Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] Turbina

ODPOWIEDZ
audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

[1.9 TDI 1Z] Turbina

Post autor: audimen » 06 sty 2011, 19:54

Jakiś czas temu pisałem o swoim problemie z doładowaniem,potem wymieniłem N75,zamontowałem "nową turbinę" po jakimś tam przebiegu,"nowy IC","nowy przepływomierz", przewody dolotowe i podciśnieniowe raczej ok bo nic nie syczy(nie uchodzi powietrze), a mam wrażenie ,że brak doładowania.To fakt ,że przy ruszani z 1 odczówam moc silnika ale następne biegi jakieś nie takie, dopiero przy ok 2.5 do 3 tys. obrotów auto nabiera wigoru ale tym samym strzałka na szybkościomierzu podnosi się za wysoko(miasto zalecane 50km\h).
Przecież nie bede go traktował cały czas na 3 biegu,żeby słyszeć pracę turbiny, jeżeli do pracy mam ok 10 km i 4 skrzyżowania z sygnalizacją.Po zatym jeżeli turbo jest sprawne to ten gruby przewód gumowy przed przepływomierzem,powinien być "napompowany", a tak nie jest ? :-x oleju z silnika narazie nie ubywa,nie kopci.
To tyle narazie.
2 sprawa jest taka, tą starą turbinę co niby uszkodzona godzinę temu rozbebeszyłem, zajelo mi ok.1 godz. i teraz takie pyt. co to za typ i co mogło sie zepsuć skoro nie ma i nie widać żadnych łopatek ze zmienną geometrią :?: i taką samą mam teraz.

[ Dodano: 2011-01-06, 19:59 ]
nie moge fotek wkleić :evil:
Ostatnio zmieniony 06 sty 2011, 21:46 przez audimen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 06 sty 2011, 20:44

podepnij vaga sprawdzi błędy i kąt wtrysku i dawke , sprawdzi wtrysk sterujący, jeżeli nie będzie przestawienia kąta wtrysku to nie będzie max mocy, ja tak miałem wtrysk sterujący miał 100 ohm i tak źle pracował powodem był niesprawny jego przewód, zrób testy elementów vagiem i słuchaj silnika czy przestawia kąt.
druga sprawa sprawdzi czujnik na ic czy sprawny..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2011, 20:58

audimen pisze:tą starą turbinę co niby uszkodzona godzinę temu rozbebeszyłem
No i po co ją zepsułeś ;-) swędziały cię rączki :mrgreen:
audimen pisze:takie pyt. co to za typ
T15 <ok>
audimen pisze:takie pyt. co to za typ i co mogło sie zepsuć skoro nie ma i nie widać żadnych łopatek ze zmienną geometrią
Jak nie widać łopatek ,to pewnie dlatego nie pompowała :mrgreen: A tak na poważnie to kierownice spalin możesz zobaczyć jak rozbierzesz turbinę VNT ze zmienną geometrią w np.z audi A4 z silnikiem AFN ,w b4 nigdy nie było VNT ,tylko zwykłe niezawodne t15 ...nie wiem skąd zdobyłeś info że masz turbo ze zmienną geometrią ,ale ktoś ci głupot naopowiadał ;-)

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

foto 2

Post autor: audimen » 06 sty 2011, 21:48

2.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 sty 2011, 14:07

tak jak pisze prezes munior w 1Z nie ma zmiennej geometrii łopatek i tych zapiekających się kierownic :shock:

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 07 sty 2011, 19:33

MUNIOR pisze:w b4 nigdy nie było VNT ,tylko zwykłe niezawodne t15 ...
tylko sprostuje ;-) były jeszcze montowane Garett T2 i T15 w tych silnikach. i na każdej jest to opisane choć budowa sie nie różni znacząco.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 sty 2011, 19:40

zgaduje że to T2 mocowanie 4 śruby , T15 mocowanie 3 śruby

audimen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 28 lis 2010, 19:04
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: bialystok

[1.9 TDI 1Z] Turbina

Post autor: audimen » 08 sty 2011, 09:01

Po niedzieli jestem umówiony u doctora zobaczymy co powie :roll:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 08 sty 2011, 11:38

wyleczy cię z kasy :mrgreen:

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 08 sty 2011, 19:24

to potrafią najlepiej :mrgreen:

[ Dodano: 2011-01-08, 19:26 ]
a jest jakaś znacząca różnica między T2, a T15? w sensie osiągów?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 08 sty 2011, 19:56

bendinger5 pisze:a jest jakaś znacząca różnica między T2, a T15? w sensie osiągów?
Nie ma różnicy ,mogą to samo .Samo zwiększanie doładowania nie ma sensu .Jak chcesz osiągów ,to wyślij sterownik ECU do kolegi Kostrz-a ,wgra ci nowe poprawione ;-) mapki wtrysku i zetorek bedzie śmigał aż miło i doładowanie ci podskoczy do ok.1,2 bara .A jak po tym jeszcze wymienisz wtryski na np.0,205 z AFN-a ,to 110 koników jak nic pęknie pod maską :-> wiem bo tak mam i bardzo mi się to podoba :mrgreen: A jeszcze apropo osiągów ,to była dziś u mnie pacjentka na boschu ,na wymianę uszczelek pod nastawnikiem .Niby wszystko z nią dobrze ale po przejechaniu się stwierdziłem że jeżdzi biedaczka jak 1,9 d ,muła miała strasznego . Niestety ,za wiele jej nie pomogłem ,sprawdziłem doładowanie ,poprawiłem kąt wtrysku i dawkę ,ale na nie wiele się to zdało ,choć właściciel stwierdził że jest lepiej ;-) Podejrzewam niesprawną przepływkę :-/ niestety ,nie miałem na podmiankę tego klapkowego wynalazku boscha
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 20:10 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 08 sty 2011, 20:02

jak będę miał więcej $ to na pewno zrobię tak jak piszesz , ale na razie musi mi starczyć 90 koników :mrgreen:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 sty 2011, 20:48

Vision pisze:zgaduje że to T2 mocowanie 4 śruby , T15 mocowanie 3 śruby
też obstawiam, że to T2 <ok> T15 ma mniejszą obudowę części gorącej i wylot z części zimnej ma 36mm a w T2 coś koło 50mm ;-)

poza tym auto na boschu to i jak jest wszystko ok to zaczyna ciągnąć od ok 2200rpm, raz się spotkałem z tym, że tzw. "mechanicy" tak wyregulowali sztangę, że klapka była na full otwarta :shock:

jak zakładałeś drugą turbinę i tą zdejmowałeś to trzeba było zobaczyć czy klapka jest szczelnie zamknięta bo jak będzie nawet ok 1mm luzu to turbina zacznie pompować dopiero od ok 2500rpm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl