Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Czujniki temperatury

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dzanks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 01 lut 2007, 20:16
Lokalizacja: Kowalewo Wlkp.

[80 B4 2.0 ABT] Czujniki temperatury

Post autor: dzanks » 18 lut 2007, 20:26

Witam! na ktoryms wątku czytalem o czujnikach temperatury plynu chlodzacego w silnikach ABT (chodzi mi o ten 3-pinowy do zegarow i kontrolki oraz o 2-pinowy do ssania) Mam zatem 2 pytania jakich firm czujniki proponujecie czy raczej oryginalne i gdzie ich szukac czy mozna je jakos wysylkowo zamowic? dzięki z góry!
Ostatnio zmieniony 18 lut 2007, 21:16 przez dzanks, łącznie zmieniany 1 raz.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 18 lut 2007, 21:29

jeżeli już zamienniki ze sklepu to te z górnej półki bo te tanie to porażka nadziałem się już nie raz, powiem tak dwupiowy w aso chcieli 104zł a górna półka w sklepie to 60 zł tak wygląda relacja cenowa a wybór należy do ciebie.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 19 lut 2007, 16:56

Racja. Nie kupuj tego taniego szajsu w granicach 20-30zł - ja kupiłem i mozna wyrzucić - przekłamania na wskaźniku temperatury. Lepiej pomyśl o jakiejś dobrej używce. :-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lut 2007, 17:52

Tylko oryginał, bądź dobra używka. Wszystkie inne w podróbce mogą okazać się niewypałem. Przedmówcy mają rację.

78konrad

[80 b4 2.0E abk LPG] temperatura

Post autor: 78konrad » 06 sie 2007, 21:21

WITAM.
Mam problem po wymianie termostatu temperatura trzyma sie w granicach 100 stopni.
zaraz mi powiecie, że to normalne ale chyba nie do końca, ostatnio zauważyłem, że po zgaszeniu załaczaja sie wentylatory ale dopiero po jakiś 5 - 10 minutach, czy to nie dziwne.
dodam jeszcze że obawiam sie o uszczelkę pod glowica, ale ostatni sprawdzałem na sprężarce i nie przepuszcza.
prosze pomózcie, czy może byc to wadliwy termostat?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2007, 21:36 przez 78konrad, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 06 sie 2007, 23:40

Może ci troszeczke zawyza wskażnik i dla tego tak to wygląda może być wina czujnika , a że wentylatory sie włanczaja to jest jak najbardziej prawidłowy objaw wszystkie ABK tak maja nie przejmuj sie jest wszystko w pożądku :-D

78konrad

Post autor: 78konrad » 07 sie 2007, 23:06

a może ktos ma inne zdanie na ten temat?

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 07 sie 2007, 23:13

Myślę że jest wszystko ok. Coprawda u mnie po zgaszeniu silnika wentylatory nie pracują. Z tym że mam inny silnik.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 sie 2007, 00:41

78konrad pisze:a może ktos ma inne zdanie na ten temat?
To o czym wspomniał Wilu, czyli właczające się wentylatory po zgaszeniu silnika jest jak najbardziej prawidłowe w ABK. Odpowiada za to czujnik widoczny z przodu po lewej od rozrządu z dwoma przewodami.

To, że podczas płynnej dłuzszej jazdy masz temperaturę 100 C to nie jest prawidłowe, ale równiez przychylałbym się do wadliwie wskazującego zegara.

Inna opcja to termostat i jego temperatura otwierania. To mozesz, mogłeś wyczytac na termostacie który kupiłeś.

Prawidłowa temperatura podczas płynnej, ciągłej jazdy to 90 C. Przy ok 95 C włączają się wentylatory. Podczas ich pracy temp może podczas upałów dochodzic do ok 100 C i zbijają ją do ok 87 - 90 C.

Jeśli układ chłodzenia działa prawidłowo tj załącza na włączonym silniku wentylatory i wyłacza je po schłodzeniu układu, jeśli czasami, lecz nie nagminnie włączają się wentylatory po wyłączeniu silnika to wszystko jest ok.

Zegarek temp. czesto pokazuje głupoty, ale przyznam, że częściej zaniża lub leży całkiem na 0. Należy wówczas go rozebrać, przedmuchać, przeczyscić, poruszać wskazówką palcami i po zabiegu.

78konrad

Post autor: 78konrad » 08 sie 2007, 01:10

wentylatory działaja niby prawidlowo. tak jak mówisz właczaja sie na przyklad w korkach. ale ta temperatura jest niepokojąca jeszce miesiąc temu, juz po wymianie zepsutego termostatu temperature wskazywal ok 97-98 stopni, teraz stoi caly czas na 100.(tzn po rozgrzaniu). dodam jeszce ze ten pierwszy przewód od chlodzenia (ten na górze)jest bardzo nabrzmialy, twardy po jeżdzie, wiem ze powinien ale wydaje mi sie, że za bardzo. ubywa mi tez plyn chlodniczy ale to chyba nie uszcelka bo jak juz mówiłem mechanik mi sprawdzal na sprężarce.

[ Dodano: 2007-08-08, 01:15 ]
a co do wentylatorów to wiem ze nieraz moga sie właczyć po zgaszeni silnika, ale czy to normalne że nie od razu tylko po 5 ,10 minutach?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 sie 2007, 10:40

[ Dodano: 2007-08-08, 01:15 ]
a co do wentylatorów to wiem ze nieraz moga sie właczyć po zgaszeni silnika, ale czy to normalne że nie od razu tylko po 5 ,10 minutach?[/quote]
Według mnie wszystko jest ok. Możesz ewentualnie wymienić szary czujnik temperatury.

78konrad

Post autor: 78konrad » 08 sie 2007, 13:29

dzieki

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 08 sie 2007, 22:18

78konrad pisze:a co do wentylatorów to wiem ze nieraz moga sie właczyć po zgaszeni silnika, ale czy to normalne że nie od razu tylko po 5 ,10 minutach?
Potwierdzam, wszystko w normie! U mnie tez wlaczaja sie wentylatory wlasnie po okolo 5 min od zgaszenia. Ma to podobno za zadanie chlodzenie wtryskow jesli temperatura w ich okolicy zbyt wzrosnie (chyba powyzej 110st). Swoja droga to denerwujace bo te wentylatory potrafia u mnie aktywowac alarm....

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 sie 2007, 22:38

zjawa pisze:Swoja droga to denerwujace bo te wentylatory potrafia u mnie aktywowac alarm....
Faktycznie. To są niezłe jaja. Wentylatory właczające alarm :-) Jesli tak ustawiony masz czujnik udarowy czy ruchu to naturalne.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 sie 2007, 08:33

Doc, to raczej nie jest wina ustawienia udarowego ani ruchu, tylko czułości centralki na spadki napięcia w instalacji. W momencie włączenia/wyłączenia jakiegokolwiek odbiornika następuje wahnięcie napięcia co wyłapuje centralka alarmu i aktywuje syrenę.
Sorki za offtop

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl