[1.9TDI 1Z] Wymiana oleju w wspomaganiu
[1.9TDI 1Z] Wymiana oleju w wspomaganiu
Mam uszkodzoną trochę pompę układu wspomagania, trochę się poci i tak co 3 miesiące muszę dolać jakieś 200 ml. Mam teraz wlany jakiś czerwony olej i chciałbym go wymienić na zielony FEBI, czyli taki jak powinien być, teraz mam pytanie czy wystarczy wlać zielony olej do czerwonego i po czasie skoro i tak muszę olej dolewać stary się zużyje ??
zapomniałeś dodać, że po odkręceniu przewodu z pompy płyn spłynie ale zostanie w maglownicy więc trzeba jeszcze kręcić kilka razy kierownicą w prawo i w lewo na max żeby stary płyn wyleciał
jak Ci się poci pompa to możesz ją rozłożyć (4 śruby), bardzo ładnie się rozpoławia, tam jest oring, który w sklepie rolniczym kosztuje niecałe 2zł, bierzesz stary oring i biegniesz do sklepu, potem składasz wszystko, zalewasz ok 0.5L płynu i musisz odpowietrzyć maglownicę kręcąc ok. 5x na max kierownicą w obydwie strony (będzie widać czy do zbiorniczka wlatuje płyn czy płyn z powietrzem)
WAŻNE: Wszystkie te czynności należy przeprowadzać na zgaszonym silniku :!: :!:
jak już odpowietrzysz to uruchamiasz silnik i kręcisz ok 2-3x na max kierownicą i uzupełniasz stan płynu (powinno wejść w sumie ok 0.8L) <ok>
jak Ci się poci pompa to możesz ją rozłożyć (4 śruby), bardzo ładnie się rozpoławia, tam jest oring, który w sklepie rolniczym kosztuje niecałe 2zł, bierzesz stary oring i biegniesz do sklepu, potem składasz wszystko, zalewasz ok 0.5L płynu i musisz odpowietrzyć maglownicę kręcąc ok. 5x na max kierownicą w obydwie strony (będzie widać czy do zbiorniczka wlatuje płyn czy płyn z powietrzem)
WAŻNE: Wszystkie te czynności należy przeprowadzać na zgaszonym silniku :!: :!:
jak już odpowietrzysz to uruchamiasz silnik i kręcisz ok 2-3x na max kierownicą i uzupełniasz stan płynu (powinno wejść w sumie ok 0.8L) <ok>