[ B3 2.0 AAD LPG ] Umiera silnik ?
- quattromtm
- Forum Audi 80
- Posty: 126
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
- Lokalizacja: Sędziszów
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No to jest szansa że kompresja jest ok. W takim razie póki co można byłoby sobie dać spokój z kompresją i zająć się tym stukaniem. W tym celu pierwsze co to trzeba by było sprawdzić ciśnienie tego oleju - bo ciężko kombinować coś dalej nie wiedząc czy silnik ma smarowanie.reyna44 pisze:Źle wtedy sprawdziłem uruchomiłem silnik i odkręciłem korek i tak jak piszesz jest delikatnie przyciągany.
Dziś już pewnie nie dam rady sprawdzić ale jak mi się uda to się odezwę. Jakby co na razie dzięki i do poniedziałku.
[ Dodano: 2011-01-08, 14:54 ]
[ Dodano: 2011-01-08, 19:47 ]
Byłem u trzech mechaników i opinia u każdego z nich była jednoznaczna nie trzyma ciśnienia na jednej ze szklanek (popychaczu hydraulicznym) wystarczyło że tylko otworzyłem maskę i poniosłem obroty do 2000 po czym puszczałem żeby chodził na wolnych. Powiedzieli mi że gdy dodaję gaz to zwiększa się ciśnienie i olej wypełnia komorę szklanki i chodzi bez tego klekotu,a gdy chodzi na wolnych to olej spływa(nie trzyma ciśnienia) i pracuje na sucho dlatego słychać stukot.
[ Dodano: 2011-01-08, 19:56 ]
Pytanko lepiej kupić nowe czy można używane, ile one mogą kosztować :?:
[ Dodano: 2011-01-08, 14:54 ]
Dobra sprawdzę i się odezwę.quattromtm pisze:Jeśli chcesz przeczyścic odme to zdejmij gume z rurką która wychodzi od silnika koło filtra oleju i idzie ona do kolektora ssącego, w niej znajduje sie sitkoi ono może byc zatkane. I przemyj ją dobrze.
[ Dodano: 2011-01-08, 19:47 ]
Byłem u trzech mechaników i opinia u każdego z nich była jednoznaczna nie trzyma ciśnienia na jednej ze szklanek (popychaczu hydraulicznym) wystarczyło że tylko otworzyłem maskę i poniosłem obroty do 2000 po czym puszczałem żeby chodził na wolnych. Powiedzieli mi że gdy dodaję gaz to zwiększa się ciśnienie i olej wypełnia komorę szklanki i chodzi bez tego klekotu,a gdy chodzi na wolnych to olej spływa(nie trzyma ciśnienia) i pracuje na sucho dlatego słychać stukot.
[ Dodano: 2011-01-08, 19:56 ]
Pytanko lepiej kupić nowe czy można używane, ile one mogą kosztować :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wiesz co ja naprawdę nie wiem co już się z nim dzieje bo wymieniłem 8 popychaczy (4 kompletnie zjechane) i gdy go odpaliłem ucieszyłem się bo ładnie zapalił,pracował cichutko. Lecz moja radość nie trwała długo bo po 3min. katastrofa znowu pojawił się ten sam klekot. Kompletna ZAŁAMKA nogi się pode mną ugięły.Labiel pisze:reyna44, czyli teraz chodzi już normalnie bez tego walenia na początku? W sensie ma smarowanie tylko szklanka się odzywa?
[ Dodano: 2011-01-11, 21:40 ]
sorki że wczoraj się nie odezwałem ale dopiero na dziś rano miałem popychacze 22pln sztuka.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
reyna44, szedłbym w kierunku ciśnienia oleju. Może z pompą oleju jest coś nie tak. Ostatnio starszy miał taki przypał. Czasem włączała mu się kontrolka oleju, bez ładu i składu. Na początku myśleliśmy że może czujnik czy co, bo mierzyliśmy ciśnienie i było ok (ale w tym momencie kontrolka nie świeciła). Pewnego dnia kontrolka zaczęła się świecić i już nie zgasła. Silnikiem strasznie rzucało i chodził głośno. Badanie potwierdziło że ciśnienie oleju jest na zero. Problem leżał w pompie oleju. Zaciął się zawór który odpowiada za puszczanie nadmiaru ciśnienia oleju bokiem. Widocznie przycinał się już wcześniej a teraz siadł całkiem. Po wymianie pompy jest ok.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Pompa jest w misce. Jest trochę roboty z jej wyciągnięciem ale jeśli masz kanał to powinieneś dać sobie sam radę. Co do sprawdzenia pompy to już ci nie pomogę bo ja się jej nie tykałem.reyna44 pisze:Tak jak pisałem u mnie też ona się czasem zapalała. Wiesz może jak sprawdzić tą pompkę? Ona nie jest czasem w misce olejowej? Bo wiesz już mam 186 zeta w plecy i nie chcę się znowu wykosztować na darmo.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Starszy miał dwie inne w zapasie więc było bez kosztów. Ale nie myśl o wymianie w ciemno bo to bez sensu. Z tego co opisywałeś wcześniej wnioskuje że twój problem leży właśnie w ciśnieniu oleju dlatego pisałem abyś je sprawdził. W tym momencie to chyba nawet bez sprawdzania staje się jasne że coś z tym ciśnienie jest nie si. Spuść olej, zdejmij miskę olejową i sprawdź pompę. Może smok ssawny w pompie przypchał się czymś. Jeśli sam nic szczególnego w pompie nie zauważysz to daj ją komuś kto się na tym zna.reyna44 pisze:Kupowałeś nową czy używaną, jaka to jest mniej więcej cena?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A i założyć oddzielny temat czy może poczekać aż ktoś napisze o sposobie sprawdzenia tej pompki?
[ Dodano: 2011-01-11, 22:03 ]
Sam to robiłem bo nikomu nie pozwalam się dotykać do moje niuni.
[ Dodano: 2011-01-11, 22:03 ]
Sam to robiłem bo nikomu nie pozwalam się dotykać do moje niuni.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 22:05 przez reyna44, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na forum gdzieś to już chyba było. Rzeczy które możesz sprawdzić sam to smok i jego sitko, oraz ten zawór przelewowy czy jak on tam się nazywa. Powinien być zamknięty. Jeśli będzie uchylony tak jak było w pompie mojego starszego to sprawa jasna.reyna44 pisze:A i założyć oddzielny temat czy może poczekać aż ktoś napisze o sposobie sprawdzenia tej pompki?
Możesz mi mniej więcej zlokalizować gdzie to się wszystko znajduje bo nie chcę czegoś pokręcić.Labiel pisze:Rzeczy które możesz sprawdzić sam to smok i jego sitko, oraz ten zawór przelewowy czy jak on tam się nazywa. Powinien być zamknięty. Jeśli będzie uchylony tak jak było w pompie mojego starszego to sprawa jasna.