Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 2.0 AAD LPG ] Umiera silnik ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
quattromtm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 126
Rejestracja: 22 lip 2008, 20:01
Lokalizacja: Sędziszów

Post autor: quattromtm » 08 sty 2011, 14:41

Jeśli chcesz przeczyścic odme to zdejmij gume z rurką która wychodzi od silnika koło filtra oleju i idzie ona do kolektora ssącego, w niej znajduje sie sitkoi ono może byc zatkane. I przemyj ją dobrze.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 14:47

reyna44 pisze:Źle wtedy sprawdziłem uruchomiłem silnik i odkręciłem korek i tak jak piszesz jest delikatnie przyciągany.
No to jest szansa że kompresja jest ok. W takim razie póki co można byłoby sobie dać spokój z kompresją i zająć się tym stukaniem. W tym celu pierwsze co to trzeba by było sprawdzić ciśnienie tego oleju - bo ciężko kombinować coś dalej nie wiedząc czy silnik ma smarowanie.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 08 sty 2011, 14:53

Dziś już pewnie nie dam rady sprawdzić ale jak mi się uda to się odezwę. Jakby co na razie dzięki i do poniedziałku.

[ Dodano: 2011-01-08, 14:54 ]
quattromtm pisze:Jeśli chcesz przeczyścic odme to zdejmij gume z rurką która wychodzi od silnika koło filtra oleju i idzie ona do kolektora ssącego, w niej znajduje sie sitkoi ono może byc zatkane. I przemyj ją dobrze.
Dobra sprawdzę i się odezwę.

[ Dodano: 2011-01-08, 19:47 ]
Byłem u trzech mechaników i opinia u każdego z nich była jednoznaczna nie trzyma ciśnienia na jednej ze szklanek (popychaczu hydraulicznym) wystarczyło że tylko otworzyłem maskę i poniosłem obroty do 2000 po czym puszczałem żeby chodził na wolnych. Powiedzieli mi że gdy dodaję gaz to zwiększa się ciśnienie i olej wypełnia komorę szklanki i chodzi bez tego klekotu,a gdy chodzi na wolnych to olej spływa(nie trzyma ciśnienia) i pracuje na sucho dlatego słychać stukot.

[ Dodano: 2011-01-08, 19:56 ]
Pytanko lepiej kupić nowe czy można używane, ile one mogą kosztować :?:

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 09 sty 2011, 07:16

Ja za nowe płaciłem chyba coś koło 20 ziko za sztukę

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2011, 11:32

Tylko nowe. Nie są to duże koszty a z używanymi nigdy nie wiesz co trafisz. A szkoda robić to dwa razy.

reyna44, czyli teraz chodzi już normalnie bez tego walenia na początku? W sensie ma smarowanie tylko szklanka się odzywa?

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 11 sty 2011, 21:33

Labiel pisze:reyna44, czyli teraz chodzi już normalnie bez tego walenia na początku? W sensie ma smarowanie tylko szklanka się odzywa?
Wiesz co ja naprawdę nie wiem co już się z nim dzieje bo wymieniłem 8 popychaczy (4 kompletnie zjechane) i gdy go odpaliłem ucieszyłem się bo ładnie zapalił,pracował cichutko. Lecz moja radość nie trwała długo bo po 3min. katastrofa znowu pojawił się ten sam klekot. Kompletna ZAŁAMKA nogi się pode mną ugięły.

[ Dodano: 2011-01-11, 21:40 ]
sorki że wczoraj się nie odezwałem ale dopiero na dziś rano miałem popychacze 22pln sztuka.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2011, 21:41

reyna44, szedłbym w kierunku ciśnienia oleju. Może z pompą oleju jest coś nie tak. Ostatnio starszy miał taki przypał. Czasem włączała mu się kontrolka oleju, bez ładu i składu. Na początku myśleliśmy że może czujnik czy co, bo mierzyliśmy ciśnienie i było ok (ale w tym momencie kontrolka nie świeciła). Pewnego dnia kontrolka zaczęła się świecić i już nie zgasła. Silnikiem strasznie rzucało i chodził głośno. Badanie potwierdziło że ciśnienie oleju jest na zero. Problem leżał w pompie oleju. Zaciął się zawór który odpowiada za puszczanie nadmiaru ciśnienia oleju bokiem. Widocznie przycinał się już wcześniej a teraz siadł całkiem. Po wymianie pompy jest ok.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 11 sty 2011, 21:46

Labiel pisze:Czasem włączała mu się kontrolka oleju, bez ładu i składu
Tak jak pisałem u mnie też ona się czasem zapalała. Wiesz może jak sprawdzić tą pompkę? Ona nie jest czasem w misce olejowej? Bo wiesz już mam 186 zeta w plecy i nie chcę się znowu wykosztować na darmo.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2011, 21:52

reyna44 pisze:Tak jak pisałem u mnie też ona się czasem zapalała. Wiesz może jak sprawdzić tą pompkę? Ona nie jest czasem w misce olejowej? Bo wiesz już mam 186 zeta w plecy i nie chcę się znowu wykosztować na darmo.
Pompa jest w misce. Jest trochę roboty z jej wyciągnięciem ale jeśli masz kanał to powinieneś dać sobie sam radę. Co do sprawdzenia pompy to już ci nie pomogę bo ja się jej nie tykałem.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 11 sty 2011, 21:56

Kupowałeś nową czy używaną, jaka to jest mniej więcej cena?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2011, 22:01

reyna44 pisze:Kupowałeś nową czy używaną, jaka to jest mniej więcej cena?
Starszy miał dwie inne w zapasie więc było bez kosztów. Ale nie myśl o wymianie w ciemno bo to bez sensu. Z tego co opisywałeś wcześniej wnioskuje że twój problem leży właśnie w ciśnieniu oleju dlatego pisałem abyś je sprawdził. W tym momencie to chyba nawet bez sprawdzania staje się jasne że coś z tym ciśnienie jest nie si. Spuść olej, zdejmij miskę olejową i sprawdź pompę. Może smok ssawny w pompie przypchał się czymś. Jeśli sam nic szczególnego w pompie nie zauważysz to daj ją komuś kto się na tym zna.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2011, 22:02

Hmy, ale zaraz zaraz. Panewki przecież wymieniałeś, czyli miskę musiałeś ściągać. Sam to robiłeś?

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 11 sty 2011, 22:02

A i założyć oddzielny temat czy może poczekać aż ktoś napisze o sposobie sprawdzenia tej pompki?

[ Dodano: 2011-01-11, 22:03 ]
Sam to robiłem bo nikomu nie pozwalam się dotykać do moje niuni.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2011, 22:05 przez reyna44, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2011, 22:05

reyna44 pisze:A i założyć oddzielny temat czy może poczekać aż ktoś napisze o sposobie sprawdzenia tej pompki?
Na forum gdzieś to już chyba było. Rzeczy które możesz sprawdzić sam to smok i jego sitko, oraz ten zawór przelewowy czy jak on tam się nazywa. Powinien być zamknięty. Jeśli będzie uchylony tak jak było w pompie mojego starszego to sprawa jasna.

Awatar użytkownika
reyna44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:31
Lokalizacja: OSTRÓW MAZOWIECKA

Post autor: reyna44 » 11 sty 2011, 22:07

Labiel pisze:Rzeczy które możesz sprawdzić sam to smok i jego sitko, oraz ten zawór przelewowy czy jak on tam się nazywa. Powinien być zamknięty. Jeśli będzie uchylony tak jak było w pompie mojego starszego to sprawa jasna.
Możesz mi mniej więcej zlokalizować gdzie to się wszystko znajduje bo nie chcę czegoś pokręcić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl