Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wymiana oleju w wspomaganiu

ODPOWIEDZ
czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

[1.9TDI 1Z] Wymiana oleju w wspomaganiu

Post autor: czarek461 » 13 sty 2011, 10:56

Mam uszkodzoną trochę pompę układu wspomagania, trochę się poci i tak co 3 miesiące muszę dolać jakieś 200 ml. Mam teraz wlany jakiś czerwony olej i chciałbym go wymienić na zielony FEBI, czyli taki jak powinien być, teraz mam pytanie czy wystarczy wlać zielony olej do czerwonego i po czasie skoro i tak muszę olej dolewać stary się zużyje ??

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 13 sty 2011, 11:01

Z tego co mi wiadomo to te płyny do wspomagania nie są mieszalne ze sobą, więc spuszczasz czerwony i dopiero zalewasz zielony minerał FEBI. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;-)

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 13 sty 2011, 11:05

a gdzie to się spuszcza ten olej ki jak go z układu wypompować

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 13 sty 2011, 11:29

Odkrecasz przy pompie przewód ktorym plyn idzie ze zbiornika i wówczas wszystko splynie :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 sty 2011, 11:52

zapomniałeś dodać, że po odkręceniu przewodu z pompy płyn spłynie ale zostanie w maglownicy więc trzeba jeszcze kręcić kilka razy kierownicą w prawo i w lewo na max żeby stary płyn wyleciał

jak Ci się poci pompa to możesz ją rozłożyć (4 śruby), bardzo ładnie się rozpoławia, tam jest oring, który w sklepie rolniczym kosztuje niecałe 2zł, bierzesz stary oring i biegniesz do sklepu, potem składasz wszystko, zalewasz ok 0.5L płynu i musisz odpowietrzyć maglownicę kręcąc ok. 5x na max kierownicą w obydwie strony (będzie widać czy do zbiorniczka wlatuje płyn czy płyn z powietrzem)

WAŻNE: Wszystkie te czynności należy przeprowadzać na zgaszonym silniku :!: :!:

jak już odpowietrzysz to uruchamiasz silnik i kręcisz ok 2-3x na max kierownicą i uzupełniasz stan płynu (powinno wejść w sumie ok 0.8L) <ok>

czarek461
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czarek461 » 13 sty 2011, 12:16

ok, dzięki wielkie za wsparcie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl