Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[cabrio 2,3 NG] ucieka tył na ślizgim

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 sty 2011, 13:33

marysienka87 pisze:I prosze kolegów o uważne czytanie postów , bo juz wcześniej napisałam,że byłam na zbieżności.
Sorki, czytam tyle tematów że nie wszystkie pamiętam od początku :-P

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 09 sty 2011, 13:35

marysienka87 pisze:Tak to są opony kierunkowe.
Rozumiem, że są prawidłowo pozakładane?

Dziwna sprawa z tym ściąganiem na śniegu. Normalnie jakby coś blokowało tylne kola.

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 09 sty 2011, 15:35

Zbieżnosć moze być ustawiona ale na przedniej osi :!: a jak wygląda z tyłu :?: czy jest zachowana osiowość pojazdu (czy nie robi dwóch śladów) :idea:

przeważnie gdy tylna oś idzie bokiem w stosunku do przedniej ,to auto na sliskim ucieka na suchym będzie dobrze.

może smigałeś ostatnio na ręcznym i zaliczyłeś krawężnik :?:

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 09 sty 2011, 15:36

Objawy typowe dla quattro <cieszy>

A na powaznie ja bym sprawdził dokładnie hamulce ...


Aha, a wiesz coś o przeszłości auta ?? nie chce Cie straszyć ani wyciągać takich wniosków ale mam nadzieje ze to nie przez zaden wypadek i przestawienie....

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 sty 2011, 15:56

fredi99vv pisze:czy nie robi dwóch śladów
a Twoj robi jeden slad? :mrgreen:

noorbi

Post autor: noorbi » 09 sty 2011, 16:29

Po przeczytaniu dokładnie jednak stawiam na hamulce.
Jakby jedna strona brała mocniej.
Sprawdzane ?

fredi99vv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 324
Rejestracja: 02 lut 2010, 22:27
Lokalizacja: jaroslaw/podkarpacie

Post autor: fredi99vv » 09 sty 2011, 16:45

Kolczat ja mam ośkę :mrgreen: ale po dwóch malutkich dzwonach jest lepiej niż quattro :mrgreen: non stop latam bokiem :mrgreen: ale tylko w lewą strone :mrgreen:

slugs
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 925
Rejestracja: 24 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: slugs » 09 sty 2011, 22:32

A ja ponawiam pytanie, czy drążek poprzeczny tylnej belki się nie wygiął? Tyłem w ośce zamiata chyba tylko w dwóch wypadkach - łapie hamulec (złapać za linki na zacisku, pociągnąć i się zobaczy czy coś odbije) lub przy wygiętym drążku poprzecznym. Jak drążek się wygina to tył traci zbieżność. Koła się wysuwają w którąś ze stron. Zawias w ośce jest tak banalny, że tu nie ma co kombinować i rozkminiać przez 30 stron. Od wywalonych tulejek, wylanych amorów i podobnych pierdół tyłem nie zamiata.
Aha, a wiesz coś o przeszłości auta ?? nie chce Cie straszyć ani wyciągać takich wniosków ale mam nadzieje ze to nie przez zaden wypadek i przestawienie....
Nawet jakby była przestawiona to naciągnąć auto to żaden problem. No chyba, że ktoś uważa, że tak naciągnięte (bez przesady oczywiście) auto to samobójstwo i zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego.. No ale jak ktoś to kiedyś na aukcji allegro S4 pisał "mękał i stękaczy proszę o nie dzwonienie, jak chcecie ideał to idźcie do salonu" ;-)

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 09 sty 2011, 22:46

Koledzy czyli tak:
- kółka są założone dobrze,
- jeżeli chodzi o ręczny i krawężniki to nie było takich zdarzeń, a bynajmniej od kiedy ja ją mam,
- osiowość jest zachowana, ponieważ gdy byłam na zbieżności to sprawdzali jak to wygląda, tzn, czy przód i tył idą po tych samych torach,
-jeżeli chodzi o przeszłość to nie wiem wiele, mam nadzieje,że nie była bita czy cusik :-/ ,
- zastanawiam sie nad sprawa z hamulcami, będe musiała to sprawdzić.

Jest jeszcze jedna sprawa nie wiem czy to może miec jakis związek z tym,że ją ściąga- tzn. w lewo kierownice kreci się bez problemu jednka w prawo potrzeba więcej siły :roll: :roll: hmm może dostały sie do układu kierowniczego jakies brudy, bo pogoda fatalna.

[ Dodano: 2011-01-09, 23:00 ]
czy drążek poprzeczny to drążek reakcyjny?

[ Dodano: 2011-01-09, 23:02 ]
a i jeszcze coś- jakby mi koła blokowało to bym nie jechała :-/ :p

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 sty 2011, 17:34

marysienka87 pisze:czy drążek poprzeczny to drążek reakcyjny?
Tak, a dokładniej mówiąc, drążek panharda :arrow: http://pl.wikipedia.org/wiki/Dr%C4%85%C5%BCek_Panharda
marysienka87 pisze:jakby mi koła blokowało to bym nie jechała
Oczywiście, że pojedziesz, tylko z oporem. Na suchym możesz tego nie odczuwać, ale na śliskim już tak. To właśnie może być powód zarzucania tyłu. Możliwe, że przypiekł się tłoczek hamulcowy i przez to nie wraca, lub linka hamulca ręcznego się zacięła. Trzeba by podnieść tył auta i sprawdzić, czy koła obracają się luźno.

Układ kierowniczy, raczej nie ma tu nic wspólnego z przypadłością Twojego auta.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 10 sty 2011, 18:28

...jeszcze jedno...w jakim stanie masz tylne amortyzatory?

Arturo997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 629
Rejestracja: 15 lip 2009, 08:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Arturo997 » 10 sty 2011, 18:49

A ja myślę że to mogą być sprężyny mój tata niedawno miał całkiem podobny problem w escorcie MK7 kombi (długie auto i lekki tył czyli podobnie jak w cabrio) i okazało się ze jedna sprężyna jest ułamana na dole o jakąś 1/3 zwoju z zewnątrz nie było tego widać a również rzucało autem na zakrętach mimo 2 letnich opon zimowych :-P warto może też sprawdzić amory czy mają podobne % przy dużych różnicach może rzucać tyłem. Można by też sprawdzić tulejki jeśli są luźne może tyłem rzucać. Samo sportowe zawieszenie raczej bym wykluczył bo sam jeżdżę na takim i według mnie mniej rzuca na sportowym niż na seryjnym. Opony rozumiem że są w takim stopniu zużyte?? Hamulce też bym sprawdził tak jak radzi IC69, I to chyba wszystko co przychodzi mi na myśl :-P No i oczywiście życzę koleżance szybkiego rozwiązania problemu ;-)

marysienka87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 13 lis 2010, 17:52
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: marysienka87 » 11 sty 2011, 12:43

Powiem w ten sposób gdyby tłoczek nie odbijał to by sie zapiekał i by śmierdziało i napewno byłoby to słychać, a tak się nie dzieje- wiem, bo miałam już taki przypadek w innym aucie. A co do amorów, sprężyn- chyba koledzy mają tu rację, bo któraś ze stron jest niżej. Ona jest bardzo obniżona, to zrobił koleś który miał ją wcześniej, jak dla mnie to był bardzo głupi pomysł, bo ona praktycznie jakby niemiała sprężyn-jest mocno sztywna,po szosie nie płynie jak w seryjnym tylko na złączkach skacze, odbija się, a jak trafi na dziure to katastrofa. To teraz wina bardzo sztywnego zawieszenia czy bardzo kiepskich dróg? :-(
Jak byłam na diagnostyce facet powiedział,że pierwszy raz ma aż tak mocno obniżony samochód, także myślę, że czeka mnie zmiana sprężyn i amorów.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 11 sty 2011, 13:00

to pokaz to zdjecia auta z profilu

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2011, 14:44

marysienka87 pisze:Ona jest bardzo obniżona, to zrobił koleś który miał ją wcześniej, jak dla mnie to był bardzo głupi pomysł, bo ona praktycznie jakby niemiała sprężyn-jest mocno sztywna,po szosie nie płynie jak w seryjnym tylko na złączkach skacze, odbija się, a jak trafi na dziure to katastrofa. To teraz wina bardzo sztywnego zawieszenia czy bardzo kiepskich dróg?
Czyli to co sugerowałem wcześniej. Maks hardkorowo twarde zawieszenie i teraz jedną stroną jedziesz po wybojach lodowych i koło zamiast wybierać nierówności to odbija się z całą budą. A jak koło traci przyczepność to wiadomo co się dzieje.

Zablokowany

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl