Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 tdi 1Z]szarpie i brak mocy

ODPOWIEDZ
krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

[B4 1.9 tdi 1Z]szarpie i brak mocy

Post autor: krzychux » 03 sty 2011, 20:02

Witam klubowiczów mam problem ze swoim zetorkiem a mianowicie przy obrotach 1600 zaczyna lekko poszarpywać autem a gdy przekroczę 2tyś obr następuje mocne szarpnięcie i auto traci na mocy jest mułowate oraz zapala się kontrolka check po krótkiej chwili , gdy ujmę gazu poniżej 2tyś obr znów jest szarpnięcie i gaśnie check.Dzieje się tak na każdym biegu oraz na biegu jałowym gdy gazuje auto.Po za tym po szarpnięciu prędkość rośnie nie adekwatnie do obrotów czyli na piątym biegu przy prędkości 120 km mam obroty rzędu 3200 co najgorsze nie da się przekroczyć tych wartości gdyż zaczyna wtedy już tak szarpać autem że silnik chce z ramy wyskoczyć.
Pisze do was ponieważ mam auto na boschu i nie mogę zdiagnozować co jest odpowiedzialne za zapalenie się kontrolki check po przekroczeniu 2tyś obr,moge jedynie zrobić logi statyczne które nic nie pokazały.
Od momentu wystąpienia usterki wymieniłem fitr powietrza ,paliwa zlikwidowałem lewe powietrze w układzie paliwowym
Sprawdziłem zaworek n75wymieniłem wszystkie wężyki.
Podmieniłem czujnik położenia wału.
Co dalej z tą nietypową usterką robić.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [B4 1.9 tdi 1Z]szarpie i brak mocy

Post autor: gibaj » 03 sty 2011, 20:47

Sprawdziłem zaworek n75wymieniłem wszystkie wężyki.
a jak to zrobiłeś?bajpas?a sterujący podmieniałeś?coś mi się wydaje że nastawnik w pompie albo przepływka no n75 może być zły jak ci łapie awaryjny :roll:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 sty 2011, 12:55

Mozna sprawdzic w grupie 000 zrób logi statyczne i dynamiczne i zobaczymy czy cos wyjdzie.

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 04 sty 2011, 15:05

n75 sprawdzałem robiąc mu bajpas, a co do wężyków to od ic do mackpersona też wymieniłem.
Odnośnie tej usterki to jeszcze występuje taki objaw że jak przekroczę 2tyś obr i puszcze gaz to ciężko schodzi z obrotów a niekiedy potrafi się zawiesić tzn sam sobie dodaje i ujmuje obroty w przedziale około 1800 a 2200 obrotów ,parę razy nawet zgasł silnik.
Co do przepływki to muszę poszukać na forum jak ją sprawdzić .
Tryb serwisowy nie łapie ponieważ jedzie powyżej 120 ale wtedy szarpie na maksa
Nad nastawnikiem ubolewam gdyż mam z przelewem od góry i w żaden sposób go nie idzie sprawdzić czy działa poprawnie a tym bardziej dać do czyszczenia,łudzę się że jest dobry ponieważ nastawnik się nie psuje z dnia na dzień a na wolnych obrotach nie faluje:-(

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 04 sty 2011, 15:14

krzychux pisze:n75 sprawdzałem robiąc mu bajpas, a co do wężyków to od ic do mackpersona też wymieniłem.
Odnośnie tej usterki to jeszcze występuje taki objaw że jak przekroczę 2tyś obr i puszcze gaz to ciężko schodzi z obrotów a niekiedy potrafi się zawiesić tzn sam sobie dodaje i ujmuje obroty w przedziale około 1800 a 2200 obrotów ,parę razy nawet zgasł silnik.
Co do przepływki to muszę poszukać na forum jak ją sprawdzić .
Tryb serwisowy nie łapie ponieważ jedzie powyżej 120 ale wtedy szarpie na maksa
Nad nastawnikiem ubolewam gdyż mam z przelewem od góry i w żaden sposób go nie idzie sprawdzić czy działa poprawnie a tym bardziej dać do czyszczenia,łudzę się że jest dobry ponieważ nastawnik się nie psuje z dnia n
przepływke możesz wypiąć i się przejechać to sprawdzisz czy jest różnica, robiłeś auto VAGIEM?? bo bez tego możesz połowe auta wymienić niepotrzebnie a vag coś powie pomimo że auto na boschu

krzychux
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 07 cze 2010, 09:30
Lokalizacja: zawiercie

Post autor: krzychux » 09 sty 2011, 14:28

Zrobiłem tak jak napisał diablo 228 i po odpięciu przepływki i przejechaniu się nie było żadnej rużnicy tak więc wskazuje że przepływomierz u mnie siedzi zamówiłem już przepływomierz, teraz czekam aż przyjdzie.
A poza tym znalazłem link kolegi kermit1978 i pokombinowałem ze starym przepływomierzem ale bez rezultatu gdyż u mnie jest bardzo wytarta ściężka ,poniżej załanczam link kermita1978

https://audi80.pl/templates/audi/ima ... nipost.gif

Awatar użytkownika
diablo228
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 476
Rejestracja: 10 lis 2009, 06:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: diablo228 » 09 sty 2011, 14:32

to fajnie że ci pomogłem, szkoda że nie podmieniłeś od kogoś przepływki wpierw, ale jak rozebrałeś to daj fotki jak u ciebie to wygląda i popraw ten link bo nie działa

artzt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 13 sty 2011, 10:20
Lokalizacja: ińsko
Kontakt:

Post autor: artzt » 13 sty 2011, 10:36

Witam wszystkich Klubowiczow! Mam problem z silnikiem :-? ,polega to na tym,ze traci moc pod gorka i za duzo pali.Przyspieszenie w normie.Podczas rozpedzania,przy predk.130-150km/h nastepuje lekkie >tapniecie<i klapa dalej nie idzie.W servisie tez probowalem i lipa.Ktos wiem co to moze byc?Pozdr.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 sty 2011, 19:57

wpisz w szukajkę n75 i miłej lektury :mrgreen:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 sty 2011, 23:12

artzt pisze:Podczas rozpedzania,przy predk.130-150km/h nastepuje lekkie >tapniecie<i klapa dalej nie idzie.
To akurat się zdarza ,przeładowanie prawdopodobnie z winy n75 ,jak pisze gibaj
artzt pisze:W servisie tez probowalem i lipa
Ale to :shock: normalnie nie wierzę :roll: a co to za serwis co tak prostej usterki nie potrafi zdiagnozować :?: może to serwis RTV :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 sty 2011, 08:09

a może tam nie wiedzą co to n75?byłem kiedyś w sklepie to też nie wiedzieli co to wogóle jest :mrgreen: :?:

elvis998
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2011, 10:37
Lokalizacja: Bytom

Post autor: elvis998 » 27 lut 2011, 18:11

Siemanko. Miałem podobny problem w mojej Z1 i po wymianie turbo, przepływomierz (CHOĆ TEŻ NIE WYKLUCZONE ŻE W NIM MOŻE BYĆ USTERKA) w dalszym ciągu nic się nie zmieniło, więc sięgnąłem głębiej i rozkręciłem pompę i tu był ukryty defekt. W pompie jest czujnik który się zawiesił i on powodował to iż pompa nie podawała paliwa jak powinna co prowadziło do przerywania i braku mocy. Mi udało się tą usterkę usunąć ale nie wykluczone że będę musiał kupić drugą pompę na zapas z allegro bo nie wiem czy można wymienić sam czujnik. Pozdrawiam <piwo>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2011, 20:12

elvis998 pisze: Miałem podobny problem w mojej Z1 i po wymianie turbo, przepływomierz (CHOĆ TEŻ NIE WYKLUCZONE ŻE W NIM MOŻE BYĆ USTERKA) w dalszym ciągu nic się nie zmieniło, więc sięgnąłem głębiej i rozkręciłem pompę i tu był ukryty defekt. W pompie jest czujnik który się zawiesił i on powodował to iż pompa nie podawała paliwa jak powinna co prowadziło do przerywania i braku mocy. Mi udało się tą usterkę usunąć ale nie wykluczone że będę musiał kupić drugą pompę na zapas z allegro bo nie wiem czy można wymienić sam czujnik.
Jedyny czujnik w pompie ,a raczej w nastawniku ,to czujnik temp.paliwa.Jeżeli o nim piszesz ,to jest to część jak najbardziej wymienna i nie musisz kupować drugiej pompy ;-) Ale on się nie zacina ,tylko po prostu się psuje i na pewno nie daje się naprawić ,więc bardzo jestem ciekaw co za tajemniczy czujnik ci się zepsuł <hmm> Chyba że masz zetora na przepływce boscha ,a w tym nastawniku to już mogiła <uhh> i wszystko może się zepsuć :-/

elvis998
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 25 sty 2011, 10:37
Lokalizacja: Bytom

Post autor: elvis998 » 01 mar 2011, 07:27

Chyba że masz zetora na przepływce boscha ,a w tym nastawniku to już mogiła <uhh> i wszystko może się zepsuć :-/[/quote]

:mrgreen: :mrgreen: No mam właśnie Z1 na przepływce boscha i stąd moje rady, jeśli kolega ma ten sam silnik może to być przyczyną. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl