Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
photokom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 18 wrz 2008, 15:41

Post autor: photokom » 14 wrz 2010, 11:25

Mam dziwne zacisku i siebie. Wygladaja tak jak te 38 mm z ośką ręcznego prostopadłą do osi tłoczka, z koszyczkiem i sprężyną w środku. Jednak moje mają tłoczek o średnicy 36mm i nie mają tego koszyczka ze sprężynką. Wyjąłem tłoczek i zegera, ale nie mogę wyciągnąć tej gwintowanej ośki (na któryą nakręca się tłoczek). Cos trzyma i sprężynuje. Jak to wyjąć?

ferrador
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 18 lip 2010, 12:50
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ferrador » 10 lis 2010, 09:15

Witam. Dziękując za wyczerpujące fotostory z pierwszego postu, postanowilem zaryzykować i zabrałem się za regenerację moich zacisków. Kupilem zestaw naprawczy i z zegarmistrzowską precyzją, zacząłem demontować, rozbierać, czyścić, suszyć i skladać zaciski, ciesząc się widokiem, nowych, ladnych czarnych uszczelniaczy na moich zaciskach.
Zamontowalem i... pora na odpowietrzenie hamulców.
A tu ZONK!!!
Cieknie, aż huczy. Z obu! Uznałem, że jednak owe "wżery na ośce" pod tulejką z brązu są za duże i przez to.
Moje wżery nie wyglądały tak tragicznie, jak te przedstawione w fotostory, dlatego uznałem ze regeneracja sie uda. Niestety. O ile ja czegoś nie sparto....em (w co wątpie, bo czuwal nade mną ojciec, emerytowany mechanik), to chyba bez przetoczenia ości i wymiany owej tulejki na grubszą się nie obejdzie, ale to na wiosne. Jak zrobię, to albo zostawię je na czarną godzinę, albo sprzedam. Dam znać co i jak.
Tym czasem cieszę sie pięknymi, nowymi, błyszczącymi zaciskami Lucasa (w kartoniku z TRW, dziwne, prawda?) po 300 PLN za sztuke (nie płacilem kaucji i nie musiałem oddawać starych). Niestety, to był ten mniej optymistyczny akcent zmagań z moimi zaciskami.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 10 lis 2010, 21:52

ferrador pisze: Tym czasem cieszę sie pięknymi, nowymi, błyszczącymi zaciskami Lucasa (w kartoniku z TRW, dziwne, prawda?)
Bo o jedno i to samo kiedyś był lukas a teraz trw albo jakoś tak :roll:

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 13 sty 2011, 19:29

to ja musze w swoje kuknąć i ... :oops:

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 15 sty 2011, 14:04

ferrador, wlasnie mam ten sam dylemat co Ty (miales). Aktualnie nie mam juz praktycznie tylnych hamulcow, tarcze zardzewiale jak ta lala, pomimo codzienniej jazdy do pracy. Tez myslalem nad zakupem zestawu do regeneracji i regeneracji we wlasnym zakresie ale w sumie obawiam sie ze skonczy sie tak samo jak u Ciebie tzn. przeciekiem :-/ i zmarnowana kasa. W sumie to i tak dobrze ze wyciek pojawil sie od razu, a nie po paru kilometrach na trasie, bo hamowanie bez plynu moze byc nieciekawe. Od jakiegos czasu rozgladam sie za nowymi zaciskami na Allegro i udalo mi sie dorwac juz 2 gosci co maja po 240-260PLN z 2 letnia gwarancja. Takze chyba sie skusze na wiosne i po prostu od razu wymienie na nowe, zwlaszcza ze bede mial nowe tarcze (Mikoda > Czestochowa) i klocki (Ferrodo) na obu osiach, wiec mialbym hamulce z glowy na jakies 100tys km. Przednie zaciski mam juz zregenerowane.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 sty 2011, 16:52

Artur jak nie masz w ogóle hamulca w tyle to sprawdź korektory siły hamowania no i spróbuj odpowietrzyć dokładnie układ najlepiej zmieniając płyn na nowy jak jeszcze tego nie robiłeś.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 17 sty 2011, 07:41

hudy, dzieki za cynk ale problem lezy w zaciskach, po prostu juz nie lapia, z reszta temat zapiekajacych sie tylnych zaciskow w B4 jest znany. Plyn mam nowy, zmianialem latem przy regeneracji przednich zaciskow, uklad odpowietrzony, pedal twardy ;-) . Poza tym na zapowietrzonym ukladzie w ogole bym nie zahamowal, a auto hamuje tylko czuc wyraznie ze przod lapie, a widac to jeszcze bardziej po stanie tarcz. Generalnie tarcze (przod + tyl) kwalifikuja sie do wymiany, przy sprowadzeniu 2 lata temu juz mozna bylo je zmienic ale wiadomo, chodzilo o koszta wiec jeszcze 40tys na nich zrobilem, jednak na wiosne ida na zlom bo musze przygotowac auto do przegladu.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 21 sty 2011, 10:00

Panowie też miałem ten problem z tylnymi zaciskami wyciek przy uszczelce od ośki ręcznego. Nawet robiłem regeneracje całego zacisku, ale na ośce były tak duże wżery że nie dało rady tego uszczelnić. Nawet dorobiłem tą tulejkę miedzianą na tokarce pod wymiar zużytej osi lecz i tak nic z tego. Próby z dobraniem odpowiednio grubszego oringa na ośkę też nic nie dały. Więc pozostał mi zakup nowych zacisków z 2 letnią gwarancją co też uczyniłem i właśnie czekają na montaż.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 21 sty 2011, 18:37

kozix66, gdzie kupowales? Ile szt.?

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 21 sty 2011, 20:01

Kupiłem prawy i lewy na Allegro, a konkretnie tu link

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 21 sty 2011, 22:07

Dzieki za linka. Jak jakosc tych zaciskow, jaka to firma? Na aukcji pisza, ze to niemiecki produkt.

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 21 sty 2011, 23:39

Zaciski są firmy Maxgear.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 22 sty 2011, 00:00

kozix66 pisze:Kupiłem prawy i lewy na Allegro, a konkretnie tu link
nie bedą lepsze ?

http://allegro.pl/zacisk-tyl-audi-80-8c ... 93297.html

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 22 sty 2011, 12:39

Lenio21, no wlasnie tez je widzialem, to najtansze nowe zaciski na Allegro, niby Lucas to te same ktore dawala fabryka, tak mi sie wydaje. Mam jednak sprawdzony sklep motoryzacyjny w Gliwicach i tam koles czesto sprzedaje rozne czesci marki 'maxgear' i mowi ze nie ma na nie zwrotow. Ja mam drazki z 'mg' i generalnie sa bardzo OK, wiec zaciski tez powinny sie sprawdzic.

kozix66, daj znac jak juz je zamontujesz i posmigasz troche, zobaczymy jak sie sprawdzaja w akcji :-)

Awatar użytkownika
kozix66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 31 paź 2009, 13:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kozix66 » 22 sty 2011, 14:39

monkahead, W tym tygodniu będę montował, jak trochę potestuję (łychę :evil: ) to dam znać :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl