[B4 1.9 tdi 1Z]szarpie i brak mocy
[B4 1.9 tdi 1Z]szarpie i brak mocy
Witam klubowiczów mam problem ze swoim zetorkiem a mianowicie przy obrotach 1600 zaczyna lekko poszarpywać autem a gdy przekroczę 2tyś obr następuje mocne szarpnięcie i auto traci na mocy jest mułowate oraz zapala się kontrolka check po krótkiej chwili , gdy ujmę gazu poniżej 2tyś obr znów jest szarpnięcie i gaśnie check.Dzieje się tak na każdym biegu oraz na biegu jałowym gdy gazuje auto.Po za tym po szarpnięciu prędkość rośnie nie adekwatnie do obrotów czyli na piątym biegu przy prędkości 120 km mam obroty rzędu 3200 co najgorsze nie da się przekroczyć tych wartości gdyż zaczyna wtedy już tak szarpać autem że silnik chce z ramy wyskoczyć.
Pisze do was ponieważ mam auto na boschu i nie mogę zdiagnozować co jest odpowiedzialne za zapalenie się kontrolki check po przekroczeniu 2tyś obr,moge jedynie zrobić logi statyczne które nic nie pokazały.
Od momentu wystąpienia usterki wymieniłem fitr powietrza ,paliwa zlikwidowałem lewe powietrze w układzie paliwowym
Sprawdziłem zaworek n75wymieniłem wszystkie wężyki.
Podmieniłem czujnik położenia wału.
Co dalej z tą nietypową usterką robić.
Pisze do was ponieważ mam auto na boschu i nie mogę zdiagnozować co jest odpowiedzialne za zapalenie się kontrolki check po przekroczeniu 2tyś obr,moge jedynie zrobić logi statyczne które nic nie pokazały.
Od momentu wystąpienia usterki wymieniłem fitr powietrza ,paliwa zlikwidowałem lewe powietrze w układzie paliwowym
Sprawdziłem zaworek n75wymieniłem wszystkie wężyki.
Podmieniłem czujnik położenia wału.
Co dalej z tą nietypową usterką robić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [B4 1.9 tdi 1Z]szarpie i brak mocy
a jak to zrobiłeś?bajpas?a sterujący podmieniałeś?coś mi się wydaje że nastawnik w pompie albo przepływka no n75 może być zły jak ci łapie awaryjny :roll:Sprawdziłem zaworek n75wymieniłem wszystkie wężyki.
n75 sprawdzałem robiąc mu bajpas, a co do wężyków to od ic do mackpersona też wymieniłem.
Odnośnie tej usterki to jeszcze występuje taki objaw że jak przekroczę 2tyś obr i puszcze gaz to ciężko schodzi z obrotów a niekiedy potrafi się zawiesić tzn sam sobie dodaje i ujmuje obroty w przedziale około 1800 a 2200 obrotów ,parę razy nawet zgasł silnik.
Co do przepływki to muszę poszukać na forum jak ją sprawdzić .
Tryb serwisowy nie łapie ponieważ jedzie powyżej 120 ale wtedy szarpie na maksa
Nad nastawnikiem ubolewam gdyż mam z przelewem od góry i w żaden sposób go nie idzie sprawdzić czy działa poprawnie a tym bardziej dać do czyszczenia,łudzę się że jest dobry ponieważ nastawnik się nie psuje z dnia na dzień a na wolnych obrotach nie faluje:-(
Odnośnie tej usterki to jeszcze występuje taki objaw że jak przekroczę 2tyś obr i puszcze gaz to ciężko schodzi z obrotów a niekiedy potrafi się zawiesić tzn sam sobie dodaje i ujmuje obroty w przedziale około 1800 a 2200 obrotów ,parę razy nawet zgasł silnik.
Co do przepływki to muszę poszukać na forum jak ją sprawdzić .
Tryb serwisowy nie łapie ponieważ jedzie powyżej 120 ale wtedy szarpie na maksa
Nad nastawnikiem ubolewam gdyż mam z przelewem od góry i w żaden sposób go nie idzie sprawdzić czy działa poprawnie a tym bardziej dać do czyszczenia,łudzę się że jest dobry ponieważ nastawnik się nie psuje z dnia na dzień a na wolnych obrotach nie faluje:-(
przepływke możesz wypiąć i się przejechać to sprawdzisz czy jest różnica, robiłeś auto VAGIEM?? bo bez tego możesz połowe auta wymienić niepotrzebnie a vag coś powie pomimo że auto na boschukrzychux pisze:n75 sprawdzałem robiąc mu bajpas, a co do wężyków to od ic do mackpersona też wymieniłem.
Odnośnie tej usterki to jeszcze występuje taki objaw że jak przekroczę 2tyś obr i puszcze gaz to ciężko schodzi z obrotów a niekiedy potrafi się zawiesić tzn sam sobie dodaje i ujmuje obroty w przedziale około 1800 a 2200 obrotów ,parę razy nawet zgasł silnik.
Co do przepływki to muszę poszukać na forum jak ją sprawdzić .
Tryb serwisowy nie łapie ponieważ jedzie powyżej 120 ale wtedy szarpie na maksa
Nad nastawnikiem ubolewam gdyż mam z przelewem od góry i w żaden sposób go nie idzie sprawdzić czy działa poprawnie a tym bardziej dać do czyszczenia,łudzę się że jest dobry ponieważ nastawnik się nie psuje z dnia n
Zrobiłem tak jak napisał diablo 228 i po odpięciu przepływki i przejechaniu się nie było żadnej rużnicy tak więc wskazuje że przepływomierz u mnie siedzi zamówiłem już przepływomierz, teraz czekam aż przyjdzie.
A poza tym znalazłem link kolegi kermit1978 i pokombinowałem ze starym przepływomierzem ale bez rezultatu gdyż u mnie jest bardzo wytarta ściężka ,poniżej załanczam link kermita1978
https://audi80.pl/templates/audi/ima ... nipost.gif
A poza tym znalazłem link kolegi kermit1978 i pokombinowałem ze starym przepływomierzem ale bez rezultatu gdyż u mnie jest bardzo wytarta ściężka ,poniżej załanczam link kermita1978
https://audi80.pl/templates/audi/ima ... nipost.gif
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To akurat się zdarza ,przeładowanie prawdopodobnie z winy n75 ,jak pisze gibajartzt pisze:Podczas rozpedzania,przy predk.130-150km/h nastepuje lekkie >tapniecie<i klapa dalej nie idzie.
Ale to :shock: normalnie nie wierzę :roll: a co to za serwis co tak prostej usterki nie potrafi zdiagnozować :?: może to serwis RTV :mrgreen:artzt pisze:W servisie tez probowalem i lipa
Siemanko. Miałem podobny problem w mojej Z1 i po wymianie turbo, przepływomierz (CHOĆ TEŻ NIE WYKLUCZONE ŻE W NIM MOŻE BYĆ USTERKA) w dalszym ciągu nic się nie zmieniło, więc sięgnąłem głębiej i rozkręciłem pompę i tu był ukryty defekt. W pompie jest czujnik który się zawiesił i on powodował to iż pompa nie podawała paliwa jak powinna co prowadziło do przerywania i braku mocy. Mi udało się tą usterkę usunąć ale nie wykluczone że będę musiał kupić drugą pompę na zapas z allegro bo nie wiem czy można wymienić sam czujnik. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyny czujnik w pompie ,a raczej w nastawniku ,to czujnik temp.paliwa.Jeżeli o nim piszesz ,to jest to część jak najbardziej wymienna i nie musisz kupować drugiej pompy Ale on się nie zacina ,tylko po prostu się psuje i na pewno nie daje się naprawić ,więc bardzo jestem ciekaw co za tajemniczy czujnik ci się zepsuł <hmm> Chyba że masz zetora na przepływce boscha ,a w tym nastawniku to już mogiła <uhh> i wszystko może się zepsućelvis998 pisze: Miałem podobny problem w mojej Z1 i po wymianie turbo, przepływomierz (CHOĆ TEŻ NIE WYKLUCZONE ŻE W NIM MOŻE BYĆ USTERKA) w dalszym ciągu nic się nie zmieniło, więc sięgnąłem głębiej i rozkręciłem pompę i tu był ukryty defekt. W pompie jest czujnik który się zawiesił i on powodował to iż pompa nie podawała paliwa jak powinna co prowadziło do przerywania i braku mocy. Mi udało się tą usterkę usunąć ale nie wykluczone że będę musiał kupić drugą pompę na zapas z allegro bo nie wiem czy można wymienić sam czujnik.