Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.8 NE] Zbyt wysoka temperatura!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 sty 2011, 13:24

skoti pisze:Tak sprawdziłem we wrzątku w garnku, chociaż takie spr. to o kant dupy rozbić stary też spr. i tak samo jak ten nowy się otwierał
Popieram, te sprawdzanie nie jest wiarygodne, pokarze nam tylko czy termostat w ogóle się otwiera ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 sty 2011, 15:32

skoti pisze:Tak sprawdziłem we wrzątku w garnku, chociaż takie spr. to o kant dupy rozbić stary też spr. i tak samo jak ten nowy się otwierał
Kolego , a może sprawdziłeś przy jakiej temperaturze się otwierał ?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 07 sty 2011, 15:38

marko pisze: Kolego , a może sprawdziłeś przy jakiej temperaturze się otwierał ?
Tak obserwowałem bąbelki :mrgreen: bo nie mam termometru, mam taki domowy ale pękł jak go do wrzątku wrzuciłem <ok>

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 sty 2011, 15:48

Czyli tak naprawdę nie wiesz przy jakiej temperaturze sie zaczyna otwierać czy jest to 87*C czy może 97*C . Podobne objawy miałem przy zapowietrzaniu się głowicy . Nie wiem dokładnie co się wówczas dzieje w układzie chłodzenia ale powietrze w głowicy podwyższa znacznie ciśnienie i w jakiś sposób blokuje termostat . Jak nie mam pojęcia . wiem tylko , że po odkręceniu korka w zbiorniku wyrównawczyn termostat zaczynał puszczać duży obieg . Skończyło się to u mnie na diagnozie - uszczelka głowicy . W poniedziałek jestem umówiony na naprawę i regenerację głowicy . Stwierdzili mi dwutlenek węgla w układzie chłodzenia - oczywiście oprócz innych objawów ( jedna świeca rudo - pomarańczowa , pozostałe białe , wzrost spalania o jakieś 3-4 litry LPG , podczas odpalania zimnego pali na 3 gary ) . Mam nadzieję, że u Ciebie nie będzie takiej diagnozy .

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 07 sty 2011, 16:03

NE przez podwyższony stopień sprężania mają problem z uszczelką głowicy póki jest oryginalna ;-) znam kilka przypadków które przez to musiały przejść...
co ciekawe bądź nie, trzeba oddać do splanowania głowice ale nie koniecznie, decyzja należy do każdego kto to robi :->
jak nie trudno sie domyślić każde zebranie materiału podwyższy nam stopień kompresji,
w moim przypadku niewiele silnik wytrzymał( mój błąd za niska liczba okt. w benzynie)
ale dla gazu wręcz na ręke ;-)

Awatar użytkownika
Przemo80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1069
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

Post autor: Przemo80b3 » 07 sty 2011, 19:23

Dziki pisze:NE przez podwyższony stopień sprężania mają problem z uszczelką głowicy póki jest oryginalna ;-) znam kilka przypadków które przez to musiały przejść...
co ciekawe bądź nie, trzeba oddać do splanowania głowice ale nie koniecznie, decyzja należy do każdego kto to robi :->
jak nie trudno sie domyślić każde zebranie materiału podwyższy nam stopień kompresji,
w moim przypadku niewiele silnik wytrzymał( mój błąd za niska liczba okt. w benzynie)
ale dla gazu wręcz na ręke ;-)
Możesz rozwinąć swoją myśl :?:
To NE miały podwyższony stopień sprężania :?:
I co z tą liczbą oktanową w benzynie :?:
Bardzo mnie to ciekawi ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 13 sty 2011, 21:40

Zrobiłem test, wyjąłem całkiem termostat, nalałem wody z octem, skręciłem wszystko do kupy i odpaliłem. Wszystkie węże gorące te od nagrzewnicy też i dolny i górny i woda w zbiorniczku ciepła się robiła. Rozebrałem założyłem stary termostat made in germany vw&audi firmy Wahler (nowy od pół roku byłe też tej firmy założony) i dupaaaaaaaa. Dolny wąż zimny, płyn w zbiorniczku zimny, górny wąż i węże od nagrzewnicy gorące, ogrzewanie jest. Zgłupiałem co mam kolejny termostat kupić?! Obydwa się otwierają w garnku z ,,gotująca'' wodą

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 14 sty 2011, 09:28

Nagrzej auto z włożonym termostatem aż węże zrobią się twarde , wyłącz silnik , złap za górny wąż idący z głowicy do chłodnicy i powoli delikatnie odkręcaj korek w zbiorniku wyrównawczym . Jeżeli usłyszysz lub poczujesz ręką delikatne bulgotanie w wężu to może oznaczać , że gromadzi się tam powietrze które rozrabia w układzie chłodzenia - u mnie okazało się że mam wżer przy pierwszym cylindrze i też w tym miejscu uszkodzoną uszczelkę . Test na spaliny w układzie chłodzenia wypadł pozytywnie . Po remoncie głowicy chłodzenie i nagrzewnica działają rewelacyjnie .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl