[cabrio 2,3 NG] ucieka tył na ślizgim
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
marysienka87, Czy występuje problem z hamulcami...wystarczy wrzucic na luz na płaskim i spróbowac pchnąc samodzielnie,jeżeli ciśnienie w oponach i hamulce są ok(nie trzymają) to jedna osoba powinna ruszyc auto nawet jeśli jest drobna.
Poza tym ew.problemy z różnicą sił hamowania na kołach tylnych wychodzi przy wjezdzie na rolki na stacji diagnostycznej.Nie sądze aby w tym przypadku problemem były heble.
Jeżeli auto jest ekstremalnie obniżone to marne szanse aby geometria kół tylnych była w normie.Trzeba podjechac na okręgową stację diagnostyczną zapłacic 60-90zł i ustawią ile się da a co najważniejsze dostaniesz wydruk z informacją o kątach i ew.przekroczeniach parametrów ze względu na mega glebe lub niesprawne zawieszenie np.tuleje.
Nerwowe zachowanie samochodu można sprawdzic w trakcie jazdy.Czy w trakcie jazdy na wprost , przyspieszania ,hamowania auto ciągnie w lewo lub prawo?Czy auto robi się nerwowe dopiero po manewrze typu omijanie dziury?
Jeżeli auto robi się nerwowe po manewrze np.omijania , zakrętu itp.Problem jest w zawieszeniu.Częstym błędem jest montaż b.twardych sprężyn i tanich seryjnych amorów.
Przy mega glebie taki amor szybko idzie do nieba.Podobnie wyglada sytuacja w przypadku pęknięcia sprężyny.
Jest też opcja b.wybitej tulei wahacza , wtedy nie ma możliwości ustawienia prawidłowej geometrii ze wzgledu na przemieszczanie się koła.
Jeżeli nie jesteś w stanie jechac szybciej niż np.50 km/h bo robi sie niewesoło to obstawiał bym uszkodzony (np.wylany) amortyzator lub pękniętą sprężynę , czasem sprężyna (nie orginalna) potrafi opuścic swoje osadzenie w części dolnej/przesunąc się.Problem w postaci utrudnionego skręcania w jedną ze stron sugeruje albo kompletny brak zbierzności z przodu albo jak wyżej czyli zawias leży bo któraś ze sprężyn lub któryś z amorów poszedł do nieba i auto wisi na tą stronę.
Dla kompetentnego gościa to jest 15min na podnośniku.
Poza tym ew.problemy z różnicą sił hamowania na kołach tylnych wychodzi przy wjezdzie na rolki na stacji diagnostycznej.Nie sądze aby w tym przypadku problemem były heble.
Jeżeli auto jest ekstremalnie obniżone to marne szanse aby geometria kół tylnych była w normie.Trzeba podjechac na okręgową stację diagnostyczną zapłacic 60-90zł i ustawią ile się da a co najważniejsze dostaniesz wydruk z informacją o kątach i ew.przekroczeniach parametrów ze względu na mega glebe lub niesprawne zawieszenie np.tuleje.
Nerwowe zachowanie samochodu można sprawdzic w trakcie jazdy.Czy w trakcie jazdy na wprost , przyspieszania ,hamowania auto ciągnie w lewo lub prawo?Czy auto robi się nerwowe dopiero po manewrze typu omijanie dziury?
Jeżeli auto robi się nerwowe po manewrze np.omijania , zakrętu itp.Problem jest w zawieszeniu.Częstym błędem jest montaż b.twardych sprężyn i tanich seryjnych amorów.
Przy mega glebie taki amor szybko idzie do nieba.Podobnie wyglada sytuacja w przypadku pęknięcia sprężyny.
Jest też opcja b.wybitej tulei wahacza , wtedy nie ma możliwości ustawienia prawidłowej geometrii ze wzgledu na przemieszczanie się koła.
Jeżeli nie jesteś w stanie jechac szybciej niż np.50 km/h bo robi sie niewesoło to obstawiał bym uszkodzony (np.wylany) amortyzator lub pękniętą sprężynę , czasem sprężyna (nie orginalna) potrafi opuścic swoje osadzenie w części dolnej/przesunąc się.Problem w postaci utrudnionego skręcania w jedną ze stron sugeruje albo kompletny brak zbierzności z przodu albo jak wyżej czyli zawias leży bo któraś ze sprężyn lub któryś z amorów poszedł do nieba i auto wisi na tą stronę.
Dla kompetentnego gościa to jest 15min na podnośniku.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
No właśnie ja dbam o auto i na częściach nie szczędze, wszystko wymieniam na czas i pewno właśnie dla tego, że mam zadbane auto to nie mam problemów z przymarzającym ręcznym <ok> Czyli wniosek jest jeden - zamarza tym którzy albo o auto nie dbają, albo za mało dbająKolczat pisze:pawelrybak15, to lepiej dbaj bardziej i nie zostawiaj go na recznym ,chyba ze nie szkoda Ci kasy na nowa linke
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Znajdź mi kolego jakiś zapis z instrukcji obsługi, który nie zaleca używania hamulca ręcznego zimą <ok> A jak takowy sie nie znajdzie, to udowodnij innym sposobem słuszność teorii o szkodliwości używania ręcznego zimą <ok>Kolczat pisze:nie podwazam Twojego dbania o auto, ale uwazam ze bezpieczniej jest jednak nie zostawiac na recznym
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Tak, niestety nieogrzewany i tam w ostatnie mrozy było -5 :evil:Kolczat pisze:trzymasz auto w garazu?
A pozatym auto stało czasem na mrozisku nawet 17h i nic mi nie przymarzło <ok>
I wszystko na ten temat <lol>Trepek pisze:Tak uważają mechanicy wyuczeni na dużych fiatach i poldolotach, na linkach podwiązanych drutem wiązałkowym i częściach Made In ChinaKolczat pisze: ale uwazam ze bezpieczniej jest jednak nie zostawiac na recznym
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. W naszych autach linki ręcznego są w teflonowych oprawkach które zapobiegają zamarzaniu linki. Moje auto stoi cały czas na dworze. Nie raz stało przez dzień czy dwa przy mrozach -20 i nic się nie działo a zawsze zostawiam auto na ręcznym, taki mój nawyk.trepek pisze:Tak uważają mechanicy wyuczeni na dużych fiatach i poldolotach, na linkach podwiązanych drutem wiązałkowym i częściach Made In China.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Prawdopodobieństwo, że chwyci Ci ręczny w Audi 80 jest takie jak to, że zostawiając samochód na biegu ktoś delikatnie uderzy w tył/przód i przeskoczy rozrząd.Kolczat pisze:o tej teflonowej oprawce nawet nie wiedzialem, ale i tak czy siak nigdy nie zostane namowiony na zostawianie auta na recznym, pozaym sa roznice pomiedzy postojem a zatrzymaniem sie, wiec sam sobie przeczysz :mrgreen: