[ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.
[ B4 1.9TDI 1Z ]Wymiana pompy wody bez zdejmowania rozrządu.
Witam padła mi pompa wody i pomyślałem że zrobię opis do jej wymiany
A więc tak żeby wymienić pompę wody bez zdejmowania paska rozrządu musimy wykręcić całą pompę wody to nam ułatwi wymianę przedniego korpusu pompy. Wykręcamy nakrętki mocujące przewody z wspomagania zrzucamy opaski i przewody mamy z głowy i odkręcamy dalej te śruby co przechodzą przez łapę i obudowę pompy jeszcze zostaje odkręcić śrubę z góry od pompy wspomagania żeby można było łapę zdjąć
I śruby pod pompą wtryskową imbus i odkręcamy razem z mocowaniem osłony górnej silnika śrubę 13 zostawiamy na potem żeby pompa nie spadła
Jeszcze jedna sprawa jak to będzie u Was to nie wiem ale miałem problem z wyciągnięciem tej śruby pod spodem pompy wtryskowej chwytała minimalnie o takie wybrzuszenie w pompie łeb tej śruby i nie szło jej wyciągnąć musiałem pilnikiem lekko zeszlifować żeby wyciągnąć śrubę
Teraz zdejmujemy osłonę dolną silnika można na samym początku jak kto woli i poluźniamy śruby przez które reguluje się naciąg paska. Niestety tą dolną nie umiałem odkręcić i fexa poszła w ruch łeb odciołem resztę wykręciłem. Jedna śruba jest pod łapą trzeba ja poluźnić żeby szło poruszać pompą wspomagania i można zdjąć pasek.
Podkładamy miskę pod pompę i odkręcamy opaski trzymające przewody chłodzenia 3 szt.
Ja resztę wody w zbiorniczku zostawiłem przewód tylko ścisnołem ale można całą zlać
Została nam mała śruba 10-tka która jest przykręcona do osłony rozrządu można ja prędzej wykręcić bo inaczej nie wyciągniemy całej pompy bo osłona nas nie puści.
Wykręcamy śrubę 13 z lewej u góry i zdejmujemy całą pompę wody.
Tutaj mamy wykręconą przyczynę wycieku płynu jak zakręciłem kołem od pompy to strasznie rzęzi i ciężko chodzi.
Bierzemy na stół i rozkręcamy pompę wody klucz 10 problemów z powykręcaniem śrubek nie było poszło gładko <ok> Nową zakupiłem firmy HEPU Germany. Porównanie starej z nową stara pompa ma inne łopatki plastikowe tak reszta bez zmian.
Przekręcamy koło ze starej pompy na nową czyścimy powierzchnię(w obudowie pompy tej drugiej części papier ścierny i odtłuścić czymś rozpuszczalnik, bezyna itp ) na której będzie dolegać nowa uszczelka z pompy. Przy okazji jak ktoś chce można wymienić termostat mamy go pod ręką Skręcamy razem dwie części oraz czyścimy jeszcze miejsce gdzie znajduje się oring który uszczelnia miejsce styku pompy wraz z blokiem silnika.
Idziemy do auta i czyścimy miejsce styku pompy z blokiem przed skręceniem.
Teraz robimy wszystko od końca do początku. Zakładamy pompę wkręcamy śrubę pierwsza ta u góry z lewej strony pompy na 13 klucz i już wisi potem łapa od wspomagania 2 śruby po środku i 1 na imbus u góry w raz z mocowaniem do osłony silnika. Przewody chłodzenia opaski dokręcamy, przykręcamy pompę od wspomagania śrubą u góry która wisi na łapie.Naciągamy pasek dokręcamy śruby 4szt. po kolei.Nie zapominamy o tej jednej śrubce co łączy pompę z obudową paska rozrządu. Zalewamy układ ja płyn przepuściłem przez szmatkę i wlałem z powrotem braki uzupełniłem.Auto rozgrzałem aż wentylator się włączył posprawdzałem czy gdzieś nie cieknie dolałem brak po odpowietrzeniu. Przykręciłem osłonę dolną silnika i SZYCHTA.
Czas około 5-7 godz. robiłem to sam i pierwszy raz jakoś poszło kolejność demontażu poszczególnych elementów może być różna zleży kto od czego zacznie.Klucze jakie są potrzebne imbus 6 albo 5 nie pamiętam klucze 13 ; 10 i 7 do opasek zaciskowych.
Miłej roboty z wymianą <ok> Powodzenia
A więc tak żeby wymienić pompę wody bez zdejmowania paska rozrządu musimy wykręcić całą pompę wody to nam ułatwi wymianę przedniego korpusu pompy. Wykręcamy nakrętki mocujące przewody z wspomagania zrzucamy opaski i przewody mamy z głowy i odkręcamy dalej te śruby co przechodzą przez łapę i obudowę pompy jeszcze zostaje odkręcić śrubę z góry od pompy wspomagania żeby można było łapę zdjąć
I śruby pod pompą wtryskową imbus i odkręcamy razem z mocowaniem osłony górnej silnika śrubę 13 zostawiamy na potem żeby pompa nie spadła
Jeszcze jedna sprawa jak to będzie u Was to nie wiem ale miałem problem z wyciągnięciem tej śruby pod spodem pompy wtryskowej chwytała minimalnie o takie wybrzuszenie w pompie łeb tej śruby i nie szło jej wyciągnąć musiałem pilnikiem lekko zeszlifować żeby wyciągnąć śrubę
Teraz zdejmujemy osłonę dolną silnika można na samym początku jak kto woli i poluźniamy śruby przez które reguluje się naciąg paska. Niestety tą dolną nie umiałem odkręcić i fexa poszła w ruch łeb odciołem resztę wykręciłem. Jedna śruba jest pod łapą trzeba ja poluźnić żeby szło poruszać pompą wspomagania i można zdjąć pasek.
Podkładamy miskę pod pompę i odkręcamy opaski trzymające przewody chłodzenia 3 szt.
Ja resztę wody w zbiorniczku zostawiłem przewód tylko ścisnołem ale można całą zlać
Została nam mała śruba 10-tka która jest przykręcona do osłony rozrządu można ja prędzej wykręcić bo inaczej nie wyciągniemy całej pompy bo osłona nas nie puści.
Wykręcamy śrubę 13 z lewej u góry i zdejmujemy całą pompę wody.
Tutaj mamy wykręconą przyczynę wycieku płynu jak zakręciłem kołem od pompy to strasznie rzęzi i ciężko chodzi.
Bierzemy na stół i rozkręcamy pompę wody klucz 10 problemów z powykręcaniem śrubek nie było poszło gładko <ok> Nową zakupiłem firmy HEPU Germany. Porównanie starej z nową stara pompa ma inne łopatki plastikowe tak reszta bez zmian.
Przekręcamy koło ze starej pompy na nową czyścimy powierzchnię(w obudowie pompy tej drugiej części papier ścierny i odtłuścić czymś rozpuszczalnik, bezyna itp ) na której będzie dolegać nowa uszczelka z pompy. Przy okazji jak ktoś chce można wymienić termostat mamy go pod ręką Skręcamy razem dwie części oraz czyścimy jeszcze miejsce gdzie znajduje się oring który uszczelnia miejsce styku pompy wraz z blokiem silnika.
Idziemy do auta i czyścimy miejsce styku pompy z blokiem przed skręceniem.
Teraz robimy wszystko od końca do początku. Zakładamy pompę wkręcamy śrubę pierwsza ta u góry z lewej strony pompy na 13 klucz i już wisi potem łapa od wspomagania 2 śruby po środku i 1 na imbus u góry w raz z mocowaniem do osłony silnika. Przewody chłodzenia opaski dokręcamy, przykręcamy pompę od wspomagania śrubą u góry która wisi na łapie.Naciągamy pasek dokręcamy śruby 4szt. po kolei.Nie zapominamy o tej jednej śrubce co łączy pompę z obudową paska rozrządu. Zalewamy układ ja płyn przepuściłem przez szmatkę i wlałem z powrotem braki uzupełniłem.Auto rozgrzałem aż wentylator się włączył posprawdzałem czy gdzieś nie cieknie dolałem brak po odpowietrzeniu. Przykręciłem osłonę dolną silnika i SZYCHTA.
Czas około 5-7 godz. robiłem to sam i pierwszy raz jakoś poszło kolejność demontażu poszczególnych elementów może być różna zleży kto od czego zacznie.Klucze jakie są potrzebne imbus 6 albo 5 nie pamiętam klucze 13 ; 10 i 7 do opasek zaciskowych.
Miłej roboty z wymianą <ok> Powodzenia
Ostatnio zmieniony 14 sty 2011, 16:55 przez joandaw, łącznie zmieniany 2 razy.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
joandaw, naprawdę świetna robota. Tylko nie mów, że tak odpicowałeś obudowę starej pompy <ok> :?: .
Jeśli tak to pełen szacun 8-) .
Ja tez mam do wymiany pompę i właśnie miałem dylemat związany z pompą wspomagania, ale widzę, że Ty poradziłeś sobie z tym bez większych problemów.
Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?:
Jeśli tak to pełen szacun 8-) .
Ja tez mam do wymiany pompę i właśnie miałem dylemat związany z pompą wspomagania, ale widzę, że Ty poradziłeś sobie z tym bez większych problemów.
Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?:
Obudowa raczej była czysta, firmę ma HEPU Germany za 91 zł Intercars mieli z Ruville całą no i droższa myślę że ta co mam też da rade Chciałem kupić z neta ale do tego przesyłka-nieopłacalne no i auto potrzebuje na co dzień ,kupiłem w sklepie nie mam czasu żeby czekać na paczkę.Patrique pisze: Jeszcze mam pytanie dotyczące producenta nowej pompy no i ceny :?:
[ Dodano: 2011-01-14, 16:12 ]
Może i szybciej ale trochę będzie gorsze dojście z odkręceniem tych śrubek co z kręcają całą pompę a niech się któraś ukręci to i tak całą będziesz wykręcał, jeszcze to trzeba wyczyścić a tak na stole wszystko bez problemu i nie trzeba się wk.....ć :evil: że mała miejsca itpkyjo pisze: Pewnie szybciej by zeszło rozrząd zrzucić i pompe zmienić ale jak kto woli
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Ja w sobote w takim silniku zmieniałem pompę wody też, ale w Golfie 3. Szkoda gadać, nie mam kanału, ciasno od strony prawego koła itp. Nie wiele myśląc zdjąłem calutki przód przez co miałem elegancki dostęp Sama pompa wyniosła mnie 71 zł no i zgrzewka leszka to 14 zł czas pracy to około 4 godzin
P.S. Ile przelatała ta pompka?
P.S. Ile przelatała ta pompka?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 146
- Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
- Lokalizacja: Zakrzówek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50
witam jakie firmy najlepiej kupic pompa wody do audi 80 b4 1.9 tdi 1995 kombi ?? i czy ta może być http://allegro.pl/show_item.php?item=1606999674 i czy na allegro znajde..Prosze o wiad.
Tą co masz też może być tu masz jeszcze
http://allegro.pl/pompa-wody-audi-80-10 ... 14480.html
dobra uszczelka metalowo-gumowa
http://allegro.pl/pompa-wody-audi-80-10 ... 14480.html
dobra uszczelka metalowo-gumowa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50