Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

[ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.

Post autor: joandaw » 14 sty 2011, 00:15

Witam padła mi pompa wody i pomyślałem że zrobię opis do jej wymiany ;-)
Obrazek Obrazek


A więc tak żeby wymienić pompę wody bez zdejmowania paska rozrządu musimy wykręcić całą pompę wody to nam ułatwi wymianę przedniego korpusu pompy. Wykręcamy nakrętki mocujące przewody z wspomagania zrzucamy opaski i przewody mamy z głowy i odkręcamy dalej te śruby co przechodzą przez łapę i obudowę pompy jeszcze zostaje odkręcić śrubę z góry od pompy wspomagania żeby można było łapę zdjąć ;-)
Obrazek
Obrazek
I śruby pod pompą wtryskową imbus i odkręcamy razem z mocowaniem osłony górnej silnika śrubę 13 zostawiamy na potem żeby pompa nie spadła
Obrazek

Jeszcze jedna sprawa jak to będzie u Was to nie wiem ale miałem problem z wyciągnięciem tej śruby pod spodem pompy wtryskowej chwytała minimalnie o takie wybrzuszenie w pompie łeb tej śruby i nie szło jej wyciągnąć musiałem pilnikiem lekko zeszlifować żeby wyciągnąć śrubę
Obrazek

Teraz zdejmujemy osłonę dolną silnika można na samym początku jak kto woli i poluźniamy śruby przez które reguluje się naciąg paska. Niestety tą dolną nie umiałem odkręcić i fexa poszła w ruch łeb odciołem resztę wykręciłem. Jedna śruba jest pod łapą trzeba ja poluźnić żeby szło poruszać pompą wspomagania i można zdjąć pasek.
Obrazek Obrazek


Podkładamy miskę pod pompę i odkręcamy opaski trzymające przewody chłodzenia 3 szt.
Ja resztę wody w zbiorniczku zostawiłem przewód tylko ścisnołem ale można całą zlać
Obrazek Obrazek

Została nam mała śruba 10-tka która jest przykręcona do osłony rozrządu można ja prędzej wykręcić bo inaczej nie wyciągniemy całej pompy bo osłona nas nie puści.
Obrazek

Wykręcamy śrubę 13 z lewej u góry i zdejmujemy całą pompę wody.
Obrazek Obrazek

Tutaj mamy wykręconą przyczynę wycieku płynu jak zakręciłem kołem od pompy to strasznie rzęzi i ciężko chodzi.
Obrazek

Bierzemy na stół i rozkręcamy pompę wody klucz 10 problemów z powykręcaniem śrubek nie było poszło gładko <ok> Nową zakupiłem firmy HEPU Germany. Porównanie starej z nową stara pompa ma inne łopatki plastikowe tak reszta bez zmian.
Obrazek Obrazek

Przekręcamy koło ze starej pompy na nową czyścimy powierzchnię(w obudowie pompy tej drugiej części papier ścierny i odtłuścić czymś rozpuszczalnik, bezyna itp ) na której będzie dolegać nowa uszczelka z pompy. Przy okazji jak ktoś chce można wymienić termostat mamy go pod ręką ;-) Skręcamy razem dwie części oraz czyścimy jeszcze miejsce gdzie znajduje się oring który uszczelnia miejsce styku pompy wraz z blokiem silnika.
Obrazek Obrazek Obrazek

Idziemy do auta i czyścimy miejsce styku pompy z blokiem przed skręceniem.
Obrazek

Teraz robimy wszystko od końca do początku. Zakładamy pompę wkręcamy śrubę pierwsza ta u góry z lewej strony pompy na 13 klucz i już wisi potem łapa od wspomagania 2 śruby po środku i 1 na imbus u góry w raz z mocowaniem do osłony silnika. Przewody chłodzenia opaski dokręcamy, przykręcamy pompę od wspomagania śrubą u góry która wisi na łapie.Naciągamy pasek dokręcamy śruby 4szt. po kolei.Nie zapominamy o tej jednej śrubce co łączy pompę z obudową paska rozrządu. Zalewamy układ ja płyn przepuściłem przez szmatkę i wlałem z powrotem braki uzupełniłem.Auto rozgrzałem aż wentylator się włączył posprawdzałem czy gdzieś nie cieknie dolałem brak po odpowietrzeniu. Przykręciłem osłonę dolną silnika i SZYCHTA.
Czas około 5-7 godz. robiłem to sam i pierwszy raz jakoś poszło kolejność demontażu poszczególnych elementów może być różna zleży kto od czego zacznie.Klucze jakie są potrzebne imbus 6 albo 5 nie pamiętam klucze 13 ; 10 i 7 do opasek zaciskowych.
Miłej roboty z wymianą <ok> Powodzenia
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 16:55 przez joandaw, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 14 sty 2011, 01:04

joandaw, naprawdę świetna robota. Tylko nie mów, że tak odpicowałeś obudowę starej pompy <ok> :?: .
Jeśli tak to pełen szacun 8-) .
Ja tez mam do wymiany pompę i właśnie miałem dylemat związany z pompą wspomagania, ale widzę, że Ty poradziłeś sobie z tym bez większych problemów.
Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?: :-P

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 14 sty 2011, 08:06

super robota i fotki <piwo>

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 14 sty 2011, 08:22

elegancko zrobione fotostory <ok>
joandaw pisze:Czas około 5-7 godz.
Pewnie szybciej by zeszło rozrząd zrzucić i pompe zmienić ale jak kto woli ;-)

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 14 sty 2011, 16:07

Patrique pisze: Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?: :-P
Obudowa raczej była czysta, firmę ma HEPU Germany za 91 zł Intercars mieli z Ruville całą no i droższa myślę że ta co mam też da rade ;-) Chciałem kupić z neta ale do tego przesyłka-nieopłacalne no i auto potrzebuje na co dzień ,kupiłem w sklepie nie mam czasu żeby czekać na paczkę.

[ Dodano: 2011-01-14, 16:12 ]
kyjo pisze: Pewnie szybciej by zeszło rozrząd zrzucić i pompe zmienić ale jak kto woli ;-)
Może i szybciej ale trochę będzie gorsze dojście z odkręceniem tych śrubek co z kręcają całą pompę a niech się któraś ukręci to i tak całą będziesz wykręcał, jeszcze to trzeba wyczyścić a tak na stole wszystko bez problemu i nie trzeba się wk.....ć :evil: że mała miejsca itp

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 13 lut 2011, 23:32

Ja w sobote w takim silniku zmieniałem pompę wody też, ale w Golfie 3. Szkoda gadać, nie mam kanału, ciasno od strony prawego koła itp. Nie wiele myśląc zdjąłem calutki przód przez co miałem elegancki dostęp :-) Sama pompa wyniosła mnie 71 zł :) no i zgrzewka leszka to 14 zł :D czas pracy to około 4 godzin :)


P.S. Ile przelatała ta pompka?

Badyl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 20 lis 2009, 16:47
Lokalizacja: KLB

Post autor: Badyl » 14 lut 2011, 00:21

pełen szacun do całej pracy. <piwo> Andrzejau ja tez nie mam kanału a nawet garażu wszystkie wymiany na parkingu przed domem

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 24 mar 2011, 08:10

joandaw, bardzo dobre fotostory i opis ;-) Poradziłem sobie z wyciągnięciem jak i włożeniem pompy ;-)

<piwo>

Luken66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 09 sty 2007, 21:50
Lokalizacja: Korsze

Post autor: Luken66 » 10 maja 2011, 20:50

A moje pytanie jest następujące: czy taka operacja uda się w ABT?

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 13 maja 2011, 20:17

mi w ten sposob zeszlo 2 godz i auto moglo jechac w trase :mrgreen:

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 04 cze 2011, 19:39

witam jakie firmy najlepiej kupic pompa wody do audi 80 b4 1.9 tdi 1995 kombi ?? i czy ta może być http://allegro.pl/show_item.php?item=1606999674 i czy na allegro znajde..Prosze o wiad.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 04 cze 2011, 21:31

Tą co masz też może być tu masz jeszcze ;-)
http://allegro.pl/pompa-wody-audi-80-10 ... 14480.html
dobra uszczelka metalowo-gumowa

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 04 cze 2011, 21:45

dziekuje za pomoc a dlatego chce wymienic poniewaz mam luz i jak gasze auto to slychać skrzeczenie pasek wymieniłem klinowy wiec została tyko pompa mysle ze na ty skoncz sie.

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 04 cze 2011, 21:58

Najlepiej zrzuć pasek i pokręć ręką kołem od pompy czy to na pewno pompa ;-)
Potem żeby nie było że to nie to ;-)

martita8506
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50

Post autor: martita8506 » 04 cze 2011, 22:14

tak zrobiłem jak mowisz i mam luz na kole wiec to pompa .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl