Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi] Słaby TDi

szymonpl1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 lip 2007, 22:43

Post autor: szymonpl1 » 29 lip 2007, 11:43

Witam!
Mam podobna sytulacje , bylem na kompie i nic nie wykazal oprocz bledu nachylenia kata wtrysku oile dobrze zapamietalem . Czy to moze byc przyczyna slabej turbiny?, Moc turbiny zmierzono ijest slaba zarowno jak na kompie i na zagarze pokazuje tyle samo , pracoenik servisu powiedzial ze nie moze byc uszkodzony czujnik N75 bo to samo jest na obu i nie widac uszkodzen w przewodach. Zauwazylem ze przy tych 2 czujnikach cos jakby syczalo czy cos takiego kumpel mowi ze to silniczek tak pracuje czy to normalne ?

szymonpl1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 12 lip 2007, 22:43

Post autor: szymonpl1 » 06 sie 2007, 20:23

Znalazlem dziure w przewodzie od turbiny u dolu, dlalem 2 opaski i przewod jest jak nowy . Odrazu przeczyscilem turbnke . czy te ciegno co tak pisza wszyscy ze powino w reku chodzic - to znaczy lekko czy ciezko ? bo umnie to troche trzeba sie przylozyc zeby chocjaz troche pociagnac je a przy rozebranej turbince chodzi ok , podobno temu ciezko bo przewod cisnieniowy trzyma go . Mam prozbe do kolegow , potrzebuje zdjecia lub opisu przewodow cisnieniowych tych co znajduja sie po lewej stronie nad kolu miedzy innymi N75 jest tam , mam jeden wtyk na tym waskim pierwszym co idzie do gory nie podlaczony i brakuje przewodu a na zdjeciu na piewrwszym poscie jest przewod , cos umnie brakuje albo moze jest zle podlaczone bo dalej jest slabe cisnienie .

Awatar użytkownika
marcinz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 05 wrz 2007, 17:53
Lokalizacja: gostyn wlkp

Post autor: marcinz » 29 wrz 2007, 18:55

czy zawor n75 powinien pstrykac jak oszalaly na pracujacym silniku

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 29 wrz 2007, 19:25

Normalnie nie powinien, ale jak miałem walnięty u siebie to cykał. Jak założyłem nowy to też czasem cykał, ale silnik ciągnął po wymianie jak trzeba.

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 15 sty 2011, 13:08

Witam,odkopuje dosc leciwy post ale nie chciałem zakładac nowego tematu.
Sporo jest na forum wzmianek o popalonych (najczesciej przez kwas z aku) przewodach podcisnienia biegnacych pod akumulatorem.Ja mam ten sam problem,z tym ze :
rczopik2 pisze:Sprawdz przewody nadciśnienia ( w 1Z sterowanie turbiną jest nadciśnieniem) biegnace pod akumulatorem.
Jeden z nich biegnie do komp. sterującego.
U mnie oba te przewody były przepalone i komp nie dostawał wogóle sygnału ciśnienia jekie jest na kolektorze ssącym.
Jeżeli bedą przerwane oraz je połączysz i nie zauwarzysz zmiany to je połącz odwrotnie.
nie moge ich połaczyc poniewaz cieniutki przewod idacy od intercoolera,wchodzacy pod akumulator jest przepalony i nie ma "drugiego konca",to znaczy konczy sie pod akumulatorem i tyle.Nie mam pojecia z czym go połaczyc.Z tego co wyczytałem,i o ile dobrze zrozumiałem to ten przewod od IC ma isc do mapsensora.W moim 1Z na pierburgu mapsensor jest przy kompie,i własnie tam ma "isc" ten przewodzik.
Drugi przewod nadcisnienia przechodzacy pod akumulatorem łaczy zawor n18 z serwem. I tu kolejne moje pytanie ,czy to jest dobrze połaczone...? Przewod ten chyb nie jest oryginalny i mysle ze rowniez był przepalony,tylko po prostu ktos go kiedys wymienił.Oto schemat połaczen n18 z EGR i serwem (taki z painta ale mysle ze czytelny haha <ok>
http://img684.imageshack.us/i/pierburg.jpg
Ogolnie moj problem polega na tym,za mam objawy typowe dla padnietego n75,czyli np przy 120 km/h auto nie przyspiesza,puszczam wtedy pedał gaz na chwile,dusze w podłoge spowrotem i dalej jest ok,do 130km/h ,robie to samo,jest ok do 140km/h a maksymalna predkosc to 165km/h....
Chciałbym najpierw doprowadzic do porzadku te przewody nadcisnien i dopiero zrobic "bajpas" n75 i ewentualnie go wymienic...
Ostatnio zmieniony 15 sty 2011, 13:18 przez meksykanineg, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 sty 2011, 13:12

proszę bardzo zdjęcia <ok>zresztą użyj szukajki bo n75 to temat morze <ok>

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 15 sty 2011, 13:28

No własnie te fotki z forum niezabardzo mnie ratuja bo ja mam to wszystko troche inaczej ...
Przy puszce filtra powietrza nie mam tego ATM-a tylko sam zawor n18 do EGR-a,i wszystkie przewody od niego sa czarne.Auto jest z 1995 roku,1Z na przepływce Pierburga.
Połaczenia przewodow do n75 sa mi znane i z tym nie mam problemu.
Chodzi mi bardziej czy n18 wsposob prawidłowy połaczony jest z EGR-em ,puszka filtra powietrza i serwem (rysunek w pierwszym poscie)
a najbardziej interesuje mnie dokad konkretnie fizycznie idzie cienki przewod nacisnienia idacy z intercoolera. ( u mnie ewidentnie konczy sie pod akumulatorem )

[ Dodano: 2011-01-15, 13:37 ]
Pomyliłem pojecia...
ATM to własnie n18...,
Zrobie fotke jak towyglada u mnie przy puszce filtra powietrza ,bedzie jasniej...

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 15 sty 2011, 13:41

o właśnie daj fotkę ja mam też pierburga to coś wymyślimy ;-)p.s. skontaktuj się z muniorem on jest od ciebie z Lubartowa i napewno temat ogarnie <ok> albo dawaj do mnie ;-) ja tam mam całkiem odłączony n18 i zatkany EGR <ok>

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 15 sty 2011, 14:03

meksykanineg, właśnie jak masz zaślepiony EGR to N18 nie spełnia żadnej roli ;-)

Awatar użytkownika
darecki2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
Lokalizacja: LCH

Post autor: darecki2010 » 15 sty 2011, 14:11

meksykanineg pisze:najbardziej interesuje mnie dokad konkretnie fizycznie idzie cienki przewod nacisnienia idacy z intercoolera. ( u mnie ewidentnie konczy sie pod akumulatorem )
ten przewód idzie do ECU czyli komputera który jest pod schowkiem na miejscu pasażera

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 15 sty 2011, 15:22

Fotki n18 przy filtrze
(zczaiłem w koncu ze na fotce drugiej ,ktora zapodał gibaj ATM czyli n18 z lewej oraz z prawej n75 ,a u mnie n75 jest oczywiscie przy dolocie powietrza z filtra do turbo...

http://img9.imageshack.us/img9/5447/sdc13686.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/106/sdc13687.jpg


Pytanie : czy u mnie jest to dobrze połaczone ?

darecki2010 pisze:ten przewód idzie do ECU czyli komputera który jest pod schowkiem na miejscu pasażera
Ok,a konkretnie w ktorym miejscu w scianie grodziowej wchodzi on do kabiny ? Tak jak pisałemwyzej wogole nie moge zlokalizowac jego drugiej czesci.No chyba ze dostałbym sie do sterownika (komputera ) pod schowkiem i stamtad lokalizował jego drugi koniec.
Napiszcie mi jeszcze jesli ktos moze ,jakie moga byc objawy "niepodłaczonego" prfzewodu nadcisnienia od ic do komputera...,bo jak rozumiem na tej zasadzie mierzone jest cisnienie w dolocie...?

[ Dodano: 2011-01-15, 15:30 ]
gibaj pisze:p.s. skontaktuj się z muniorem on jest od ciebie z Lubartowa i napewno temat ogarnie
Juz od jakiegos czasu przegladam forum audi,i kojaze kolege muniora,człowiek dobrze ogarnia temat <ok> ,ale nie chciałbym zawracac głowy za bardzo,wiadomo,kazdy ma swoje sprawy .
Niki20 pisze:właśnie jak masz zaślepiony EGR to N18 nie spełnia żadnej roli
wiem wiem,z tym ze ja EGR-a nie mam zaslepionego i tak sobie pomyslałem niechby te przewody były poupinane jak trzeba ;-)

Awatar użytkownika
darecki2010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
Lokalizacja: LCH

Post autor: darecki2010 » 15 sty 2011, 16:50

meksykanineg pisze:jak rozumiem na tej zasadzie mierzone jest cisnienie w dolocie
dokładnie.


odkręć pod schowkiem pokrywę zaledwie 4 śrubki i tam widac komputer i koniec tego wężyka co idzie od IC
odepnij go i sprawdz czy jest szczelny

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sty 2011, 17:39

meksykanineg pisze:Juz od jakiegos czasu przegladam forum audi,i kojaze kolege muniora
Witam kolegę z miasta :mrgreen: Jak nie ogarnąłeś tematu ,to wpadnij kiedyś .Z czasem krucho na tygodniu ,bo do 17 tej praca ,ale w którąś sobotę możesz wpaść ;-) Gdybyś nie miał podłączonego tego węzyka od ic do kompa ,to auto by jeżdziło podobnie jak 1,9 D ,czyli jak by chciało a nie mogło.N75 też mam ;-)

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 15 sty 2011, 22:28

Witam witam Ziomala <ok> <ok> <ok> ,kiedys napewno sie stykniemy ;-)
U mnie takze wiecznie krucho z czasem no ale tak to jest ...
MUNIOR pisze:Gdybyś nie miał podłączonego tego węzyka od ic do kompa ,to auto by jeżdziło podobnie jak 1,9 D ,czyli jak by chciało a nie mogło
Ten wezyk na 100 % nie jest połaczony z kompem,bo on ewidentnie konczy sie pod akumulatorem,jest upalony,i nie moge zlokalizowac jego dalszej czesci (jak juz w tej chwili mi wiadomo ) idacej do kompa.

Obrazek

Co do zwawosci auta to nigdy nie wymagałem i nie liczyłem ze jest to demon przyspieszenia i predkosci.Przyznam ze nie jezdziłem innym TDi B4 90 koni,moge jedynie porownac do np A3 1.9 TDi 90 KM albo A4 1.9 TDi 110, ...
No i faktycznie co do tego drugiego to moj TDi-k nie ma najmniejszego polotu,ale to w koncu 20 koni :roll: ,i mysle ze jak na 15-sto letnie TDi z moca wyjsciowa fabryki 90 koni to nie jest zle.Pisze to patrzac w :roll: miare obiektywnie,bo wczesniej miałem opla,fakt w benzynie ,150 koni, a na codzien w pracy jezdze Volvo 500 koni,i tej mocy ciagle brakuje haha <ok>
Jedyne do czego mam własnie zastrzezenia to objawy typowe do padnietego n75.
Ale teraz MUNIOR, skoro piszesz ze bez połaczenia IC z kompem tymze wezykiem TDi bedzie zasuwac jak TD to jak najszybciej połacze ten wezyk do kompa. Moze faktycznie za mało wymagałem od Diesla 90 KM <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sty 2011, 22:48

meksykanineg pisze:Co do zwawosci auta to nigdy nie wymagałem i nie liczyłem ze jest to demon przyspieszenia i predkosci.
Demon to to może nie jest ,ale przy 'drobnych modyfikacjach mapek wtrysku w kompie i zmianie wtrysków od np.AFN a ,nieżle ciągnie i ma spokojnie te 110 kucyków ,a nie rzadko sporo więcej ;-) Ja mogę z tym A3 110 KM spokojnie startować i raczej w tyle nie zostanę :mrgreen:
meksykanineg pisze:Jedyne do czego mam własnie zastrzezenia to objawy typowe do padnietego n75.
Bajpas w 5 minut potwierdzi to czy jest padnięty,jakby co to mam nówkę raz założoną i używany ale 100%ok
meksykanineg pisze:skoro piszesz ze bez połaczenia IC z kompem tymze wezykiem TDi bedzie zasuwac jak TD
Pisałem że jak zwykłe D ,TD całkiem dobrze się zbieraja a lekko zmodzone objadą nie jedno chore (zdrowe również ) tdi ;-) .Podłacz ten wężyk i niech twój zamulony zetor śmiga normalnie ;-)
Ostatnio zmieniony 15 sty 2011, 23:04 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl