Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1Z TDi B4] Drgania na jałowym biegu przy temp. 80-90 Stopni

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leszek_gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
Lokalizacja: Gdańsk

[1Z TDi B4] Drgania na jałowym biegu przy temp. 80-90 Stopni

Post autor: leszek_gdansk » 09 sty 2011, 18:41

Jak w temacie. Obroty trzymają się równo wszystko niby ok. tylko właśnie jak się nagrzeje silnik to taki przypadek się dzieje choć nie zawsze. Jeżdżę powiedzmy godzinę i co jakiś czas na wolnych obrotach tak się dzieje. Podczas jazdy jest ok tylko jak stanę np. na światłach czy gdzieś indziej to zdarza się że trzepie budą a jak maskę podniosę to ten silnik też tak jakby skacze czy co. No nie wiem jak to mam opisać. Czy może być to nastawnik? Albo wina np. wywalonej poduszki?

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 09 sty 2011, 19:20

mam podobne objawy, tyle tylko że mój jeszcze szarpie podczas jazdy co mnie już irytuje :-x wczoraj przeczyściłem styki w przepływomierzu i do kręcilem opaski, i na razie na biegu jałowym nie trzęsie się silnik, ale nadal trzepie budą podczas jazdy :cry: ale w twoim wypadku to może poduchy pod silnikiem.sprawdź czy nie są mokre od oleju.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 09 sty 2011, 20:01

99% wtrysk sterujący.
Miałem dokłądnie to samo.

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 09 sty 2011, 20:08

czy można bez przeszkód odkręcić wtrysk sterujący, tzn bez komplikacji po odkręceniu przewodów od niego?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2011, 20:15

leszek_gdansk pisze: Podczas jazdy jest ok tylko jak stanę np. na światłach czy gdzieś indziej to zdarza się że trzepie budą a jak maskę podniosę to ten silnik też tak jakby skacze czy co. No nie wiem jak to mam opisać. Czy może być to nastawnik? Albo wina np. wywalonej poduszki?
Poduszka na pewno nie
bendinger5 pisze:w twoim wypadku to może poduchy pod silnikiem.sprawdź czy nie są mokre od oleju
Nawet bez oleju nic takiego nie bedzie się działo ,sprawdzone ;-) Również obstawiam wtrysk sterujący ,jak trzepnie co jakiś czas silnikiem ,ewentualnie na większych obrotach pojedyncze szarpnięcia silnika ,to praktycznie zawsze winny jest niedomagający sterujacy
bendinger5 pisze:mam podobne objawy, tyle tylko że mój jeszcze szarpie podczas jazdy co mnie już irytuje :-x wczoraj przeczyściłem styki w przepływomierzu i do kręcilem opaski, i na razie na biegu jałowym nie trzęsie się silnik,
Raczej zbieg okolicznści ;-) bo to nie przepływka ani opaski ,tylko prawdopodobnie skrajnie brudny nastawnik (falowanie obrotów na jałowym)odepnij wtyczkę impulsatora w skrzyni ,jak masz silnik na pierburgu to sie upewnisz .Jak ci faluje na jałowych podepnij vaga i zerknij na dawkę paliwa na jałowych ,jak skacze więcej niż przykładowo 4,4-4,2mg to na 100% nastawnik

Awatar użytkownika
leszek_gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: leszek_gdansk » 09 sty 2011, 20:50

MUNIOR pisze:Również obstawiam wtrysk sterujący
A jakie tego są koszta? Jest możliwość żeby zrobić to samemu? czy od razu wszystkie wtryski zmienić np. z AFNa?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 sty 2011, 21:02

leszek_gdansk pisze:A jakie tego są koszta?
A takie ,jak cena za jaką kupisz wtrysk sterujacy (nieopłacalne) lub komplet wtrysków od AFN (opłacalne i zalecane :mrgreen: )zrobić samemu można w zasadzie wszystko ,czasami tylko same chęci nie wystarczą ;-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 09 sty 2011, 21:06

sam sterujący ciężko dostać. a kpl AFN mozna juz za 350zł wyrwać

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 09 sty 2011, 21:12

też miałem taki sam problem trzęsło autem na biegu jałowym ale tylko po rozgrzaniu jak autko złapało 90*C i okazało się że był to wtrysk sterujący u mnie sie iglica w nim zawieszała i jak podłączyłem vag-a to było widać jak kąt wtrysku sie przywiesza jak sie gazu dodaje tak że zaczoł bym od tego w twoim przypadku

Awatar użytkownika
leszek_gdansk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: leszek_gdansk » 09 sty 2011, 22:18

No to dzięki chłopaki za rady w wolnej chwili biorę się do roboty <ok>

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 10 sty 2011, 12:18

dzisiaj próbowałem odkręcić wtrysk sterujący, odkręciłem przewody, mocowanie wtrysku i nadal nie mogę go ruszyć, ani drgnie :-? a jak przykręcałem przewód powrotny paliwa do wtrysku to ukręciłem tą małą śrubkę :oops: jak wykręcić ten wtrysk?

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 10 sty 2011, 16:19

odkręcasz " Łapke" a od góry zakręca sie takie przyrząd potocznie ( koniobijka) on jest tam wciśnięty na ciasno nie próbuj żadnymi śrubokrętami go podważać żeby nic nie s[ier...
pożycz od jakiegoś mechanika dasz mu na piwo a robote zrobisz.

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 10 sty 2011, 17:13

myślałem że to będzie prosta robota, a jeśli chodzi o tą śrubkę od wtrysku to byłem dzisiaj w mieście i w żadnym sklepie moto nie mają czegoś takiego :shock: dopiero wizyta w salonie WV się powiodła, ale głupia śrubka kosztuje tam 12,67zl :!: :shock: ładnie zdzierają kasę na częściach.

g00di
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 30 sie 2012, 15:44

Post autor: g00di » 15 maja 2013, 13:10

leszek_gdansk pisze:No to dzięki chłopaki za rady w wolnej chwili biorę się do roboty <ok>
I jak pomogła wymiana wtrysku? Objawy mam identyczne. Na zimnym i w czasie jazdy nie dzieje się nic, a na rozgrzanym silnik tańczy :(. Dodam , że mam jedno-sprężynowe wtryski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl