[b4 1.9 tdi] Słaby TDi
Witam!
Mam podobna sytulacje , bylem na kompie i nic nie wykazal oprocz bledu nachylenia kata wtrysku oile dobrze zapamietalem . Czy to moze byc przyczyna slabej turbiny?, Moc turbiny zmierzono ijest slaba zarowno jak na kompie i na zagarze pokazuje tyle samo , pracoenik servisu powiedzial ze nie moze byc uszkodzony czujnik N75 bo to samo jest na obu i nie widac uszkodzen w przewodach. Zauwazylem ze przy tych 2 czujnikach cos jakby syczalo czy cos takiego kumpel mowi ze to silniczek tak pracuje czy to normalne ?
Mam podobna sytulacje , bylem na kompie i nic nie wykazal oprocz bledu nachylenia kata wtrysku oile dobrze zapamietalem . Czy to moze byc przyczyna slabej turbiny?, Moc turbiny zmierzono ijest slaba zarowno jak na kompie i na zagarze pokazuje tyle samo , pracoenik servisu powiedzial ze nie moze byc uszkodzony czujnik N75 bo to samo jest na obu i nie widac uszkodzen w przewodach. Zauwazylem ze przy tych 2 czujnikach cos jakby syczalo czy cos takiego kumpel mowi ze to silniczek tak pracuje czy to normalne ?
Znalazlem dziure w przewodzie od turbiny u dolu, dlalem 2 opaski i przewod jest jak nowy . Odrazu przeczyscilem turbnke . czy te ciegno co tak pisza wszyscy ze powino w reku chodzic - to znaczy lekko czy ciezko ? bo umnie to troche trzeba sie przylozyc zeby chocjaz troche pociagnac je a przy rozebranej turbince chodzi ok , podobno temu ciezko bo przewod cisnieniowy trzyma go . Mam prozbe do kolegow , potrzebuje zdjecia lub opisu przewodow cisnieniowych tych co znajduja sie po lewej stronie nad kolu miedzy innymi N75 jest tam , mam jeden wtyk na tym waskim pierwszym co idzie do gory nie podlaczony i brakuje przewodu a na zdjeciu na piewrwszym poscie jest przewod , cos umnie brakuje albo moze jest zle podlaczone bo dalej jest slabe cisnienie .
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
Witam,odkopuje dosc leciwy post ale nie chciałem zakładac nowego tematu.
Sporo jest na forum wzmianek o popalonych (najczesciej przez kwas z aku) przewodach podcisnienia biegnacych pod akumulatorem.Ja mam ten sam problem,z tym ze :
Drugi przewod nadcisnienia przechodzacy pod akumulatorem łaczy zawor n18 z serwem. I tu kolejne moje pytanie ,czy to jest dobrze połaczone...? Przewod ten chyb nie jest oryginalny i mysle ze rowniez był przepalony,tylko po prostu ktos go kiedys wymienił.Oto schemat połaczen n18 z EGR i serwem (taki z painta ale mysle ze czytelny haha <ok>
http://img684.imageshack.us/i/pierburg.jpg
Ogolnie moj problem polega na tym,za mam objawy typowe dla padnietego n75,czyli np przy 120 km/h auto nie przyspiesza,puszczam wtedy pedał gaz na chwile,dusze w podłoge spowrotem i dalej jest ok,do 130km/h ,robie to samo,jest ok do 140km/h a maksymalna predkosc to 165km/h....
Chciałbym najpierw doprowadzic do porzadku te przewody nadcisnien i dopiero zrobic "bajpas" n75 i ewentualnie go wymienic...
Sporo jest na forum wzmianek o popalonych (najczesciej przez kwas z aku) przewodach podcisnienia biegnacych pod akumulatorem.Ja mam ten sam problem,z tym ze :
nie moge ich połaczyc poniewaz cieniutki przewod idacy od intercoolera,wchodzacy pod akumulator jest przepalony i nie ma "drugiego konca",to znaczy konczy sie pod akumulatorem i tyle.Nie mam pojecia z czym go połaczyc.Z tego co wyczytałem,i o ile dobrze zrozumiałem to ten przewod od IC ma isc do mapsensora.W moim 1Z na pierburgu mapsensor jest przy kompie,i własnie tam ma "isc" ten przewodzik.rczopik2 pisze:Sprawdz przewody nadciśnienia ( w 1Z sterowanie turbiną jest nadciśnieniem) biegnace pod akumulatorem.
Jeden z nich biegnie do komp. sterującego.
U mnie oba te przewody były przepalone i komp nie dostawał wogóle sygnału ciśnienia jekie jest na kolektorze ssącym.
Jeżeli bedą przerwane oraz je połączysz i nie zauwarzysz zmiany to je połącz odwrotnie.
Drugi przewod nadcisnienia przechodzacy pod akumulatorem łaczy zawor n18 z serwem. I tu kolejne moje pytanie ,czy to jest dobrze połaczone...? Przewod ten chyb nie jest oryginalny i mysle ze rowniez był przepalony,tylko po prostu ktos go kiedys wymienił.Oto schemat połaczen n18 z EGR i serwem (taki z painta ale mysle ze czytelny haha <ok>
http://img684.imageshack.us/i/pierburg.jpg
Ogolnie moj problem polega na tym,za mam objawy typowe dla padnietego n75,czyli np przy 120 km/h auto nie przyspiesza,puszczam wtedy pedał gaz na chwile,dusze w podłoge spowrotem i dalej jest ok,do 130km/h ,robie to samo,jest ok do 140km/h a maksymalna predkosc to 165km/h....
Chciałbym najpierw doprowadzic do porzadku te przewody nadcisnien i dopiero zrobic "bajpas" n75 i ewentualnie go wymienic...
Ostatnio zmieniony 15 sty 2011, 13:18 przez meksykanineg, łącznie zmieniany 1 raz.
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
No własnie te fotki z forum niezabardzo mnie ratuja bo ja mam to wszystko troche inaczej ...
Przy puszce filtra powietrza nie mam tego ATM-a tylko sam zawor n18 do EGR-a,i wszystkie przewody od niego sa czarne.Auto jest z 1995 roku,1Z na przepływce Pierburga.
Połaczenia przewodow do n75 sa mi znane i z tym nie mam problemu.
Chodzi mi bardziej czy n18 wsposob prawidłowy połaczony jest z EGR-em ,puszka filtra powietrza i serwem (rysunek w pierwszym poscie)
a najbardziej interesuje mnie dokad konkretnie fizycznie idzie cienki przewod nacisnienia idacy z intercoolera. ( u mnie ewidentnie konczy sie pod akumulatorem )
[ Dodano: 2011-01-15, 13:37 ]
Pomyliłem pojecia...
ATM to własnie n18...,
Zrobie fotke jak towyglada u mnie przy puszce filtra powietrza ,bedzie jasniej...
Przy puszce filtra powietrza nie mam tego ATM-a tylko sam zawor n18 do EGR-a,i wszystkie przewody od niego sa czarne.Auto jest z 1995 roku,1Z na przepływce Pierburga.
Połaczenia przewodow do n75 sa mi znane i z tym nie mam problemu.
Chodzi mi bardziej czy n18 wsposob prawidłowy połaczony jest z EGR-em ,puszka filtra powietrza i serwem (rysunek w pierwszym poscie)
a najbardziej interesuje mnie dokad konkretnie fizycznie idzie cienki przewod nacisnienia idacy z intercoolera. ( u mnie ewidentnie konczy sie pod akumulatorem )
[ Dodano: 2011-01-15, 13:37 ]
Pomyliłem pojecia...
ATM to własnie n18...,
Zrobie fotke jak towyglada u mnie przy puszce filtra powietrza ,bedzie jasniej...
- darecki2010
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
- Lokalizacja: LCH
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
Fotki n18 przy filtrze
(zczaiłem w koncu ze na fotce drugiej ,ktora zapodał gibaj ATM czyli n18 z lewej oraz z prawej n75 ,a u mnie n75 jest oczywiscie przy dolocie powietrza z filtra do turbo...
http://img9.imageshack.us/img9/5447/sdc13686.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/106/sdc13687.jpg
Pytanie : czy u mnie jest to dobrze połaczone ?
Napiszcie mi jeszcze jesli ktos moze ,jakie moga byc objawy "niepodłaczonego" prfzewodu nadcisnienia od ic do komputera...,bo jak rozumiem na tej zasadzie mierzone jest cisnienie w dolocie...?
[ Dodano: 2011-01-15, 15:30 ]
(zczaiłem w koncu ze na fotce drugiej ,ktora zapodał gibaj ATM czyli n18 z lewej oraz z prawej n75 ,a u mnie n75 jest oczywiscie przy dolocie powietrza z filtra do turbo...
http://img9.imageshack.us/img9/5447/sdc13686.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/106/sdc13687.jpg
Pytanie : czy u mnie jest to dobrze połaczone ?
Ok,a konkretnie w ktorym miejscu w scianie grodziowej wchodzi on do kabiny ? Tak jak pisałemwyzej wogole nie moge zlokalizowac jego drugiej czesci.No chyba ze dostałbym sie do sterownika (komputera ) pod schowkiem i stamtad lokalizował jego drugi koniec.darecki2010 pisze:ten przewód idzie do ECU czyli komputera który jest pod schowkiem na miejscu pasażera
Napiszcie mi jeszcze jesli ktos moze ,jakie moga byc objawy "niepodłaczonego" prfzewodu nadcisnienia od ic do komputera...,bo jak rozumiem na tej zasadzie mierzone jest cisnienie w dolocie...?
[ Dodano: 2011-01-15, 15:30 ]
Juz od jakiegos czasu przegladam forum audi,i kojaze kolege muniora,człowiek dobrze ogarnia temat <ok> ,ale nie chciałbym zawracac głowy za bardzo,wiadomo,kazdy ma swoje sprawy .gibaj pisze:p.s. skontaktuj się z muniorem on jest od ciebie z Lubartowa i napewno temat ogarnie
wiem wiem,z tym ze ja EGR-a nie mam zaslepionego i tak sobie pomyslałem niechby te przewody były poupinane jak trzebaNiki20 pisze:właśnie jak masz zaślepiony EGR to N18 nie spełnia żadnej roli
- darecki2010
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 paź 2010, 11:41
- Lokalizacja: LCH
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Witam kolegę z miasta :mrgreen: Jak nie ogarnąłeś tematu ,to wpadnij kiedyś .Z czasem krucho na tygodniu ,bo do 17 tej praca ,ale w którąś sobotę możesz wpaść Gdybyś nie miał podłączonego tego węzyka od ic do kompa ,to auto by jeżdziło podobnie jak 1,9 D ,czyli jak by chciało a nie mogło.N75 też mammeksykanineg pisze:Juz od jakiegos czasu przegladam forum audi,i kojaze kolege muniora
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
Witam witam Ziomala <ok> <ok> <ok> ,kiedys napewno sie stykniemy
U mnie takze wiecznie krucho z czasem no ale tak to jest ...
Co do zwawosci auta to nigdy nie wymagałem i nie liczyłem ze jest to demon przyspieszenia i predkosci.Przyznam ze nie jezdziłem innym TDi B4 90 koni,moge jedynie porownac do np A3 1.9 TDi 90 KM albo A4 1.9 TDi 110, ...
No i faktycznie co do tego drugiego to moj TDi-k nie ma najmniejszego polotu,ale to w koncu 20 koni :roll: ,i mysle ze jak na 15-sto letnie TDi z moca wyjsciowa fabryki 90 koni to nie jest zle.Pisze to patrzac w :roll: miare obiektywnie,bo wczesniej miałem opla,fakt w benzynie ,150 koni, a na codzien w pracy jezdze Volvo 500 koni,i tej mocy ciagle brakuje haha <ok>
Jedyne do czego mam własnie zastrzezenia to objawy typowe do padnietego n75.
Ale teraz MUNIOR, skoro piszesz ze bez połaczenia IC z kompem tymze wezykiem TDi bedzie zasuwac jak TD to jak najszybciej połacze ten wezyk do kompa. Moze faktycznie za mało wymagałem od Diesla 90 KM <ok>
U mnie takze wiecznie krucho z czasem no ale tak to jest ...
Ten wezyk na 100 % nie jest połaczony z kompem,bo on ewidentnie konczy sie pod akumulatorem,jest upalony,i nie moge zlokalizowac jego dalszej czesci (jak juz w tej chwili mi wiadomo ) idacej do kompa.MUNIOR pisze:Gdybyś nie miał podłączonego tego węzyka od ic do kompa ,to auto by jeżdziło podobnie jak 1,9 D ,czyli jak by chciało a nie mogło
Co do zwawosci auta to nigdy nie wymagałem i nie liczyłem ze jest to demon przyspieszenia i predkosci.Przyznam ze nie jezdziłem innym TDi B4 90 koni,moge jedynie porownac do np A3 1.9 TDi 90 KM albo A4 1.9 TDi 110, ...
No i faktycznie co do tego drugiego to moj TDi-k nie ma najmniejszego polotu,ale to w koncu 20 koni :roll: ,i mysle ze jak na 15-sto letnie TDi z moca wyjsciowa fabryki 90 koni to nie jest zle.Pisze to patrzac w :roll: miare obiektywnie,bo wczesniej miałem opla,fakt w benzynie ,150 koni, a na codzien w pracy jezdze Volvo 500 koni,i tej mocy ciagle brakuje haha <ok>
Jedyne do czego mam własnie zastrzezenia to objawy typowe do padnietego n75.
Ale teraz MUNIOR, skoro piszesz ze bez połaczenia IC z kompem tymze wezykiem TDi bedzie zasuwac jak TD to jak najszybciej połacze ten wezyk do kompa. Moze faktycznie za mało wymagałem od Diesla 90 KM <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Demon to to może nie jest ,ale przy 'drobnych modyfikacjach mapek wtrysku w kompie i zmianie wtrysków od np.AFN a ,nieżle ciągnie i ma spokojnie te 110 kucyków ,a nie rzadko sporo więcej Ja mogę z tym A3 110 KM spokojnie startować i raczej w tyle nie zostanę :mrgreen:meksykanineg pisze:Co do zwawosci auta to nigdy nie wymagałem i nie liczyłem ze jest to demon przyspieszenia i predkosci.
Bajpas w 5 minut potwierdzi to czy jest padnięty,jakby co to mam nówkę raz założoną i używany ale 100%okmeksykanineg pisze:Jedyne do czego mam własnie zastrzezenia to objawy typowe do padnietego n75.
Pisałem że jak zwykłe D ,TD całkiem dobrze się zbieraja a lekko zmodzone objadą nie jedno chore (zdrowe również ) tdi .Podłacz ten wężyk i niech twój zamulony zetor śmiga normalniemeksykanineg pisze:skoro piszesz ze bez połaczenia IC z kompem tymze wezykiem TDi bedzie zasuwac jak TD
Ostatnio zmieniony 15 sty 2011, 23:04 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.