Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 2.0 AAD LPG ] Umiera silnik ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

[ B3 2.0 AAD LPG ] Umiera silnik ?

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 12:38

Witam wszystkich klubowiczów. Mam taki problem wczoraj (piątek) wymieniałem u siebie panewki bo zaczął mi chodzić jak diesel, dwie panewki na 2i3 miały luz ok.2mm. Po wymianie zalałem nowy olej(LOTOS 15W/10)-i tu zaczął się cyrk; lampka kontrolna oleju świeciła się do drugiego załączenia wentylatora,a silnik pracował jak w typowym ursusie. Gdy przejechałem w granicach 60metrów lampka zapalała się ale gasła po zmianie biegu na wyższy,więc zostawiłem auto żeby czegoś nie uszkodzić. Rano podkusiło mnie żeby go odpalić i tu.......wielkie zdziwienie, poziom hałasu zredukował się o jakieś 80% ale pozostał lekki stukot tak jakby zawór stukał. Teraz nie wiem co mam robić bo zawory ustawiają się u mnie automatycznie. Doradźcie mi czego mam szukać bo już nie mam zielonego pojęcia. Szukając w klubie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na mój problem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 12:45

Sprawdź ciśnienie oleju.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 12:47

Muszę jechać do mechanika czy mogę jakoś sam to sprawdzić :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 12:50

reyna44 pisze:Muszę jechać do mechanika czy mogę jakoś sam to sprawdzić :?:
Jeśli masz manometr to możesz to zrobić sam. Wkręcasz go zamiast jednego z czujników oleju.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 12:59

Kurcze nie mam manometru a wolałbym nim nie jeździć bo wychodzę z założenia "zaszyj dziurkę póki mała". Ale pytanko czy ma to związek z ciśnieniem oleju jeśli odkręciłem korek wlewu oleju i chciałem przytrzymać ręką to można powiedzieć że ledwo utrzymałem. :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 13:01

Ciśnienie oleju to raczej nie przyczyna, tylko badanie pozwalające określić stan silnika. Do tego przydałoby się sprawdzić kompresję i masz info czy opłaca się robić ten silnik czy nie. Z tego co piszesz to masz też spore przedmuchy. Jeśli będzie to co mówię to raczej szukaj innego silnika.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 13:09

Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że jeśli auto nie straciło na mocy i że kiedy poluzuje korek wlewu i on będzie podskakiwał to znaczy że mam dobrą kompresje <ok> . Jest w tym trochę prawdy :?: :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 13:12

reyna44 pisze:Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział mi, że jeśli auto nie straciło na mocy i że kiedy poluzuje korek wlewu i on będzie podskakiwał to znaczy że mam dobrą kompresje <ok> . Jest w tym trochę prawdy :?: :?:
Jest. Korek powinien być delikatnie przyciągany. Jest to takie prosty test, ale dający jako takie informację. Jak korek będzie wypychany to znaczy że auto ma już spore przedmuchy bądź zatkaną odmę.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 13:16

Wiesz może jak samemu samemu sprawdzić czy odma jest zatkana :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 13:18

reyna44 pisze:Wiesz może jak samemu samemu sprawdzić czy odma jest zatkana :?:
Trzeba by ją wyjąć i sprawdzić. Szczegółów ci nie podam bo nie znam twojego silnika. Ale wyjście odmy masz chyba na kopułce zaworów.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 13:21

Pójdę zrobić fotkę silnika i może mały filmik jeśli to coś z deka pomoże. Tylko nie wiem jak filmik wstawić :?: :?: :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 13:25

Jak wstawisz fotki to powiem ci gdzie dokładnie masz odmę.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 13:27

Ok. Za jakieś 30 do 40min wracam.

Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 08 sty 2011, 14:25

Same panewki wymieniałeś? nie robiłeś reszty silnika? wał dobry?

Miałem podobny przypadek, że obróciło mi panewke ale wtedy robiłem sam cały silnik, pierścienie wymieniłem na nowe i przede wszystkim dobre płukanie całego silnika z opiłków.
Po złożeniu zapalił za 2 razem i chodził normalnie i cicho. A kontrolka ciśnienia oleju zgasła przy pierwszej próbie uruchomienia silnika. :-)

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 14:29

quattromtm pisze:Po złożeniu zapalił za 2 razem i chodził normalnie i cicho. A kontrolka ciśnienia oleju zgasła przy pierwszej próbie uruchomienia silnika.
Lampka kontrolna oleju świeciła się do drugiego załączenia wentylatora,dziś się nie świeci.

[ Dodano: 2011-01-08, 14:34 ]
Mam nadzieje że dobra fotka. ;-)

[ Dodano: 2011-01-08, 14:40 ]
Labiel pisze:Jest. Korek powinien być delikatnie przyciągany. Jest to takie prosty test, ale dający jako takie informację. Jak korek będzie wypychany to znaczy że auto ma już spore przedmuchy bądź zatkaną odmę.
Źle wtedy sprawdziłem uruchomiłem silnik i odkręciłem korek i tak jak piszesz jest delikatnie przyciągany.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 14:46 przez reyna44, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl