Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Regulacja wtrysku ke-jetronic

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
kazekhucisko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2010, 11:54
Lokalizacja: Stalowa wola

[B4 2.3 NG] Regulacja wtrysku ke-jetronic

Post autor: kazekhucisko » 10 sty 2011, 18:54

Witam. Jestem tu nowy ale forum przeglądam od sierpnia czyli od kiedy kupiłem swoja B4. No ale do rzeczy :-) Jak wiadomo ke-jetronic +LPG i problemy z falowaniem obrotów biegu jałowego i przygasanie. Do tej pory rozebrałem pocentiometr i go wyczyściłem(niestety przytarty już jest i to porządnie) i po za montowaniu ustawiłem aby dawał odpowiednie napięcie na danych obrotach,i o dziwo nie miał żadnych skoków napięć i dało się go ustawić, oczywiście wcześniej dawał za wysokie napięcie. Nie pomogło, obroty na biegu jałowym dalej głupiały nie zależnie czy PB czy LPG. Po dalszej lekturze w internecie na forum audi wyczytałem że nieprawidłowa dawka paliwa na rozdzielaczu. Wiec regulacja na rozgrzanym silniku tak aby nie falował i żeby nie było różnicy w obrotach po odłączeniu wtyczki od nastawnika ciśnienia jak i również przy podpięciu wtyczki. No ok robiłem to bez analizatora na wyczucie,wiem zaraz mi się dostanie, ale narazie mam dołek finansowy i kasy wystarcza jedynie na paliwo. No po tych wszystkich moich regulacjach pali jak paliła czyli dobrze, obroty się uspokoiły i wszystko było ok jak po wyjechaniu z fabryki. Lecz po dwóch tygodniach bezproblemowej eksploatacji znów coś nie halo :( po przygazowaniu silnika i puszczeniu gazu jak schodzi z obrotów to schodzi za nisko mało nie zgaśnie podbija do 1000 i spada na 850 niezależnie od rodzaju paliwa. Podczas tych moich zmagań śrubkę od regulacji na rozdzielaczu przekręciłem w lewo o prawie 3/4 obrotu czyli zubożyłem mieszankę ?? Dolot szczelny, krokowy od obrotów jałowych przeczyszczony, czujnik położenia przepustnicy sprawny sprawdzałem miernikiem. Ogólnie silnik jest zdrowy na PB ciągnie bardzo przyjemnie, a na LPG wiadomo mikser w dolocie zwężający prześwit i na gazie po przekroczeniu 4 tyś obrotów sama przełącza na benzynę a później znów przechodzi na gaz. Może to i dobrze ale wcześniej tak nie było Odcięcie paliwa jest przez jakiś modulator nastawnika ciśnienia a nie przez odcięcie pompy paliwa, dzięki temu paliwo jest w rozdzielaczu i nie pracuje on na sucho. I teraz chciałbym wyregulować ten czujnik położenia przepustnicy tak aby był w dobrym położeniu, bo wiem że to też ma wpływ na prace silnika bo jak go przestawiłem aby wcześniej stycznik załączał to obroty jeszcze bardziej zgłupiały. I teraz chce go ustawić tak jak powinien być, ale na forum nic na ten temat nie znalazłem :( może ktoś wie pod jakim kątem powinien być ten czujnik ??? Proszę o radę bo u mnie w okolicy nie ma mądrego mechanika do wtrysku mechanicznego, a zaprowadzić auto i odebrać jeszcze bardziej popsute i jeszcze za to płacić to jakoś mi się nie uśmiecha ;-) Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 11 sty 2011, 17:44

ja widze ze obroty głupieją... z tego co ja wiem to możesz zawsze spróbować wyregulować ustawienie początkowe klapki przepływomierza. jest taka jedna śrubka do tego. wtedy na obroty biegu biegu jałowego powinny sie ustabilizować. u mnie pomogło. nie strzelił Ci gaz w dolot? to mogło skrzywić dźwignie i stąd problem. ;/ ta dzwignia podobno lubi sie skrzywić.. ;/

kazekhucisko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2010, 11:54
Lokalizacja: Stalowa wola

Post autor: kazekhucisko » 12 sty 2011, 13:03

Tależ wyregulowany tak jak naklejka każe. Ja już jeżdzę pół roku i strzału nie było, instalacja brc just, widocznie jest dobrze wyregulowana i nie strzela, mam nadzieję :) nigdy nie przełączam na gaz do puki sie nie zagrzeje :) tależyk prosty i porusza sie bez przytarć, dzwignia prosta. wszystko sprawdzałem podczas wcześniejszych regulacji, cały układ wtryskowy miał wszystkie blomby oryginalne, od pocentiometru i od regulacji mieszanki :-) takrze od nowości nikt tam łapek nie pchał, no oprócz gaziarzy montujących instalację. Chodzi mi tylko o odpowiednie ustawienie czujnika przepustnicy bo tego jeszcze nie zrobiłem a wiem ze przestawienie go wpływa obroty biegu jałowego...

[ Dodano: 2011-01-18, 22:25 ]
No Panowie naprawde nikt nie wie jak prawidłowo powinien być ustawiony czujnik położenia przepustnicy :( jakoś nie chce mi sie wierzyć :)

[ Dodano: 2011-01-22, 02:15 ]
No i nic :( dziekuję za pomoc. Temat do zamkniecia. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl