[ 1.9 TDI 1Z ]Kłopot z zapalaniem.
[ 1.9 TDI 1Z ]Kłopot z zapalaniem.
Witam serdecznie..
Mój problem polega na tym , że gdy odpalam auto bardzo długo nie chce zapalić , z wydechu wydostaje się biały dym.Po dłuższym kręceniu zapali lub nie.Gdy wyjmę wtyczkę od niebieskiego czujnika wody, który znajduje się w krucicu plastikowym auto pali na dotyk.Dodam ,że po wyjęciu wtyczki kontrolka grzania świec pali się znacznie dłużej niż przy włożonej.Byłem u mech. na Wag-u wszystko sprawdził i jest ok. świece, wtryski, pompa, niema pęcherzyków powietrza w przewodach. Filtry, oleje wszystko wymienione.
Mech. stwierdził , że może to być pompa, zaproponował , że może pomoże zmiana ustawienia pompy jak w Golfie IV.wcześniej wymieniłem ten niebieski czujnik temperatury bo myślałem , że może jest zepsuty.Ale to nic nie dało. Nie znam się wcale na tym, dlatego proszę o poradę w czym leży przyczyna.Proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam.
Mój problem polega na tym , że gdy odpalam auto bardzo długo nie chce zapalić , z wydechu wydostaje się biały dym.Po dłuższym kręceniu zapali lub nie.Gdy wyjmę wtyczkę od niebieskiego czujnika wody, który znajduje się w krucicu plastikowym auto pali na dotyk.Dodam ,że po wyjęciu wtyczki kontrolka grzania świec pali się znacznie dłużej niż przy włożonej.Byłem u mech. na Wag-u wszystko sprawdził i jest ok. świece, wtryski, pompa, niema pęcherzyków powietrza w przewodach. Filtry, oleje wszystko wymienione.
Mech. stwierdził , że może to być pompa, zaproponował , że może pomoże zmiana ustawienia pompy jak w Golfie IV.wcześniej wymieniłem ten niebieski czujnik temperatury bo myślałem , że może jest zepsuty.Ale to nic nie dało. Nie znam się wcale na tym, dlatego proszę o poradę w czym leży przyczyna.Proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 07:01 przez skay21, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
dodaj tagi [ ] i wszystkie twoje usterki są na forum wystarczu użyć opcji <szukaj>
[ Dodano: 2011-01-13, 19:16 ]
[ Dodano: 2011-01-13, 19:16 ]
bo komp nie widzi temp.i cały czas grzeją świece nie rób tak za często bo spalisz świece, a czujnik można sprawdzić VAGiem.Dodam ,że po wyjęciu wtyczki kontrolka grzania świec pali się znacznie dłużej niż przy włożonej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: Kłopot z zapalaniem.
albo czujnik do bani albo coś z ECU.Gdy wyjmę wtyczkę od niebieskiego czujnika wody, który znajduje się w krucicu plastikowym auto pali na dotyk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Uszkodzenie ecu to bardzo rzadkie przypadki i raczej mało to prawdopodobne .Ja bym sprawdził czy wskazania czujnika temp.na zimnym silniku pokrywają sie rzeczywistością ,czyli z temp.otoczeniaKolczat pisze:a co tak na pi razy drzwi moze byc z tym ECU?
A to niby że w golfie jest cos inaczej :?: ciekawe co kąt wtrysku sprawdzał ?,dawkę sprawdzał :?:skay21 pisze:Mech. stwierdził , że może to być pompa, zaproponował , że może pomoże zmiana ustawienia pompy jak w Golfie IV.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No piszesz że byłeś na vagu ,więc kat wtrysku ,dawka ,temperatura ,to sa podstawowe rzeczy do sprawdzenia ,jak tego nie sprawdził to takich mechaników trzeba omijać z daleka.Świece w tdi przy temp.ok.zera ,nie są niezbędnie potrzebne do odpalenia silnika ,chyba że już sprężanie ma kiepskie ,poniżej 20 bar ,to wtedy pomagająKolczat pisze:czyli proponujesz zaczynac od kata wtrysku i co najwyzej dawki?
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 12:46 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
MUNIOR, e nie ja tylko podczepilem sie pod temat, kiedys sam sobie na zlocie polaczylem vaga ale tak z ciekawosci co mozna sobie posprawdzac... nigdy nie robilem pelnej diagnostyki (bo nie mam kabla :mrgreen: )
moim zdaniem problme polega na tym ze przy temp blizej zeru czy troche powyzej swiece wogole sie nie grzeja (bo w lato sie nie grzeja nie?) i ma ciezko odpalic, natomiast przy minusowej temp. zaraz po pstryknieciu przekaznika jak zakrece to dwa trzy razy zakreci i odpala
moim zdaniem problme polega na tym ze przy temp blizej zeru czy troche powyzej swiece wogole sie nie grzeja (bo w lato sie nie grzeja nie?) i ma ciezko odpalic, natomiast przy minusowej temp. zaraz po pstryknieciu przekaznika jak zakrece to dwa trzy razy zakreci i odpala
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tyle że sprawny silnik tdi ,powinien przy temp.w okolicy zera odpalać bez większych problemów ,nawet przy spalonych wszystkich 4 świecach .Ty musisz go długo chechłać ,co nie jest normalne ,nawet ze spalonymi świeczkami...coś go boli ,posprawdzaj to o czym pisałemKolczat pisze:moim zdaniem problme polega na tym ze przy temp blizej zeru czy troche powyzej swiece wogole sie nie grzeja (bo w lato sie nie grzeja nie?) i ma ciezko odpalic, natomiast przy minusowej temp. zaraz po pstryknieciu przekaznika jak zakrece to dwa trzy razy zakreci i odpala
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 12:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
MUNIOR, dobra jak juz ciagniemy temat to powiedz mi bo bylem na hamowni i pokazalo mi 92,5 KM i 190Nm, mam przeplywke pierburga i na liczniku 280tys km ogolnie wynik dobry wiec i kondycja silnika dobra (chyba ze byl kiedys po czipie i mocno utracil na silach) biorac jednak pod uwage ze silnik jest w dobrym stanie, sa jeszcze inne niuanse do rozwiklania?