Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z]wymiana paska klinowego

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z]wymiana paska klinowego

Post autor: hudy » 11 sty 2011, 18:07

witam.dziś wymieniałem pasek klinowy.chciałbym pokazać tym co nie wiedzą jak to zrobić że łatwo i prosto to wykonać samemu.cała praca zajmuje ok 30 minut a potrzebne do tego będą nam klucz 13 i 22 oraz oczywiście nowy pasek.co do paska to znajomy w sklepie powiedział że jest jakiś błąd w numeracji czy coś takiego i do naszych samochodów potrzebny jest pasek o szerokości 11,9 mm.dokładny jego rozmiar to 11,9X903mm numer według etki to: b028 145 271F. co ciekawe zawsze zakładałem paski 10mm i może faktycznie szerszy jest lepszy gdyż tamte po jakimś czasie zaczynały szumieć... ale do rzeczy.

- ściągamy osłonę pod silnikiem bo od dołu jest lepsze dojście.

- popuszczamy 4 śruby które na zdjęciu pokazałem żółta strzałką.jedna z numerkiem 1 jest słabo widoczna.po ich poluzowaniu pompa wspomagania staje się luźna i można ja popuścić śrubą która służy do napinania paska, na zdjęciu oznaczona czerwoną strzałką.tu może pojawić się mały problem tak jak u mnie to było gdyż miałem pościnane ząbki po których ten napinacz się porusza.ale z pomocą przyszedł mi śrubokręt którym wystarczy skontrować w odpowiednim miejscu i naciągnąć pompę.

- po założeniu nowego paska naciągamy ją śruba zaznaczoną na czerwono i skręcamy resztę śrub które wcześniej popuściliśmy.

- skończone... teraz możemy cieszyć się że nic nam nie piszczy no i z tego że zaoszczędziliśmy 15-20zł...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 sty 2011, 20:13

ok hudy dobra robota <piwo>

Awatar użytkownika
hackthemilk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 587
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
Lokalizacja: LTM-LHR

Post autor: hackthemilk » 09 lut 2011, 14:39

hudy pisze:.co do paska to znajomy w sklepie powiedział że jest jakiś błąd w numeracji czy coś takiego i do naszych samochodów potrzebny jest pasek o szerokości 11,9 mm.dokładny jego rozmiar to 11,9X903mm numer według etki to: b028 145 271F. co ciekawe zawsze zakładałem paski 10mm i może faktycznie szerszy jest lepszy gdyż tamte po jakimś czasie zaczynały szumieć... ale do rzeczy
ja zawsze zakładam max 10mm bo dwa razy już miałem przygody - raz pasek strzelił a dwa większy się obraca.

to zależy od koła pasowego w jakim jest rozmiarze. W moim tdi - ku max 10 mmm bo z większymi źle się kończy.

a jeśli chodzi o zakładanie jest jeszcze szybszy patent:
pokazał mi to stary mechanik - kupujemy dobry pasek, potrzebujemy jeszcze do tego płaski kawałek drogi i dwie osoby. Zakładasz bez ściągania pompy - i nakłądasz go pchająć auto na biegu 5 i wstecznym toć do przodu i to tyłu po troszkę i po max 15 min załozone - bez demontu ani luzu pompy :lol:
:mrgreen:

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 09 lut 2011, 17:06

kiedyś mechanik mówił mi o takim sposobie zakładania ale mówił tez że ma to swoje plusy i minusy.plus to oczywiście szybkość i mniej pracy ale niestety po pierwsze cierpi na tym pasek a po drugie mówił że widział osobiście jak pokrzywiło pompę tylko nie wiem czy cały tyn trzpień co trzyma koło czy tylko śruby które je trzymają...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl