[1.9 TDI 1Z] Turbina
-
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: bialystok
[1.9 TDI 1Z] Turbina
Jakiś czas temu pisałem o swoim problemie z doładowaniem,potem wymieniłem N75,zamontowałem "nową turbinę" po jakimś tam przebiegu,"nowy IC","nowy przepływomierz", przewody dolotowe i podciśnieniowe raczej ok bo nic nie syczy(nie uchodzi powietrze), a mam wrażenie ,że brak doładowania.To fakt ,że przy ruszani z 1 odczówam moc silnika ale następne biegi jakieś nie takie, dopiero przy ok 2.5 do 3 tys. obrotów auto nabiera wigoru ale tym samym strzałka na szybkościomierzu podnosi się za wysoko(miasto zalecane 50km\h).
Przecież nie bede go traktował cały czas na 3 biegu,żeby słyszeć pracę turbiny, jeżeli do pracy mam ok 10 km i 4 skrzyżowania z sygnalizacją.Po zatym jeżeli turbo jest sprawne to ten gruby przewód gumowy przed przepływomierzem,powinien być "napompowany", a tak nie jest ? :-x oleju z silnika narazie nie ubywa,nie kopci.
To tyle narazie.
2 sprawa jest taka, tą starą turbinę co niby uszkodzona godzinę temu rozbebeszyłem, zajelo mi ok.1 godz. i teraz takie pyt. co to za typ i co mogło sie zepsuć skoro nie ma i nie widać żadnych łopatek ze zmienną geometrią :?: i taką samą mam teraz.
[ Dodano: 2011-01-06, 19:59 ]
nie moge fotek wkleić :evil:
Przecież nie bede go traktował cały czas na 3 biegu,żeby słyszeć pracę turbiny, jeżeli do pracy mam ok 10 km i 4 skrzyżowania z sygnalizacją.Po zatym jeżeli turbo jest sprawne to ten gruby przewód gumowy przed przepływomierzem,powinien być "napompowany", a tak nie jest ? :-x oleju z silnika narazie nie ubywa,nie kopci.
To tyle narazie.
2 sprawa jest taka, tą starą turbinę co niby uszkodzona godzinę temu rozbebeszyłem, zajelo mi ok.1 godz. i teraz takie pyt. co to za typ i co mogło sie zepsuć skoro nie ma i nie widać żadnych łopatek ze zmienną geometrią :?: i taką samą mam teraz.
[ Dodano: 2011-01-06, 19:59 ]
nie moge fotek wkleić :evil:
Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 21:46 przez audimen, łącznie zmieniany 1 raz.
podepnij vaga sprawdzi błędy i kąt wtrysku i dawke , sprawdzi wtrysk sterujący, jeżeli nie będzie przestawienia kąta wtrysku to nie będzie max mocy, ja tak miałem wtrysk sterujący miał 100 ohm i tak źle pracował powodem był niesprawny jego przewód, zrób testy elementów vagiem i słuchaj silnika czy przestawia kąt.
druga sprawa sprawdzi czujnik na ic czy sprawny..
druga sprawa sprawdzi czujnik na ic czy sprawny..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i po co ją zepsułeś swędziały cię rączki :mrgreen:audimen pisze:tą starą turbinę co niby uszkodzona godzinę temu rozbebeszyłem
T15 <ok>audimen pisze:takie pyt. co to za typ
Jak nie widać łopatek ,to pewnie dlatego nie pompowała :mrgreen: A tak na poważnie to kierownice spalin możesz zobaczyć jak rozbierzesz turbinę VNT ze zmienną geometrią w np.z audi A4 z silnikiem AFN ,w b4 nigdy nie było VNT ,tylko zwykłe niezawodne t15 ...nie wiem skąd zdobyłeś info że masz turbo ze zmienną geometrią ,ale ktoś ci głupot naopowiadałaudimen pisze:takie pyt. co to za typ i co mogło sie zepsuć skoro nie ma i nie widać żadnych łopatek ze zmienną geometrią
-
- Forum Audi 80
- Posty: 64
- Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: bialystok
[1.9 TDI 1Z] Turbina
Po niedzieli jestem umówiony u doctora zobaczymy co powie :roll:
- bendinger5
- Forum Audi 80
- Posty: 482
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
- Lokalizacja: Piotrków/łódzkie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma różnicy ,mogą to samo .Samo zwiększanie doładowania nie ma sensu .Jak chcesz osiągów ,to wyślij sterownik ECU do kolegi Kostrz-a ,wgra ci nowe poprawione mapki wtrysku i zetorek bedzie śmigał aż miło i doładowanie ci podskoczy do ok.1,2 bara .A jak po tym jeszcze wymienisz wtryski na np.0,205 z AFN-a ,to 110 koników jak nic pęknie pod maską :-> wiem bo tak mam i bardzo mi się to podoba :mrgreen: A jeszcze apropo osiągów ,to była dziś u mnie pacjentka na boschu ,na wymianę uszczelek pod nastawnikiem .Niby wszystko z nią dobrze ale po przejechaniu się stwierdziłem że jeżdzi biedaczka jak 1,9 d ,muła miała strasznego . Niestety ,za wiele jej nie pomogłem ,sprawdziłem doładowanie ,poprawiłem kąt wtrysku i dawkę ,ale na nie wiele się to zdało ,choć właściciel stwierdził że jest lepiej Podejrzewam niesprawną przepływkę niestety ,nie miałem na podmiankę tego klapkowego wynalazku boschabendinger5 pisze:a jest jakaś znacząca różnica między T2, a T15? w sensie osiągów?
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 20:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- bendinger5
- Forum Audi 80
- Posty: 482
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
- Lokalizacja: Piotrków/łódzkie
też obstawiam, że to T2 <ok> T15 ma mniejszą obudowę części gorącej i wylot z części zimnej ma 36mm a w T2 coś koło 50mmVision pisze:zgaduje że to T2 mocowanie 4 śruby , T15 mocowanie 3 śruby
poza tym auto na boschu to i jak jest wszystko ok to zaczyna ciągnąć od ok 2200rpm, raz się spotkałem z tym, że tzw. "mechanicy" tak wyregulowali sztangę, że klapka była na full otwarta :shock:
jak zakładałeś drugą turbinę i tą zdejmowałeś to trzeba było zobaczyć czy klapka jest szczelnie zamknięta bo jak będzie nawet ok 1mm luzu to turbina zacznie pompować dopiero od ok 2500rpm