witam.dziś wymieniałem pasek klinowy.chciałbym pokazać tym co nie wiedzą jak to zrobić że łatwo i prosto to wykonać samemu.cała praca zajmuje ok 30 minut a potrzebne do tego będą nam klucz 13 i 22 oraz oczywiście nowy pasek.co do paska to znajomy w sklepie powiedział że jest jakiś błąd w numeracji czy coś takiego i do naszych samochodów potrzebny jest pasek o szerokości 11,9 mm.dokładny jego rozmiar to 11,9X903mm numer według etki to: b028 145 271F. co ciekawe zawsze zakładałem paski 10mm i może faktycznie szerszy jest lepszy gdyż tamte po jakimś czasie zaczynały szumieć... ale do rzeczy.
- ściągamy osłonę pod silnikiem bo od dołu jest lepsze dojście.
- popuszczamy 4 śruby które na zdjęciu pokazałem żółta strzałką.jedna z numerkiem 1 jest słabo widoczna.po ich poluzowaniu pompa wspomagania staje się luźna i można ja popuścić śrubą która służy do napinania paska, na zdjęciu oznaczona czerwoną strzałką.tu może pojawić się mały problem tak jak u mnie to było gdyż miałem pościnane ząbki po których ten napinacz się porusza.ale z pomocą przyszedł mi śrubokręt którym wystarczy skontrować w odpowiednim miejscu i naciągnąć pompę.
- po założeniu nowego paska naciągamy ją śruba zaznaczoną na czerwono i skręcamy resztę śrub które wcześniej popuściliśmy.
- skończone... teraz możemy cieszyć się że nic nam nie piszczy no i z tego że zaoszczędziliśmy 15-20zł...
[b4 1.9 tdi 1z]wymiana paska klinowego
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
ja zawsze zakładam max 10mm bo dwa razy już miałem przygody - raz pasek strzelił a dwa większy się obraca.hudy pisze:.co do paska to znajomy w sklepie powiedział że jest jakiś błąd w numeracji czy coś takiego i do naszych samochodów potrzebny jest pasek o szerokości 11,9 mm.dokładny jego rozmiar to 11,9X903mm numer według etki to: b028 145 271F. co ciekawe zawsze zakładałem paski 10mm i może faktycznie szerszy jest lepszy gdyż tamte po jakimś czasie zaczynały szumieć... ale do rzeczy
to zależy od koła pasowego w jakim jest rozmiarze. W moim tdi - ku max 10 mmm bo z większymi źle się kończy.
a jeśli chodzi o zakładanie jest jeszcze szybszy patent:
pokazał mi to stary mechanik - kupujemy dobry pasek, potrzebujemy jeszcze do tego płaski kawałek drogi i dwie osoby. Zakładasz bez ściągania pompy - i nakłądasz go pchająć auto na biegu 5 i wstecznym toć do przodu i to tyłu po troszkę i po max 15 min załozone - bez demontu ani luzu pompy :lol:
:mrgreen:
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
kiedyś mechanik mówił mi o takim sposobie zakładania ale mówił tez że ma to swoje plusy i minusy.plus to oczywiście szybkość i mniej pracy ale niestety po pierwsze cierpi na tym pasek a po drugie mówił że widział osobiście jak pokrzywiło pompę tylko nie wiem czy cały tyn trzpień co trzyma koło czy tylko śruby które je trzymają...