Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] uciekajacy plyn chlodniczy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Hellfreezer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
Lokalizacja: WLKP

[B3 1.8 PM] uciekajacy plyn chlodniczy

Post autor: Hellfreezer » 12 sty 2011, 14:38

Witam to mój pierwszy post tutaj wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem z płynem chłodnicy, nie wiem gdzie mi ucieka, przez 24 h ucieka cały zbiorniczek wyrównawczy dodam ze auto nigdzie nie jechało. a jako ze jest zima i mokro na dworze to nie mogę sprawdzić. dodam jeszcze ze nagrzewnica jest do wymiany i tymczasowo odciąłem ją od układu łącząc dwa węże. Zalałem znowu zbiorniczek i uruchomiłem silnik czekałem aż się załączy wentylator, ale wycieku nigdzie nie widzę a podczas pracy silnika jest płynu tyle ile wlałem do zbiorniczka.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2012, 22:09 przez Hellfreezer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 12 sty 2011, 14:47

na pewno było by widać przy wężach na boku chłodnicy (z prawej), może jakiś kruciec pękł

Hellfreezer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Hellfreezer » 12 sty 2011, 14:59

wszystkie węze i opaski przy chłodnicy suche jak pieprz, tego jednego jestem pewien, zastanawia mnie tylko dlaczego tyle plynu ucieka kiedy nie pracuje silnik.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 12 sty 2011, 15:05

Sprawdź króćce wodne na silniku a zwłaszcza ten z tyłu głowicy , a płyn może wyciekać na postoju pod wpływem ciśnienia jakie się robi w układzie chłodzenia podczas pracy .

Hellfreezer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Hellfreezer » 12 sty 2011, 15:23

ok dzisiaj auto idzie do mechanika który będzie robił zawieszenie bo cholernie stuka , odrazu mu powiem żeby zobaczył co z tym płynem. kupiłem to auto tydzień temu, bardzo zaniedbane dużo rzeczy do zrobienia w nim jest, ale powiem wam ze to zajebiste auto tym bardziej ze przesiadłem się z fiata uno :), czeka mnie jeszcze wymiana nagrzewnicy wielkie porządki w aucie nie iem czy nie będę musiał kompletnie zdzierać tapicerki z podłogi wyprać i wysuszyć wszystko, ale myślę ze auto jest tego warte.

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 12 sty 2011, 15:30

to masz tutaj wymiana nagrzewnicy na bliską przyszłość

Hellfreezer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Hellfreezer » 12 sty 2011, 15:42

już dawno to znalazłem i mam wydrukowane nagrzewnice tez już kupiłem tylko czeka na wymianę , ale dzięki za linka. A tak na marginesie dodam kilka objawów których powodem jest nagrzewnica. Moze sie komus przyda ,: parowanie z nawieów, okropny zapach, tłuste szyby, syczenie na przemian z jakimś bulgotaniem dochodzące z pod deski, kiepskie grzanie. Niech bóg da zebym sobie poradził z tą wymianą....

jastrzabb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 255
Rejestracja: 18 gru 2009, 16:11

Post autor: jastrzabb4 » 12 sty 2011, 17:11

Hellfreezer, my to wiemy ale dzieki za rady dla przyszlych pokolen wmiana nagrzewnicy bulka z maslem dla mnie

Hellfreezer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Hellfreezer » 14 sty 2011, 00:20

no autko ma zawieszenie jak nowe teraz ;) takie pytanie czy po wymianie tulejek wahacza końcówek drążków kierowniczych i sworzni muszę jechać na ustawianie zbieżności ?

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 14 sty 2011, 00:34

a ściąga jakoś (na lewo czy prawo)??? opony robią się gorące (to najlepiej sprawdzić po przejechaniu paru km a nawet z 10km czy 15) ???

Hellfreezer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Hellfreezer » 14 sty 2011, 00:55

jutro potestuje

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 sty 2011, 11:46

jezeli wymieniane byly koncowki drazkow to obowiazkowo trzeba jechac na ustawienie.
co do uciekajacego plynu najszybciej bedzie ci on wlasnie uciekal jak auto jest zimne.Jak sie nagrzeje to ciezko wtedy bedzie ci dojrzec wyciek szukaj wycieku na zimnym dobrze sie przyjzyj przy obudiwe termostatu moze ona jest nieszczelna lub peknieta

Thomson26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 14 kwie 2007, 17:03

Post autor: Thomson26 » 14 sty 2011, 13:27

" takie pytanie czy po wymianie tulejek wahacza końcówek drążków kierowniczych i sworzni muszę jechać na ustawianie zbieżności ? "

Raczej TAK :!:
Po wymianie sworzni wahacza możesz mieć zmieniony kąt pochylenia koła, a po wymianie końcówki drążka kierowniczego zbieżność . Jeśli chodzi o wymianę tulejek wahacza to sama wymiana nie ma wpływu na zbieżność ( o ile wahacz był odkręcony od Macpersona na sworzniu ) . A jeśli chodzi o uciekający płyn z układu chłodniczego to posprawdzaj dokładnie wszystkie połączenia ( zaciski, jeśli są skręcane to po dokręcaj ale z wyczuciem ) sprawdź czy któryś z przewodów nie jest popękany ( stary sparciały ) i posprawdzaj połączenia tych przewodów z GŁOWICĄ silnika. Jedno jest w głowicy przy świecach (taki trójnik z czujnikami) a drugie od strony ściany grodziowej ( tył silnika ) pod tymi plastikami są gumowe uszczelki (można je dokupić oddzielnie bez tych plastików ) często pod wpływem temperatury puszczają. Być może masz też pęknięty któryś z tych plastików " KRÓCIEC "

Hellfreezer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2011, 17:08
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Hellfreezer » 14 sty 2011, 23:15

panowie jutro wymiana nagrzewnicy z rańca ;), trzymajcie kciuki, przeraza mnie to :D

Awatar użytkownika
Norbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 727
Rejestracja: 06 lip 2010, 16:03
Imię: Norbert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Norbas » 14 sty 2011, 23:55

Hellfreezer, na spokojnie, nic na siłę i jakoś się wymieni, z optymizmem do roboty trzeba podchodzić <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl