozostałe białe , wzrost spalania o jakieś 3-4 litry LPG , podczas odpalania zimnego pali na 3 gary ) . Mam nadzieję, że u Ciebie nie będzie takiej diagnozy .
NE przez podwyższony stopień sprężania mają problem z uszczelką głowicy póki jest oryginalna znam kilka przypadków które przez to musiały przejść...
co ciekawe bądź nie, trzeba oddać do splanowania głowice ale nie koniecznie, decyzja należy do każdego kto to robi :->
jak nie trudno sie domyślić każde zebranie materiału podwyższy nam stopień kompresji,
w moim przypadku niewiele silnik wytrzymał( mój błąd za niska liczba okt. w benzynie)
ale dla gazu wręcz na ręke
co ciekawe bądź nie, trzeba oddać do splanowania głowice ale nie koniecznie, decyzja należy do każdego kto to robi :->
jak nie trudno sie domyślić każde zebranie materiału podwyższy nam stopień kompresji,
w moim przypadku niewiele silnik wytrzymał( mój błąd za niska liczba okt. w benzynie)
ale dla gazu wręcz na ręke
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Możesz rozwinąć swoją myśl :?:Dziki pisze:NE przez podwyższony stopień sprężania mają problem z uszczelką głowicy póki jest oryginalna znam kilka przypadków które przez to musiały przejść...
co ciekawe bądź nie, trzeba oddać do splanowania głowice ale nie koniecznie, decyzja należy do każdego kto to robi :->
jak nie trudno sie domyślić każde zebranie materiału podwyższy nam stopień kompresji,
w moim przypadku niewiele silnik wytrzymał( mój błąd za niska liczba okt. w benzynie)
ale dla gazu wręcz na ręke
To NE miały podwyższony stopień sprężania :?:
I co z tą liczbą oktanową w benzynie :?:
Bardzo mnie to ciekawi
Zrobiłem test, wyjąłem całkiem termostat, nalałem wody z octem, skręciłem wszystko do kupy i odpaliłem. Wszystkie węże gorące te od nagrzewnicy też i dolny i górny i woda w zbiorniczku ciepła się robiła. Rozebrałem założyłem stary termostat made in germany vw&audi firmy Wahler (nowy od pół roku byłe też tej firmy założony) i dupaaaaaaaa. Dolny wąż zimny, płyn w zbiorniczku zimny, górny wąż i węże od nagrzewnicy gorące, ogrzewanie jest. Zgłupiałem co mam kolejny termostat kupić?! Obydwa się otwierają w garnku z ,,gotująca'' wodą
Nagrzej auto z włożonym termostatem aż węże zrobią się twarde , wyłącz silnik , złap za górny wąż idący z głowicy do chłodnicy i powoli delikatnie odkręcaj korek w zbiorniku wyrównawczym . Jeżeli usłyszysz lub poczujesz ręką delikatne bulgotanie w wężu to może oznaczać , że gromadzi się tam powietrze które rozrabia w układzie chłodzenia - u mnie okazało się że mam wżer przy pierwszym cylindrze i też w tym miejscu uszkodzoną uszczelkę . Test na spaliny w układzie chłodzenia wypadł pozytywnie . Po remoncie głowicy chłodzenie i nagrzewnica działają rewelacyjnie .