Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ADA] Przekładka skrzyni z A4 1.8t do B4 1.6 ADA 101KM

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

[B4 ADA] Przekładka skrzyni z A4 1.8t do B4 1.6 ADA 101KM

Post autor: LOQ » 14 sty 2011, 22:05

Witam. Moja skrzynia zaczęła mieć luzy i stuka trochę przy zmianie biegów. Poza tym jest strasznie krótka - przy 130km/h mam 4tys obr. co jest strasznie meczące na autostradzie. Mam okazję kupić tanio skrzynie od A4 1.8t w świetnym stanie. Proszę o informację czy będzie możliwa taka przekładka i co czeka mnie po drodze. Podobno trzeba przerabiać lekko mocowanie przegubów wewnętrznych czy coś w tym rodzaju. Obecnie mam nowe kpl. sprzęgło - pytanie, czy będzie mogło zostać.

deusx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 21 paź 2010, 23:23

Post autor: deusx » 15 sty 2011, 20:41

A nie taniej i łatwiej będzie poszukać długiej skrzyni ? caa np ? Na allegro z tydzień temu widziałem co najmniej 3 długie skrzynie.

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 16 sty 2011, 21:25

Na jakiejś super długiej skrzyni też mi nie zależy, bo ten motor może mieć problemy. Mam okazję kupić w super stanie skrzynię od a4 1.8t która już jest dłuższa i to za 250zł. Proszę o info czy to się da zrobić bez jakiegoś tragicznego rzeźbienia. Tokarkę do metalu mam więc coś lekko podtoczyć itp. będę mógł. Proszę o info czy ktoś się już bawił tak.

bronektatar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2008, 23:56

Post autor: bronektatar » 16 paź 2011, 21:42

Witam przepraszam że odgrzebuję temat ale mam pytanie jak wyszło z tą wymianą skrzyni bo mam podobny problem skrzynia się kończy i chciałbym dłuższą włożyć?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 17 paź 2011, 12:30

Miałem swego czasu w swojej niuni silnik ADA (omyłkowo kupiłem bo ADA i ABK bez osprzętu i sprawdzenia numerów są identyczne). Ta moja ADA chodziła na skrzyni z B3 o oznaczeniu AKM (z silnika 1.8 JN) i były rzeczywiście długie biegi. Na mieście góra 3 dało się włączyć. 2 i 3 po mieście, 4 na jakieś tam dłuższe proste po mieście żeby silnik odciążyć ale 5 to tylko autostrada. Tylko, że należy pamiętać, że długa skrzynia strasznie obciąża silnik i rośnie spalanie czego sam doświadczyłem.
Doskonale do ADA pasuje CCF. Kiedy zamieniłem AKM na CCF przy 2400-2500 RPM miałem około 100 KM/h.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2011-10-17, 12:38 ]
P.S. Musisz sprawdzić przełożenie wałka głównego i poszczególnych biegów. Znajdziesz to w Audi Centrum. Po drugie musisz znaleźć oznaczenie tej skrzyni z A4 i na necie znaleźć przełożenia. Później porównać i pogłówkować.
Jeżeli chodzi o przeguby to te skrzynie są w pełni wymienne (chodzi o model B5). Mają już duże przeguby (w B3 są małe i trzeba wymieniać zabieraki). Co do sprzęgła... powinno pasować. Różnice w sprzęgle polegają wydaje mi się wyłącznie w średnicy (mocniejsze silniki potrzebują większej powierzchni ciernej dlatego są droższe i większe. No i sprężyny stabilizacyjne ale to nie jest problem montażowy).

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 17 paź 2011, 15:46

Hmm.. AKM jest rzeczywiście długi :-P
Ostatnio na prostym odcinku przetestowałem poszczególne biegi
III - około 4700rpm > 110km/h
IV - 4000rpm > 140km/h
V - bałem się już więcej jechać, ale powiem wam, że czuć było spory luz pod pedałem gazu. No i mocniejsze naciśnięcie powodowało, że czuć jak auto idzie.
Ogólnie skrzynia jest ok. Ale tak jak wspomniał Francis1982, po mieście nie warto wrzucać czwórki bo tylko zamęczymy panewki <ok> .
AKM byłoby chyba dobre ale tylko w spasowaniu z silnikiem 1.6 SB albo 1.9td 75-90KM. Czyli z czymś co ma optymalny dla tej skrzyni moment obrotowy.

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 25 paź 2011, 15:12

Porzuciłem temat na jakiś czas ale ostatnio przez przypadek wpadłem na allegro na skrzynię od A4 B7 1.6 z 2007r za 250zł :mrgreen: Szybciutko obczaiłem na youtube jak to jeździ i wychodzi na to, że 1 i 2 są identyczne, 3 troszkę dłuższa a 4 i 5 już wydają się być fajne. O takie coś mi właśnie chodzi. Oryginalna skrzynia w ADA jest tragiczna w trasie. Spalanie u mnie jest identyczne w mieście i w trasie i wynosi 10,5 - 11 l lpg. Jestem zdania, że duże spalanie w trasie jest spowodowane wysokimi obrotami. Przy 130km/h mam 4tyś obr. Aż się prosi o 6 bieg. Na pierwszy rzut oka skrzynie wyglądają identycznie.

Mam pytanko. Z czego się składa cały mechanizm lewarka od skrzyni i czy da się to wymienić na nowe np z ASO, żeby zmienianie biegów chodziło jak w nowym samochodzie?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 paź 2011, 16:52

Podejrzewam, że chodzi ci o wybierak? Akurat mam coś takiego z B3 w super stanie. Zrobię fotkę i po numerach dojdziemy co i jak.

[ Dodano: 2011-10-28, 14:58 ]
893 711 613 taki numer tej części. Sprawdzałem i ten wybierak powinien pasować. Sprawdzałem z Audi 80 B3 rok 89 z silnikiem benzynowym. Tak więc mam coś takiego.

[ Dodano: 2011-10-28, 15:02 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
LOQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 07 paź 2008, 14:30
Lokalizacja: Głogów

Post autor: LOQ » 30 paź 2011, 23:38

Chodzi mi bardziej o mechanizm trzymający lewarek aby nie był on taki luźny. Jak się już zdecyduję na wymianę skrzyni to chciałbym kupić ten element nowy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2011, 01:09

Budowa jest dosyć prosta a zazwyczaj wyrabia się ta "kula" przez którą przechodzi drążek pod tunel, dalej jest łącznik między drążkiem a skrzynią. Przy drążku jest na tulejce a przy skrzyni nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl