[B4 ADA] Przekładka skrzyni z A4 1.8t do B4 1.6 ADA 101KM
[B4 ADA] Przekładka skrzyni z A4 1.8t do B4 1.6 ADA 101KM
Witam. Moja skrzynia zaczęła mieć luzy i stuka trochę przy zmianie biegów. Poza tym jest strasznie krótka - przy 130km/h mam 4tys obr. co jest strasznie meczące na autostradzie. Mam okazję kupić tanio skrzynie od A4 1.8t w świetnym stanie. Proszę o informację czy będzie możliwa taka przekładka i co czeka mnie po drodze. Podobno trzeba przerabiać lekko mocowanie przegubów wewnętrznych czy coś w tym rodzaju. Obecnie mam nowe kpl. sprzęgło - pytanie, czy będzie mogło zostać.
Na jakiejś super długiej skrzyni też mi nie zależy, bo ten motor może mieć problemy. Mam okazję kupić w super stanie skrzynię od a4 1.8t która już jest dłuższa i to za 250zł. Proszę o info czy to się da zrobić bez jakiegoś tragicznego rzeźbienia. Tokarkę do metalu mam więc coś lekko podtoczyć itp. będę mógł. Proszę o info czy ktoś się już bawił tak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 sie 2008, 23:56
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Miałem swego czasu w swojej niuni silnik ADA (omyłkowo kupiłem bo ADA i ABK bez osprzętu i sprawdzenia numerów są identyczne). Ta moja ADA chodziła na skrzyni z B3 o oznaczeniu AKM (z silnika 1.8 JN) i były rzeczywiście długie biegi. Na mieście góra 3 dało się włączyć. 2 i 3 po mieście, 4 na jakieś tam dłuższe proste po mieście żeby silnik odciążyć ale 5 to tylko autostrada. Tylko, że należy pamiętać, że długa skrzynia strasznie obciąża silnik i rośnie spalanie czego sam doświadczyłem.
Doskonale do ADA pasuje CCF. Kiedy zamieniłem AKM na CCF przy 2400-2500 RPM miałem około 100 KM/h.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-10-17, 12:38 ]
P.S. Musisz sprawdzić przełożenie wałka głównego i poszczególnych biegów. Znajdziesz to w Audi Centrum. Po drugie musisz znaleźć oznaczenie tej skrzyni z A4 i na necie znaleźć przełożenia. Później porównać i pogłówkować.
Jeżeli chodzi o przeguby to te skrzynie są w pełni wymienne (chodzi o model B5). Mają już duże przeguby (w B3 są małe i trzeba wymieniać zabieraki). Co do sprzęgła... powinno pasować. Różnice w sprzęgle polegają wydaje mi się wyłącznie w średnicy (mocniejsze silniki potrzebują większej powierzchni ciernej dlatego są droższe i większe. No i sprężyny stabilizacyjne ale to nie jest problem montażowy).
Doskonale do ADA pasuje CCF. Kiedy zamieniłem AKM na CCF przy 2400-2500 RPM miałem około 100 KM/h.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-10-17, 12:38 ]
P.S. Musisz sprawdzić przełożenie wałka głównego i poszczególnych biegów. Znajdziesz to w Audi Centrum. Po drugie musisz znaleźć oznaczenie tej skrzyni z A4 i na necie znaleźć przełożenia. Później porównać i pogłówkować.
Jeżeli chodzi o przeguby to te skrzynie są w pełni wymienne (chodzi o model B5). Mają już duże przeguby (w B3 są małe i trzeba wymieniać zabieraki). Co do sprzęgła... powinno pasować. Różnice w sprzęgle polegają wydaje mi się wyłącznie w średnicy (mocniejsze silniki potrzebują większej powierzchni ciernej dlatego są droższe i większe. No i sprężyny stabilizacyjne ale to nie jest problem montażowy).
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Hmm.. AKM jest rzeczywiście długi
Ostatnio na prostym odcinku przetestowałem poszczególne biegi
III - około 4700rpm > 110km/h
IV - 4000rpm > 140km/h
V - bałem się już więcej jechać, ale powiem wam, że czuć było spory luz pod pedałem gazu. No i mocniejsze naciśnięcie powodowało, że czuć jak auto idzie.
Ogólnie skrzynia jest ok. Ale tak jak wspomniał Francis1982, po mieście nie warto wrzucać czwórki bo tylko zamęczymy panewki <ok> .
AKM byłoby chyba dobre ale tylko w spasowaniu z silnikiem 1.6 SB albo 1.9td 75-90KM. Czyli z czymś co ma optymalny dla tej skrzyni moment obrotowy.
Ostatnio na prostym odcinku przetestowałem poszczególne biegi
III - około 4700rpm > 110km/h
IV - 4000rpm > 140km/h
V - bałem się już więcej jechać, ale powiem wam, że czuć było spory luz pod pedałem gazu. No i mocniejsze naciśnięcie powodowało, że czuć jak auto idzie.
Ogólnie skrzynia jest ok. Ale tak jak wspomniał Francis1982, po mieście nie warto wrzucać czwórki bo tylko zamęczymy panewki <ok> .
AKM byłoby chyba dobre ale tylko w spasowaniu z silnikiem 1.6 SB albo 1.9td 75-90KM. Czyli z czymś co ma optymalny dla tej skrzyni moment obrotowy.
Porzuciłem temat na jakiś czas ale ostatnio przez przypadek wpadłem na allegro na skrzynię od A4 B7 1.6 z 2007r za 250zł :mrgreen: Szybciutko obczaiłem na youtube jak to jeździ i wychodzi na to, że 1 i 2 są identyczne, 3 troszkę dłuższa a 4 i 5 już wydają się być fajne. O takie coś mi właśnie chodzi. Oryginalna skrzynia w ADA jest tragiczna w trasie. Spalanie u mnie jest identyczne w mieście i w trasie i wynosi 10,5 - 11 l lpg. Jestem zdania, że duże spalanie w trasie jest spowodowane wysokimi obrotami. Przy 130km/h mam 4tyś obr. Aż się prosi o 6 bieg. Na pierwszy rzut oka skrzynie wyglądają identycznie.
Mam pytanko. Z czego się składa cały mechanizm lewarka od skrzyni i czy da się to wymienić na nowe np z ASO, żeby zmienianie biegów chodziło jak w nowym samochodzie?
Mam pytanko. Z czego się składa cały mechanizm lewarka od skrzyni i czy da się to wymienić na nowe np z ASO, żeby zmienianie biegów chodziło jak w nowym samochodzie?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Podejrzewam, że chodzi ci o wybierak? Akurat mam coś takiego z B3 w super stanie. Zrobię fotkę i po numerach dojdziemy co i jak.
[ Dodano: 2011-10-28, 14:58 ]
893 711 613 taki numer tej części. Sprawdzałem i ten wybierak powinien pasować. Sprawdzałem z Audi 80 B3 rok 89 z silnikiem benzynowym. Tak więc mam coś takiego.
[ Dodano: 2011-10-28, 15:02 ]
[ Dodano: 2011-10-28, 14:58 ]
893 711 613 taki numer tej części. Sprawdzałem i ten wybierak powinien pasować. Sprawdzałem z Audi 80 B3 rok 89 z silnikiem benzynowym. Tak więc mam coś takiego.
[ Dodano: 2011-10-28, 15:02 ]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków