Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S] Wymiana alternatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

[80 B3 1.8S] Wymiana alternatora

Post autor: siera26 » 16 sty 2011, 13:17

Witam. Mam taki problem a mianowicie, prawdopodobnie padł mi alternator:( Jestem świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody i nowym paskiem klinowym. Wyjechałem ostatnio w trasę 200km cały czas było czuć paloną gumę po powrocie autko nie chciało mi już odpalić bo jeździłem bez ładowania jak się okazało nowy pasek był w strzępach, założyłem 2 i też brak ładowania, postawiłem na alternator. Naładowałem aku na max i po podłączeniu miernika (prąd stały) na włączonym silniku pokazało 14,4v a na wyłączonym 13,3V na zmiennym niestety 0V :( Dodam że lampka od ładowania się nie zaświeciła I teraz pytania:

1. Czy to wina szczotek, czy może jak stwierdził mechanik padł mostek diodowy?
2. Czy mogę włożyć zamiast oryginalnego 90A alternator o jetty 65A i jakie będą tego minusy??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 sty 2011, 13:25

szczotki wymień i zobaczysz jak nie pomoże to wtedy szukaj altka ;-)

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 16 sty 2011, 13:31

Tylko że te moje szczotki aż tak źle nie wyglądają może jest jakiś sposób żeby je sprawdzić i np. czy mogę włożyć ten cały regulator od alternatora 65a tam jest 6 diod a w moim jest 90a i 8 diod ??

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 16 sty 2011, 14:08

to nie znaczy że dobrze działają :-/ koszt szczotek ok.20zł (z regulatorem napięcia)

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 17 sty 2011, 13:23

Po pierwsze w samochodzie jest prąd stały.
Po drugie jak naładowałeś aku to ile miało ci pokazać jak nie 13.3 V.
Czy po włączeniu zapłonu świeci ci się lampka ładowania, a po odpaleniu gaśnie?
Jeśli tak jest to dobrze.
Mostek musisz włożyć taki sam jak w twoim alternatorze. Jeśli włożysz o mniejszej mocy przy obciążeniu spali się.
Na twoim miejscu pojechałbym do elektryka z tym alternatorem lub kupił drugi.

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 17 sty 2011, 13:28

ja posiadam alternator 65A a wcześniej miałem 90A i nic się nie dzieje

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 18 sty 2011, 10:51

Pojechałem wczoraj na szrot i kupiłem taki sam 90A który też nie ładuje <wnerw> Już mi ręce opadają :(
Czy po włączeniu zapłonu świeci ci się lampka ładowania, a po odpaleniu gaśnie?
Jeśli tak jest to dobrze.
Tak na zapłonie się świeci jak odpalę to gaśnie.

Może to być jeszcze wina np. akumulatora ?? Bo ten już trochę jeździ ;/

Awatar użytkownika
gucia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: gucia » 18 sty 2011, 17:57

Możesz sprawdzić ten aku podmieniając go. Czy jak ładowałeś go to szybko się ładował?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 18 sty 2011, 18:11

jeżeli kontrolka ładowania gaśnie ładowanie powinno być, ale....
no właśnie sprawdź czy ci się ta kontrolka np. lekko nie żarzy
jeśli nie to sprawdź na odpalonym aucie ładowanie na alternatorze na grubym przewodzie +
a potem na akumulatorze, jeżeli będzie zmacząca różnica tzn że masz gdzieś przerwe
lub też akumulator nie przyjmuje prądu przez zaśniedziałe styki na klemach, w ten sposób łatwo o uszkodzenie alternatora gdyż nie ma gdzie oddać wytworzonej energii

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 18 sty 2011, 21:35

siera26 pisze:włączonym silniku pokazało 14,4v a na wyłączonym 13,3V
chyba wzorcowo? Takie napięcia ma trzymać

siera26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 03 wrz 2009, 18:07
Lokalizacja: Mława

Post autor: siera26 » 21 sty 2011, 09:02

Problem rozwiązany po wymianie już chyba 6 z kolei alternatora (tym razem zamiast BOSH-a włożyłem Valeo) Myślę że to wina diód na mostku bo po podmiance regulatora napięcia na w 100% nie działający nie świeciła mi się nawet dioda od ładowania! Dzięki wszystkim za sugestie i pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl