Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z ]Kłopot z zapalaniem.

skay21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 cze 2010, 18:01

[ 1.9 TDI 1Z ]Kłopot z zapalaniem.

Post autor: skay21 » 13 sty 2011, 17:11

Witam serdecznie..

Mój problem polega na tym , że gdy odpalam auto bardzo długo nie chce zapalić , z wydechu wydostaje się biały dym.Po dłuższym kręceniu zapali lub nie.Gdy wyjmę wtyczkę od niebieskiego czujnika wody, który znajduje się w krucicu plastikowym auto pali na dotyk.Dodam ,że po wyjęciu wtyczki kontrolka grzania świec pali się znacznie dłużej niż przy włożonej.Byłem u mech. na Wag-u wszystko sprawdził i jest ok. świece, wtryski, pompa, niema pęcherzyków powietrza w przewodach. Filtry, oleje wszystko wymienione.
Mech. stwierdził , że może to być pompa, zaproponował , że może pomoże zmiana ustawienia pompy jak w Golfie IV.wcześniej wymieniłem ten niebieski czujnik temperatury bo myślałem , że może jest zepsuty.Ale to nic nie dało. Nie znam się wcale na tym, dlatego proszę o poradę w czym leży przyczyna.Proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 07:01 przez skay21, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 sty 2011, 19:14

dodaj tagi [ ] i wszystkie twoje usterki są na forum wystarczu użyć opcji <szukaj>

[ Dodano: 2011-01-13, 19:16 ]
.Dodam ,że po wyjęciu wtyczki kontrolka grzania świec pali się znacznie dłużej niż przy włożonej
bo komp nie widzi temp.i cały czas grzeją świece :-/ nie rób tak za często bo spalisz świece, a czujnik można sprawdzić VAGiem :-/

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 13 sty 2011, 20:03

_uwaga

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: Kłopot z zapalaniem.

Post autor: gibaj » 13 sty 2011, 20:07

.Gdy wyjmę wtyczkę od niebieskiego czujnika wody, który znajduje się w krucicu plastikowym auto pali na dotyk
albo czujnik do bani albo coś z ECU :-/

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 13 sty 2011, 20:13

A świece na pewno sprawne??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 13 sty 2011, 20:15

nawet jakby miał spalone to TDI odapli :mrgreen: myślę że coś z ECU :roll:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 sty 2011, 12:19

a co tak na pi razy drzwi moze byc z tym ECU?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2011, 12:33

Kolczat pisze:a co tak na pi razy drzwi moze byc z tym ECU?
Uszkodzenie ecu to bardzo rzadkie przypadki i raczej mało to prawdopodobne .Ja bym sprawdził czy wskazania czujnika temp.na zimnym silniku pokrywają sie rzeczywistością ,czyli z temp.otoczenia
skay21 pisze:Mech. stwierdził , że może to być pompa, zaproponował , że może pomoże zmiana ustawienia pompy jak w Golfie IV.
A to niby że w golfie jest cos inaczej :?: ciekawe co ;-) kąt wtrysku sprawdzał ?,dawkę sprawdzał :?:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 sty 2011, 12:35

MUNIOR, czyli proponujesz zaczynac od kata wtrysku i co najwyzej dawki?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2011, 12:37

Kolczat pisze:czyli proponujesz zaczynac od kata wtrysku i co najwyzej dawki?
No piszesz że byłeś na vagu ,więc kat wtrysku ,dawka ,temperatura ,to sa podstawowe rzeczy do sprawdzenia ,jak tego nie sprawdził to takich mechaników trzeba omijać z daleka.Świece w tdi przy temp.ok.zera ,nie są niezbędnie potrzebne do odpalenia silnika ,chyba że już sprężanie ma kiepskie ,poniżej 20 bar ,to wtedy pomagają
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 12:46 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 sty 2011, 12:44

MUNIOR, e nie ja tylko podczepilem sie pod temat, kiedys sam sobie na zlocie polaczylem vaga ale tak z ciekawosci co mozna sobie posprawdzac... nigdy nie robilem pelnej diagnostyki (bo nie mam kabla :mrgreen: )
moim zdaniem problme polega na tym ze przy temp blizej zeru czy troche powyzej swiece wogole sie nie grzeja (bo w lato sie nie grzeja nie?) i ma ciezko odpalic, natomiast przy minusowej temp. zaraz po pstryknieciu przekaznika jak zakrece to dwa trzy razy zakreci i odpala

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2011, 12:50

Kolczat pisze:moim zdaniem problme polega na tym ze przy temp blizej zeru czy troche powyzej swiece wogole sie nie grzeja (bo w lato sie nie grzeja nie?) i ma ciezko odpalic, natomiast przy minusowej temp. zaraz po pstryknieciu przekaznika jak zakrece to dwa trzy razy zakreci i odpala
Tyle że sprawny silnik tdi ,powinien przy temp.w okolicy zera odpalać bez większych problemów ,nawet przy spalonych wszystkich 4 świecach .Ty musisz go długo chechłać ,co nie jest normalne ,nawet ze spalonymi świeczkami...coś go boli ,posprawdzaj to o czym pisałem
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 12:52 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 sty 2011, 12:52

wiem wiem i tego sie obawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2011, 12:54

Najgorszy scenariusz to słabe sprężanie ,ale to mało prawdopodobne ,bo raczej nie dzieje się nagle

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 14 sty 2011, 12:57

MUNIOR, dobra jak juz ciagniemy temat to powiedz mi bo bylem na hamowni i pokazalo mi 92,5 KM i 190Nm, mam przeplywke pierburga i na liczniku 280tys km ogolnie wynik dobry wiec i kondycja silnika dobra (chyba ze byl kiedys po czipie i mocno utracil na silach) biorac jednak pod uwage ze silnik jest w dobrym stanie, sa jeszcze inne niuanse do rozwiklania?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl