Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Przeróbka przednich lamp - światła dzienne LED

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3] Przeróbka przednich lamp - światła dzienne LED

Post autor: Patrique » 07 sty 2011, 23:34

Wiem, że temat świateł dziennych był wielokrotnie poruszany, ale mój pomysł na światła do jazdy dziennej jest nieco inny. Od razu nadmieniam, iż teraz tylko teoretyzuję :-P i chcę poznać waszą opinię. Może nawet ktoś będzie miał jakiś inny pomysł.
Wszystkie uwagi naprawdę mile widziane.

Już dawno myślałem, żeby wstawić do swojej niuńki światła dzienne (led), jednak nie za bardzo mi się one widzą wstawione w zderzak. Moim zdaniem nie pasuje to wizualnie.

No ale przejdę do konkretów :-P . Myślałem, żeby skrócić w reflektorze odbłyśnik (od dołu mniej więcej na 14-16mm) i wstawić tam homologowaną lampę led (coś jakby lampa w lampie :mrgreen: ).
Jednak tutaj jest problematyka od strony homologacji, a właściwie jej utracenia w przypadku przeróbek reflektorów.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 sty 2011, 09:16

Patrique pisze:Już dawno myślałem, żeby wstawić do swojej niuńki światła dzienne (led), jednak nie za bardzo mi się one widzą wstawione w zderzak. Moim zdaniem nie pasuje to wizualnie.
A w tym miejscu widza Ci się te diody? Po co w ogóle zakładać te światła do "jazdy dziennej". A co do homologacji to jak zakładasz coś takiego to
automatycznie tracisz homologacje.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2011, 09:36 przez chybo101, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 09:27

Nie wiem czy to będzie dobrze wyglądać :-/

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 08 sty 2011, 11:51

odpuść sobie te rozeznanie, stracisz homologacje lampy a po drugie zmieni się jej jakość świecenia w nocy, przecież na dole jest też odbłyśnik i to ci tworzy całą lampe, nikt nie zrobił sobie od tak lampy tylko była sprawdzana jak na tamte lata produkcji auta by dobrze to świeciło a ogólnie nie przytniesz tego idealnie by tak to spasować i tylko zniszczysz sobie lampe, lepiej gdzieś indziej sobie wstaw te światła jeśli ci zależy ;-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 sty 2011, 14:40

diablo228 pisze:nikt nie zrobił sobie od tak lampy tylko była sprawdzana jak na tamte lata produkcji auta by dobrze to świeciło
szkoda ze nie kazdy tak rozumuje i tworzy jakies cuda i wynalazki

a co chcesz tym zaoszczedzic ze wrzucisz dzienne swiatla, ze zarnika nie wypalisz w zarowce?
zyjemy wpolsce a tu stwierdzono ze bedzie lepiej calo rocznie jezdzic na swiatlach, a okazalo sie ze kierowcy widza juz tylko punkty swietlne a nie dostrzegaja przechodzniow, wiec jest wiecej potracen :-/

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 08 sty 2011, 15:57

W B4 jest łatwiej zamontować swiatła do jazdy dziennej bo są kratki w zderzaku ale znowu jest tam jak do holowania auta :-/ a w B3 albo pod zderzakiem albo gdzies w zderzak zamontować sobie ;-)a co do oszczędności jeśli ma sie ksenon zamontowany czy lepsze i droższe żarówki to można sie pobawić, tym bardziej nasz pakąk kierownicy sobie odpocznie troche.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 sty 2011, 16:28

Szara80tkaTdi pisze:szkoda ze nie kazdy tak rozumuje i tworzy jakies cuda i wynalazki
Ja tylko teoretyzuję. Po to utworzyłem taki temat, żeby każdy mógł zaopiniować. Czy ja powiedziałem, że jutro będę to rezac? :-P

Co chce tym zaoszczędzić? Prąd? :-o
Szara80tkaTdi pisze:okazalo sie ze kierowcy widza juz tylko punkty swietlne a nie dostrzegaja przechodzniow, wiec jest wiecej potracen
I dlatego uważam, że jazda na światłach w dzień nie odgrywa większej roli. Jedynie przyczynia się do strat na energii i większego spalania. No ale skoro trzeba, to można przecież legalnie jeździć na LED`ach.

Ale i tak stwierdzam teraz, że przerabianie zwykłej lampy to jest zły pomysł.
Czytałem gdzieś o przeróbce lampy pod bi-ksenon (z oczywiście odpowiednim szkłem reflektora. Czy w takim przypadku można by do takiej lampy dodać jeszcze homologowane diody? Bo przecież w takiej lampie, praktycznie jedynym elementem wpływającym na jakość światła jest soczewka. Czy dobrze wnioskuje? Czy już lepiej w ogóle sobie odpuścić i rezac przedni zderzak pod te lampy ?

[ Dodano: 2011-01-08, 15:40 ]
Teraz mi się przypomniało kolega konrad81 przerabial swoje lampy w B3.
Wydaje mi się, że to już jest konkretna przeróbka ;-) . Choć nie ukrywam, że mi się to naprawdę podoba. Więc, cóż by zmieniło dodanie świateł dziennych <ok> . Tylko kwestia jest taka, żebym nie miał przypadkiem auta z ładnymi lampami, ale bez dowodu :-P .

https://audi80.pl/typ-89-quattro-por ... t45102.htm

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 08 sty 2011, 18:57

Cala lampa w nie zmienionej postaci ma homologacje :!: A jakakolwiek ingerencja w jej konstrukcje powoduje jej utratę. Więc rób jak chcesz, ale te pieniądze lepiej wydać na regenerację odbłyśników lub na wódkę. Takie moje zdanie.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 sty 2011, 20:07

chybo101 pisze:Cala lampa w nie zmienionej postaci ma homologacje
I to takie zdanie mi chodziło <ok> . Czyli temat przerabiania lamp zamknięty :mrgreen:
To teraz takie inne pytanie, gdzie by najlepiej wsadzić ledy? <czapa> :?:
Najlepiej żeby było ładnie i zgodnie z prawem. Mam na myśli montaż w ori zderzaku z b3 (bez halogenów). 8-)

spnsr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 10 wrz 2009, 13:38
Lokalizacja: Tychy

Post autor: spnsr » 09 sty 2011, 15:03

moim zdaniem to jak juz mialbys zakladac i zeby to jakos wygladalo to tylko i wylacznie w zderzak xd chodz mi sie ten pomysl nie widzi :D kwestia gustu ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga